کد خبر : 1615053 | 11 خرداد 1398 ساعت 11:51 | 943 بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه مفصل فلیکس سانچس با وبسایت فیفا

سرمربی قطر: کوپا آمه‌ریکا، قدمی مهم برای جام جهانی

فلیکس سانچس سرمربی تیم ملی قطر که با این تیم قهرمان جام ملتهای آسیا 2019 شده می‌گوید حضور قطر در کوپا آمه‌ریکا قدم مهمی برای حضور پرقدرت این تیم در جام جهانی 2022 این کشور است.

سرمربی قطر: کوپا آمه‌ریکا، قدمی مهم برای جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فلیکس سانچس، سرمربی اسپانیایی قطر که با این تیم توانست جام قهرمانی رقابتهای جام ملتهای آسیای 2019 را فتح کند می‌گوید حضور قطر در رقابتهای کوپا آمه‌ریکای امسال به عنوان تیم مهمان، قدم مهمی برای آماده‌سازی هر چه بهتر قطری‌ها جهت حضور آبرومندانه و پرقدرت در جام جهانی 2022 است، جام جهانی‌ای که به میزبانی این کشور حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

 

1409869

 

درباره حضور قطر در کوپا آمه‌ریکا 2019

فلیکس سانچس در گفتگو با وبسایت فیفا درباره حضور قطر در رقابتهای کوپا آمه‌ریکای امسال گفت:" حضور ما در کوپا آمه‌ریکای 2019 قدم مهمی است در راه آماده‌سازی‌مان جهت حضور در جام جهانی است. این سفری است که ما از مدتی قبل حرکت در مسیرش را آغاز کرده‌ایم. ما در این تورنمنت معتبر با تیمهایی باتجربه بازی می‌کنیم که قدرت بیشتری از تیمهای حاضر در جام ملتهای آسیا دارند. ما در گروهی هستیم که آرژانتین و کلمبیا در آن حضور دارند. آرژانتین که نیازی به تعریف ندارد و کلمبیا هم همیشه تیمی درجه‌یک بوده است. این بازی‌ها به اعتقاد من محک خیلی خوبی برای من و بازیکنانم خواهد بود".

 

درباره بازی دوستانه با برزیل پیش از کوپا آمه‌ریکا

ما قبل از تورنمنت با برزیل بازی می‌کنیم و در جریان تورنمنت با آرژانتین. یعنی فرصت این را داریم که بازی در مقابل دو ابرستاره آمریکای جنوبی، نیمار و مسی را تجربه کنیم. دو ستاره بزرگ که بازی با آنها برای بازیکنان ما خیلی مفید خواهد بود به خصوص از نظر روحی- روانی.

 

1392493

 

درباره برنامه قطر برای آماده‌سازی جام جهانی 2022

من معتقدم فدراسیون فوتبال قطر اهمیت مرحله بعدی آماده‌سازی تیم ملی را درک می‌کند. بله سه سال باقی مانده ولی من مطئنم که ما برای هر بازی‌ای درخواست داشته باشیم فدراسیون ترتیبی خواهد داد که بتوانیم در بازی‌های مورد نظرمان به میدان برویم. شک ندارم که برنامه ما از این به بعد هم یک برنامه بهینه خواهد بود، چه از نظر بازی‌های دوستانه و چه از نظر اردوهای تمرینی. فراموش نکنید که ما تا قبل از جام جهانی در دو رقابت انتخابی آسیایی هم شرکت می‌کنیم، رقابتهای انتخابی جام جهانی 2022 با اینکه به عنون میزبان به آن صعود کرده‌ایم و رقابتهای انتخابی جام ملتهای آسیای 2023.

 

درباره قهرمانی در جام ملتهای آسیا

قهرمانی در آسیا برای ما طعم متفاوتی داشت. ما در رقابت سختی حضور داشتیم و در راه قهرمانی با چالش‌های زیادی روبرو شدیم. وقتی چند ساعت بعد از قهرمانی به دوحه برگشتیم و زمانی که درهای هواپیما باز شد رهبری کشور و هواداران را دیدیم که با چه ذوق و شوقی منتظرمان هستند تازه متوجه شدیم که چه موفقیت بزرگ و مهمی بدست آورده‌ایم. ما می‌دانستیم که تورنمنت‌ها را باید در زمین چمن برد و هیچ جامی را به خاطر تاریخ فوتبالی و سنت فوتبالی به هیچ تیمی نمی‌دهند. برای همین تصمیم گرفتیم تمرکز خود را فقط و فقط روی فوتبال بگذاریم و عوامل دیگر را به فراموشی بسپاریم. رویکردی که نتیجه داد و قهرمانی را برایمان به همراه آورد.

 

1381184

 

درباره  تجربه کار در اسپایر آکادمی و کار با جوانان قطری

بله ما با تیم کوچکی از بازیکنان جوان شروع کردیم. بازیکنان جوان ما در سال 2014 در جام ملتهای جوانان آسیا قهرمان شدند و سال گذشته هم جوانان قطر به نیمه‌نهایی راه یافتند. در هر دو نوبت جوانان قطر توانستند به جام جهانی جوانان صعود  کنند. ما در جام زیر 23سال آسیا هم چهارم شدیم ولی شانس نیاوردیم و نتوانستیم جواز صعود به المپیک 2016 را بدست بیاوریم. ولی ما برای جام جهانی 2020 تیمی داریم که می‌تواند در هر سطحی رقابت کند.

 

ما امسال علاوه بر قهرمانی در جام ملتهای آسیا بهترین بازیکن، بهترین گلزن و بهترین دروازه‌بان جام را داشتیم و بنابراین می‌توانیم بگوییم سیستمی که سالها پیش در این کشور پیاده شده حالا کم کم دارد نتیجه می‌دهد. ولی می‌خواهم تاکید کنم که روش‌های کاری آکادمی اسپایر به همان شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

 

دیدگاه‌ها