کد خبر : 1615045 | 11 خرداد 1398 ساعت 11:29 | 847 بازدید | 0 دیدگاه

نباید مقابل چین در باد برد قبلی بخوابیم

کارخانه: شکست ایتالیا کار راحتی نبود

مربی سابق تیم ملی والیبال گفت: امسال می‌توان به تیم ملی امیدوار بود که نتیجه بگیرد و همین روند را ادامه دهد.

کارخانه: شکست ایتالیا کار راحتی نبود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران روز گذشته برای نخستین بار توانست لیگ ملت ها را با پیروزی آغاز کند. شاگردان کولاکوویچ که ست اول را به ایتالیا واگذار کرده بودند، در ادامه با یک نمایش قابل قبول توانستند از سد حریف پرافتخار خود عبور کنند.


با اینکه برخی از کارشناسان برد ایران را به خاطر غیبت چند تن از ستاره های والیبال ایتالیا زیر سوال برده‌اند، مصطفی کارخانه مربی اسبق تیم ملی و کارشناس این رشته معتقد است نمایش بلندقامتان در این بازی مثبت بوده و با این روند ایران می‌تواند ۲ پیروزی دیگر هم در چین به دست بیاورد.


مصطفی کارخانه در رابطه با پیروزی تیم ملی والیبال در گام نخست به "ورزش سه" گفت: خدا را شکر بازی اول را برخلاف گذشته بردیم و سنت شکنی کردیم. در گذشته همواره شروع بد داشتیم که این موضوع از نظر روحی و روانی تیم را به هم می ریخت. این بار شرایط خوب است و اینکه با برد شروع کردیم، می تواند امیدواری تیمی ما را بیشتر کند.


وی افزود: من با اکثر بازیکنان در ارتباط هستم و آنطور که اطلاع دارم، امسال تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. دیروز هم دیدیم بعد از ناهماهنگی در ست اول، در ست‌های بعدی خوب کار کردند. البته اوج اتفاقات این مسابقه جایی بود که پوریا فیاضی وارد زمین شد و با نمایش خوب خود جریان بازی را برگرداند. در مجموع استحقاق پیروز شدن را داشتیم.


پرافتخارترین مربی لیگ والیبال در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر اینکه ایران تیم دوم ایتالیا را شکست داده، عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که سطح والیبال ایتالیا کجاست. آنها رنکینگ سوم جهان را در اختیار دارند. به هر حال هر سال تیم‌ها سعی می کنند با اضافه کردن بازیکنان جدید به تدریج چهره جدیدی به خود بگیرند. کولاکوویچ هم از سال قبل تعدادی از بازیکنان جوان را به تیم اضافه کرد، اما ایران همچنان اسکلت اصلی خود را حفظ کرده است. قطعا نمی‌توان برد ایران را زیر سوال برد. ایتالیا با همین تیم هم قطعا می‌تواند بردهایی را در لیگ ملت ها به دست بیاورد. شاید اگر تعویض به موقع پوریا فیاضی نبود،‌ما هم شکست می خوردیم.


کارخانه با اشاره به دیدار با چین و ادامه راه تیم ملی در لیگ ملت های ۲۰۱۹ گفت: این بردها باید تداوم داشته باشد و شرایط تیمی ایران باید حفظ شود. امسال می توان به تیم ملی امیدوار بود که نتیجه بگیرد. من کمی نگران بازی با چین هستم که خدایی ناکرده بازیکنان در باد بازی با ایتالیا خوابیده باشند. چین تیم بدی نیست و امتیاز میزبانی هم دارد. البته توانایی تیمی ما بالاتر از چین و آلمان است و ایران می تواند با ۳ پیروزی از چین خارج شود.

دیدگاه‌ها