کد خبر : 1615441 | 13 خرداد 1398 ساعت 01:35 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

پرافتخارترین دوران سه سال قرمزها؛

پرسپولیسِ برانکو در آشوب به 6 رسید (گزارش)

تیم پرسپولیس با کسب قهرمانی جام حذفی، تعداد جام های خود با برانکو را به عدد 6 رساند تا پرافتخارترین دوران سه ساله خود را تجربه کند.

پرسپولیسِ برانکو در آشوب به 6 رسید (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری نه چندان زیبا که با حواشی مختلفی همراه بود، با نتیجه 1-0 از سد تیم داماش گیلانیان گذشت تا عنوان قهرمانی در جام حذفی را کسب کند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در این بازی با گل علی علیپور از حریف پیش افتادند و موفق شدند با حفظ این نتیجه، یک جام دیگر را هم به عناوین خود اضافه کنند.

 

این ششمین قهرمانی پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ بود که تنها در 3 سال به دست آمد. آن ها در ابتدا لیگ شانزدهم را به دست آوردند و سپس لیگ هفدهم، هجدهم و دو سوپرجام را بالای سر بردند و امشب نیز موفق به لمس جام حذفی 97-98 شدند. اگر دو نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان و لیگ پانزدهم به قهرمانی منجر می شد، اکنون شاید آن ها درصدد دهمین جام با برانکو در سوپرجام بودند.

 

نکته جالب این است که پرسپولیس در طول تاریخ چندین و چند ساله ی خود، هیچگاه در 3 سال، 6 جام را به دست نیاورده بود. پیش از این سرخ ها از سال 78 تا 81 توانستند سه لیگ و یک جام حذفی را کسب کنند و دو بار هم تا آستانه قهرمانی در آسیا پیش بروند. شاید اگر در آن روزها نیز چیزی به نام سوپرجام وجود داشت، تیم علی پروین می توانست جام های بیشتری را کسب کند. در واقع کسب سه قهرمانی لیگ و یک جام حذفی، کاری است که پرسپولیسی ها در آن مقطع نیز انجام دادند.

 

نکته مهم برای پرسپولیسی ها این که آن ها از آغاز لیگ حرفه ای تا پیش از حضور برانکو تنها 4 جام به دست آورده بودند اما حالا با کسب 6 جام در تنها 3 سال، به رکوردی بی نظیر دست پیدا کرده اند.

 

پرسپولیس با برانکو در حالی به ششمین جام خود رسید که این قهرمانی ششمین جام حذفی پرسپولیس در تاریخ نیز بود.

دیدگاه‌ها