کد خبر : 1615690 | 14 خرداد 1398 ساعت 11:40 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش جنجالی مارکا از تبانی در لیگ اسپانیا

رسوایی در لالیگا: هفت بازیکن رشوه گرفتند!

مارکا امروز صفحه اول خود را به رسوایی تبانی در فوتبال اسپانیا اختصاص داده و از قطعی بودن تبانی در جریان دیدار دو تیم رئال وایادولید و والنسیا خبر داده است.

رسوایی در لالیگا: هفت بازیکن رشوه گرفتند!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی مارکا امروز صفحه اول خود را به  موضوع عجیب و بسیار جنجالی تبانی در فوتبال اسپانیا اختصاص داده و از قطعی بودن تبانی در جریان دیدار دو تیم رئال وایادولید و والنسیا خبر داده است. مارکا با تیتر بزرگ " هفت بازیکن را خریده بودند" به این تبانی پرداخته.

 

مارکا به نقل از روزنامه اسپانیایی معتبر ال‌موندو که تحقیقاتش باعث فاش شدن این تبانی شده نوشت که مکالمات تلفنی ضبط شده بین کسانی که در این تبانی دخیل بوده‌اند ثابت می‌کند که در آخرین روز فصل جاری لالیگا در بازی رئال وایادولید و والنسیا که به میزبانی وایادولید برگزار شده تبانی و فساد اتفاق افتاده است.

 

1410665

 

بعد از انتشار این گزارش، رائول براوو، کارلوس آراندا و بورخا فرناندز دستگیر شده و به دادگاه فرستاده شدند. بعد از تفهیم اتهام فساد مالی در ورزش و اتهامات دیگر، این سه نفر به قید وثیقه آزاد شده‌اند. مارکا می‌گوید روزنامه ال‌موندو، متن مکالماتی که توسط پلیس اسپانیا ضبط شده را پیاده‌سازی کرده و به صورت کامل منتشر کرده است.

 

آراندا، فوتبالیست سابق اسپانیایی که یکی از متهمین اصلی این پرونده فساد است در مکالمات ضبط‌شده به شخصی دیگر می‌گوید:" به هفت بازیکن رشوه داده شده. بقیه رشوه نگرفته‌اند".

 

1410664

 

آراندا در ادامه به فرد دیگری که پشت خط تلفن است می‌گوید:" اگر 10هزار یورو شرط ببندی 20هزار یورو برنده می‌شوی".

 

این جملات در کنار دیگر نشانه‌هایی که در تحقیقات پلیس بدست آمده ثابت می‌کند که در این مسابقه تبانی و دستکاری در نتیجه بازی اتفاق افتاده است. اتفاقی که در تعیین آخرین سهمیه اسپانیا برای لیگ قهرمانان اروپا تاثیر کلیدی داشته.

 

مارکا میگوید رائول براوو دیگر متهم پرونده در باشگاه وایادولید به دیدار بورخا فرناندز رفته. از این گذشته مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد بعضی بازیکنان وایادولید که در خانه ککو خونتان مهمان بوده‌اند از جمله هفت نفری هستند که گفته شده برای تبانی در این بازی رشوه دریافت کرده‌اند.

 

آراندا در یک مکالمه تلفنی دیگر به یکی از دوستانش می‌گوید:" ببین رفیق، والنسیا هم نیمه اول را می‌برد و هم نیمه دوم را. گوش کن. والنسیا هر دو نیمه بازی را می‌برد. فهمیدی؟ پس هر دو نیمه به نفع والنسیا تمام می‌شود و نتیجه بازی هم به نفع این تیم است. فقط هم این نیست. آنها در دو نیمه دو گل می‌زنند. این اطلاعاتی است که به دست هیچکس نمی‌رسد. این را به هیچکس نگو. هیچکس، حتی خانواده و دوستانت".

 

1410662

 

دیدگاه‌ها