کد خبر : 1616344 | 18 خرداد 1398 ساعت 12:18 | 712 بازدید | 0 دیدگاه

بهاروند: ما باید جلوی مردم را بگیریم تا از دیوار بالا نروند؟

واکنش جنجالی سازمان لیگ به تنش‌های فینال حذفی

رییس سازمان لیگ می گوید مقصر اصلی اتفاقات اهواز این سازمان نبوده است؛ او نامی از ارگانی نمی برد اما به بحث کنترل و بازرسی هواداران به طور جدی ورود می کند.

واکنش جنجالی سازمان لیگ به تنش‌های فینال حذفی

به گزارش "ورزش‌سه"، با گذشت حدود یک هفته از اتفاقات جنجالی فینال جام حذفی هنوز هیچ کدام از مسئولان فوتبال و البته استانی خوزستان و شهری اهواز تقصیر را به گردن نمی گیرند. از این رو شب گذشته در برنامه ورزش از نگاه دو بخشی به این موضوع اختصاص یافت و حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ فوتبال هم روی خط ارتباطی برنامه آمد و توضیحاتی را ارائه کرد.


بهاروند درباره حواشی پیش آمده در بازی پرسپولیس و داماش گیلان عنوان کرد: اول از هرچیز از مردم عزیز و تماشاگران خوب و فهیم فوتبال عذرخواهی می کنم. همه دیدند چه اتفاقاتی رخ داد و چه کسانی مقصر رخ دادن آن اتفاقات بودند.


وی ادامه داد: در شورای تامین یک نفر تصمیم گیرنده نیست و جمع درباره مسائل مختلف تصمیم می گیرد. قبل از بازی فینال حذفی نیز دو نفر از آقایان گفتند که بازی در غدیر برگزار شود اما جمع رای به برگزاری مسابقه در فولاد آره نا داد. ما در سازمان لیگ نیز یک حق رای داریم و حتی اگر شورای تامین مصوب کند که بازی برگزار نشود، ما مجبور به لغو بازی هستیم.


رییس سازمان لیگ در توضیح هرج و مرج موجود در ورزشگاه فولاد آره نا تاکید کرد: من خدمت آقای یوسفی در جلسه ای حضور داشتم. ایشان به من گفتند که بعد از ورود به استادیوم تا کنار زمین چمن رفتم و در این مسیر هیچ کس جلویم را نگرفتم. این اتفاق برای من ، آقای سعید فتاحی و آقای رغبتی هم رخ داد و هیچ کس از ما نپرسید که چه کاره هستید که داخل زمین می روید؟ آیا ما در سازمان لیگ باید جلوی مردم را بگیریم تا از دیوار بالا نروند؟


بهاروند در پاسخ به پرسش های سریالی مجری برنامه ورزش از نگاه دو مبنی بر اینکه مقصر اتفاقات اهواز چه کسی است، گفت: ببینید مسئول برگزاری مسابقه سازمان است اما شورای تامین وظایف را تقسیم بندی می کند. وظیفه ما مشخص است و وظایف نیروی انتظامی و اورژانس و سایر بخش ها نیز مشخص است. ما فیلم های موجود را به امنیت وزارت کشور هم می دهیم تا همه چیز مشخص شود.


وی افزود: من توضیحی در این خصوص می دهم. طبق قوانین باید در هر مسابقه 20 درصد سکوها را خالی نگه داریم. 19600 بلیت فروخته شده و حتی بیشتر از 20 درصد سکوها را می خواستیم خالی نگه داریم. اما شما ببینید که مردم بیشتر از ظرفیت کامل استادیوم وارد شده اند. این مقصرش کیست؟


رییس سازمان لیگ با اشاره به عدم کنترل لازم در ورزشگاه فولاد آره نا خاطرنشان کرد: راهرویی که فقط باید تیم ها و مسئولانی مثل ما از آنجا تردد کنند، بیش از 500 نفر آدم را به خود می دید. من خودم آنجا بودم و می دیدم که چطور آدمها خیلی راحت از آنجا تردد می کنند. حتی نزدیک بود درگیری صورت بگیرد. می خواهم بگویم که کنترل کافی انجام نمیشد.


بهاروند در پاسخ به این پرسش که چرا رای به تعطیلی مسابقه دادید و بعد دوباره بازی را برگزار کردید، اظهار داشت: ما اصلا بازی را تعطیل نکردیم. طبق قانون ناظر 3 تا 30 دقیقه می تواند بازی را نگه دارد. ما تشخیص دادیم بازی برگزار شود و هرگز رای به تعطیلی مسابقه ندادیم. اینکه تماشاگران هم بیرون رفتند با نظر ما نبود. هواداران ناراحت بودند و استنباط خودشان این بود که بازی برگزار نمی شود و به همین خاطر از جایشان بلند شدند و رفتند.


رییس سازمان لیگ در پایان صحبت هایش گفت: اینطور هم نیست که همه تقصیر اتفاقات اهواز بر گردن ما باشد. انشاالله آقای تاج در مصاحبه مطبوعاتی خودشان دلایل اتفاقات اهواز را اعلام خواهند کرد.

دیدگاه‌ها