کد خبر : 1616359 | 18 خرداد 1398 ساعت 13:39 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی میرهاشم خودش را اثبات کرد

شب طلایی تکواندوی ایران در رم

در شب درخشان تکواندوی ایران در رم، میرهاشم حسینی طلایی شد و سجاد مردانی به برنز رسید.

شب طلایی تکواندوی ایران در رم

 

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در روزهای اخیر بحث انتقاد از تیم ملی تکواندو به اوج خود رسیده بود و خیلی ها عملکرد هوگوپوشان در مسابقات جهانی را زیر سوال برده بودند، فریبرز عسگری به عنوان سرمربی در چند روز سعی کرد شاگردان خودش را به خوبی ریکاوری کند.


با توجه به اینکه مسیر کسب سهمیه المپیک همچنان ادامه دارد و از اهمیت بالایی هم برخوردار است، خیلی زود باید چند تکواندوکار مطرح ایران در مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2019 به میزبانی رم شرکت می کردند.


این مسابقات با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان در سالن "فورو ایتالیکو" رم آغاز و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.


روز گذشته و در روز نخست این رقابت‌ها مبارزات اوزان 68- و 80+ کیلوگرم مردان انجام شد که میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم به عنوان نخستین نمایندگان ایران به روی شیاپ‌چانگ رفتند.


با اینکه سروش احمدی با شکست برابر رقیب کره ای خود حذف شد، ۲ تکواندوکار دیگر ایران خوش درخشیدند.


میرهاشم حسینی در وزن -68  کیلوگرم با شکست دادن همه رقبای خود به مدال طلا دست یافت. این تکواندوکار آماده که به خاطر عدم صدور روادید مسابقات جهانی را در انگلیس از دست داد، حتی تا پای خداحافظی هم پیش رفت. او که یکی از مدعیان کسب مدال طلای جهان بود، خیلی زود سعی کرد از شوک عدم اعزام به منچستر خارج شود. حسینی با قهرمانی در رم حالا به کسب سهمیه المپیک در ادامه راه امیدوار است.


همچنین سجاد مردانی که در سنگین وزن تنها امید ایران برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ به شمار می رود، دیگر مدالیست روز نخست ایران بود. این تکواندوکار باتجربه در مرحله نیمه‌نهایی رو در روی «ولادیسلاو لارین» روس دارنده مدال طلا، نقره و برنز قهرمانی جهان، 2 طلای قهرمانی اروپا، 7 طلا و نقره گرندپری قرار گرفت و در حالیکه تا راند دوم از حریف خود جلو بود، در راند سه نتیجه را 9 بر 4 واگذار کرد و به نشان برنز رسید.

 

1411562

دیدگاه‌ها