کد خبر : 1616049 | 16 خرداد 1398 ساعت 18:38 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

با کمترین تغییر نسبت به جام ملت های آسیا

ترکیب ایران برابر سوریه مشخص شد

سرمربی جدید تیم ملی اولین ترکیب خود برای بازی دوستانه امشب با سوریه را انتخاب و معرفی کرد.

ترکیب ایران برابر سوریه مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از هشت سال همکاری با کارلوس کی روش، تیم ملی ایران از امشب دوران جدیدی را با مارک ویلموتس بلژیکی آغاز خواهد کرد تا شانس حضور در سومین جام جهانی متوالی را پیدا کند.


مرد بلژیکی که بعد از گمانه زنی های فراوان و به میان آمدن نام های متفاوتی در نهایت با امضای قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی را در دست گرفت همان طور که از پیش اعلام شده بود برای اولین بازی تدارکاتی فیفادی ها ماه جون 2019 نخستین تجربه هدایت ایران را در بازی با سویه به دست آورد.


ویلموتس که تنها چند روز از همکاری اش با بازیکنان ایران می گذرد در بازی امشب ترجیح داد با کمترین ریسک ممکن از همان نفراتی بهره ببرد که پیش از این اسکلت اصلی تیم ملی را تشکیل داده و در جام ملت های آسیا برای رسیدن به جام بازی های زیادی را کنار هم داشتند. مرد بلژیکی برای انتخاب اولین ترکیب 11 نفره خود بدون این که بخواهد ستاره سرشناسی را نیمکت نشین کند ترجیح داد تا از هماهنگ ترین ترکیب ممکن مقابل حریفی مرموز مثل سوریه بهره ببرد.


درون دروازه علیرضا بیرانوند به عنوان مرد شماره یک به میدان خواهد رفت تا همچنان برتعداد بازی های ملی خود بیافزاید. با این انتخاب مشخص شد که ویلموتس هم نظر چندانی برای تغییر در دروازه ندارد.


در ساختار تدافعی همان طور که پیش بینی می شد ویلموتس از همان ترکیب چهار نفره اصلی سال های گذشته ایران بهره برده است. شاید تنها بتوان در پست دفاع راست از نیمکت نشین شدن وریا غفوری و استفاده از رامین رضائیان به عنوان سورپرایز نام برد که آن هم با توجه به بازی های خوب رامین در لیگ ستارگان و آمادگی بالایی که رضائیان در تمرینات داشت زیاد دور از انتظار نبود. میلاد محمدی در دفاع چپ، مرتضی پورعلی گنجی و مجید حسینی در پست مدافع میانی هم دیگر نفرات این چارت هستند.


امید ابراهیمی تنها هافبک دفاعی ایران در بازی با سوریه خواهد بود تا سعید عزت الهی همچنان دور از ترکیب باشد، بازیکنی که ماه هاست درگیر مصدومیت شده و هنوز هم مشخص نیست به فرم مطلوب گذشته برگشته باشد.


دیگر هافبک های امروز ایران را علیرضا جهانبخش در جناح راست، احسان حاج صفی در جناح چپ و وحیدامیری تشکیل خواهند داد تا این مثلث پشت دو مهاجم اصلی ایران وظیفه تهاجمی ایران را به دوش بکشند.


کریم انصاری فرد و مهدی طارمی در غیاب سردار آزمون مهاجم اول و بهترین گلزن ملی ایران در سال های گذشته نیز انتخاب های اصلی مارک ویلموتس برای گلزنی مقابل سوریه لقب گرفتند، زوجی که سابقه آقای گلی در لیگ برتر را نیز دارد و این روزها به عنوان دوتن از لژیونرهای سرشناس تیم ملی بر سر زبان ها افتادند.


به این ترتیب ایران در اولین تجربه کاری با مارک ویلموتس با این چیدمان مقابل سوریه به میدان خواهد رفت تا آمار خوب خود برابر این رقیب عربی را ادامه بدهد.


علیرضا بیرانوند؛میلاد محمدی،مرتضی پورعلی گنجی،مجید حسینی ،رامین رضاییان ؛ امید ابراهیمی ؛علیرضا جهانبخش،وحید امیری ،احسان حاج صفی؛ کریم‌ انصاری فرد و مهدی طارمی

دیدگاه‌ها