کد خبر : 1616531 | 19 خرداد 1398 ساعت 10:45 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

رقم قرارداد برانکو :۲۴ میلیارد تومان

عرب - برانکو و معمایی که حل نشد(متن کامل)

مدیرعامل پرسپولیس با حضور در نشست خبری توضیحاتی را درباره مشکلات این باشگاه ارائه کرد.

عرب - برانکو و معمایی که حل نشد(متن کامل)

به گزارش "ورزش سه"، ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در نشست خبری درباره مسائل جاری این باشگاه و مشکلات مختلف قرمزپوشان با رسانه ها گفت و گو کرد که مشروح آن در ادامه می آید:

 

*برانکو یک مربی حرفه ای است


قطعا نقش رسانه در همه موضوعات مهم است و در ورزش مهم تر. شما یک فصل در کنار باشگاه بودید و از شما تشکر می کنم. کار رسانه سخت است چون در جمع آوری خبر و انعکاس و تحلیل سختی هایی هست و ما درک میکنیم. در این مدت که بودم سعی کردم رابطه عمیقی با دوستان داشته باشم و از شما هم بابت این موضوع تشکر می کنم. امیدوارم تعامل ادامه پیدا کند و ضعف ها هم برطرف شود.

 

1411886


فصل سختی داشتیم و به ویژه در نیم فصل دوم برخی حواشی واقعا سنگین بود و سختی ها را مضاعف کرد ولی با همت کادرفنی و بازیکنان و به ویژه برانکو که یک مربی حرفه ای است، به موفقیت رسیدیم و هواداران در این مسیر کنار ما بودند اما امروز می خواهم درباره موضوعات مالی صحبت کنم.

 

ایرج‌عرب: به هیچکس جز برانکو فکر نمی کنیم

 

*ایرانسل نه، مجری اسپانسر بد عهدی کرده است


قرارداد ها بهتر از قبل بسته شده و درامدها تحقق بهتری داشته ولی این قراردادها ایراداتی هم دارد. اسپانسر ما ایرانسل بر اساس مستنداتی که داریم خوب کار کرده و به تعهدات نیز عمل نموده ولی مجری اسپانسری در ماه های اخیر بی نظم بوده است و به همین دلیل یک هفته فرصت دادیم تا مشکلات را درست کنند؛ در غیر این صورت از طریق قانون پیش می رویم.


اسپانسر اصلی ما ایرانسل و سامانه ۳۰۳۰ است که برخی حواشی پیرامونش ایجاد شد. پیامک ها کم شد و درامد ما سیر نزولی پیدا کرد که این موضوع اصلا خوب نیست اما مجری اسپانسری چون ما دولتی هستیم و نمی توانیم با هر شرکت قرارداد ببندیم، همان شرکت جذب کاربر ایرانسل است که برند باشگاه در اختیارش است. مشکلاتی هست و جلساتی برگزار کردیم امیدواریم مشکل حل شود.

 

*60 هزار دلار بدهی را باید با دلار 14 هزار تومنی بدهیم


به دلایلی دریافتی و هزینه های ما همخوانی ندارد و همیشه مدیران باشگاه وارث بدهی ها بوده اند. در دو سه مدیریت قبلی، بدهی های پرداخت شده ولی باز هم هست و بدهی های نهفته ای داریم که در بودجه پیش بینی نشده است. یکی دو ماهه اخیر با بدهی 60 هزار دلاری رو به رو شدیم که با دلار 14 هزار تومنی باید پرداخت کنیم. متاسفانه مدیران با بدهی باشگاه را تحویل گرفته اند و این موضوع مشکل ساز شده است.

 

*60 میلیارد بدون آپشن قرارداد داریم


تورم ریالی بحث بعدی است. هزینه های هتل و دیگر مسائل دو و سه برابر شده ولی درآمد ما ثابت بوده است. تحریم های ظالمانه هم بوده که مشکلاتی برای ما درست کرده است. به کادرفنی و بازیکنان داخلی و خارجی 60 میلیارد بدون آپشن باید پرداخت کنیم.

 

*امسال برای سفر به ازبکستان یک میلیارد بیشتر هزینه کردیم


ما سال گذشته برای سفر به ازبکستان 400 میلیون هزینه کردیم اما امسال این رقم یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود. همچنین برای پرداخت بدهی‌ها توافقاتی شده بود و بخشی از انها به صورت اقساط قرار بود پرداخت شود که آن را پرداخت می‌کنیم. درباره برانکو هم ما باید رقمی را در نیم فصل به او می‌دادیم این رقم مربوط به بدهی‌ها بود و حدود 500 هزار دلار به او دادیم وبخشی دیگر باقی مانده که باید به او برای نیم فصل دوم بپردازیم و ما برای این مبلغ به مشکل خوردیم.

 

1411889


*دو میلیون دلار پاداش آسیایی چه شد؟


پاداش آسیایی ما دو میلیون دلار بوده که 100 هزار دلار آن را AFC به عنوان خیریه برداشت. 180 هزار دلار برای برگزاری مسابقات برداشته شد و همچنین 75 هزار دلار بابت تخلف تماشاگران کسر شد. مابقی این مبلغ به ریال به خزانه واریز شد که حدود 19 میلیارد تومان بود. از این عدد 8 میلیارد تومان پاداش آسیایی بر اساس مصوبه هیات مدیره قبلی و با نظر سرمربی و کاپیتان تیم به بازیکنان و کادرفنی داده شد. 7 میلیارد تومان به عنوان قسط به بازیکنان پرداخت شد، یک میلیارد تومان مالیات معوقه کادرفنی خارجی و بدهی مالیاتی برخی بازیکنان داخلی دوره های قبلی بود که اگر پرداخت نمی کردیم، اجازه خروج از کشور به کادرفنی ما داده نمی شد. همچنین 175 هزار یورو به منشا دادیم که اگر دقت نکرده بودیم، با مشکل جدی مواجه می شدیم.

 

*110 میلیارد هزینه داریم


مجموع درآمد ما حدود 62 میلیارد است و این در شرایطی است که چیزی عقب نیفتد و البته ما مالیات ها، هزینه های جاری و آپشن های قراردادی را هم داریم که رقم واقعی هزینه ما به 110 میلیارد می رسد و باید جلساتی برگزار کنیم. درآمد یک باشگاه باید از تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی باشد که ما از هر دو محرومیم.


مجموع بلیت فروشی و درامد از ۳۰۳۰ ایرانسل که با همراه اول هم میشود پیامک زد و کمک کرد، مجموعا 62 میلیارد می شود که بسته به بلیت فروشی متغیر است. نمونه هزینه های غیر مترقبه این است که بازی الاهلی عربستان در تهران با 100 میلیون تومان برگزار می شود ولی در امارات 2 میلیارد و 100 میلیون تومان شد.

 

قرارداد برانکو به ارز الان 24 میلیارد شده است


برای درآمدزایی بیشتر باشگاه حدود 50 جلسه داشتیم تا باشگاه اسپانسر خوب داشته باشد. حدود 10 جلسه هیات مدیره داشته باشیم تا بتوانیم هزینه ها را تامین کنیم. در آمد ثابت است و هزینه ها بشدت رو به رشد است. قراردادی که با برانکو بسته شده الان حدود 24 میلیارد تومان است. یعنی نسبت به ارز گذشته و کنونی این مبلغ حدود 3 برابر شده است. اولویت اول و دوم و سوم این است که مطالبات برانکو را پرداخت کنیم. چند پلن در نظر گرفته ایم که طی 3 روز آینده برای اجرای آن حضور پیدا می‌کنیم. هرچه لازم باشد انجام می دهیم تا مبلغ قرارداد را پرداخت کنیم.


500 هزار یورو از پول این فصل برانکو را داده ایم


امروز با شرکت ایرانسل قرار داریم که بررسی خواهیم کرد کار سختی است ولی باید انجام شود باشگاه اراده دارد که این کار را انجام دهد. کل قرارداد و مطالبات برانکو با تمام آپشن‌هایش 1.5 میلیون یورو است و هرچه در نیم فصل اول  پرداخت شد مربوط به فصل قبل برانکو بود و فقط همین 500 هزار یورو که مدتی پیش پرداخت کردیم، مربوط به این فصل بوده است و مابقی قراردادش که مانده است باید پرداخت شود.

 

1411884


حق الناس را رعایت کنید


من نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا بوجود آمد؟! متاسفانه اعلام کرده بودند که مدیرعامل باشگاه با سرمربی و مربی صحبت کرده است که این خیلی مورد توجه قرار گرفت. جالب اینکه اظهارنظر وکیل آن سرمربی که گفته بود مذاکره ای انجام نشده، اصلا مورد توجه قرار نگرفت و بولد نشد. بعد هم  که مشخص شد این سرمربی در ایران نبوده و اساس این خبر کذب بوده که این هم بولد نشد و که این ظلم است و لطفا حق‌الناس را رعایت کنید. خبرهای این چنینی را پخش کردن باعث می‌شود حیثیت افراد لطمه بخورد و آن چیزی که تکذیب می‌شود انعکاس خوبی پیدا نمی‌کند.


روزی که من مدیرعامل شدم دلار 11 هزار تومان بود


قرارداد در زمان خودش به نسبت جوابگو بود اما با نوسانات ارزی قرارداد به شکل قابل توجهی افزایش یابد. روزی که من مسئولیت پرسپولیس را گرفتم دلار 11 هزار تومان بود و الان 16 هزار تومان. این مسائل قابل پیش بینی نیست. ضمن اینکه قرارداد برانکو از قبل بسته شده و تدابیری اندیشیده ایم. شرایط مثل گذشته سخت نیست اما بدهی هایی داریم. مدیریت دولتی در باشگاه‌ حاکم است و ما حرفه‌ای و چابک نیستیم و با تغییر مدیریت تغییر زیادی صورت نمی‌گیرد چون ساختار ایراد دارد. از طرف دیگر وزارت ورزش برای پرداخت به باشگاه‌ها ممنوعیت قانونی دارد و به همین دلیل چند بار با وزیر ورزش صحبت کردم و او هم تاکید دارد که باید باشگاه خصوصی شود. از طرف دیگر در مجلس هم این اعتقاد بین نمایندگان هست که باید پرسپولیس خصوصی شود و برای برون رفت از این وضعیت باید این کار را انجام دهیم. ما با هر اسپانسری که صحبت می‌کنیم با مشکلات باشگاه دولتی روبه رو می‌شویم چرا که عقد قرارداد باشگاه دولتی با اسپانسر نیاز به تشریفات دارد ما یک باشگاه دولتی هستیم که باید کار حرفه‌ای انجام دهیم.


وقتی ساختار دولتی است نمی شود درآمدزایی کرد


مثالی می زنم، برای انتخاب اسپانسر پیراهن سه ماه زمان لازم داریم و به همین دلیل می‌گویم که تغییر مدیریت تاثیرگذار نیست چرا که ساختار ما دولتی است. این مشکلات به هر حال وجود دارد و دیدید که از بالاترین افراد سیاسی،‌ نظامی، ورزشی و ... در این باشگاه مدیریت کردند اما چه شد؟ وقتی ساختار دولتی است نمی‌شود به دنبال درآمدزایی رفت. الان پرسپولیس از 30 درصد ظرفیت‌هایش برای درآمدزایی استفاده می‌کند و از 70 درصد پتانسیل آن استفاده نمی‌شود چون ما یک باشگاه دولتی هستیم. در بخش خصوصی شما اگر بخواهید یک ملک را بفروشید یک شبه این کار انجام می‌شود اما ما اگر بخواهیم ساختمان باشگاه را بفروشیم یک پروسه چند ماهه است که وارد تشریفات خاصی می‌شود و هزار گرفتاری دارد. از یک طرف ما حرفه‌ای هستیم و از طرف دیگر دولتی و هنوز خیلی‌ها باور دارند که ما از بودجه دولتی استفاده می‌کنیم اما ما یک ریال هم بودجه دولتی نداریم و هرچه درآمد داریم از طریق اسپانسری است. ما با ترس به سراغ اسپانسر می‌رویم و برای هر اسپانسری که کار را توضیح می‌دهیم باید به دولتی بودن باشگاه فکر کنیم.

 

1411885


پرسپولیس از صندوق ماشین به ساختمان رسیده است


گرداندن باشگاه دولتی با این شرایط ممکن نیست و می‌دانید که من به میز نچسبیده‌ام و حتی به وزیر ورزش گفتم که ادامه کار در باشگاه دولتی امکان‌پذیر نیست اما او گفت که تلاش می‌کند تیم خصوصی شود. اگر از فردا کس دیگری اینجا بنشیند تغییر قابل لمس و ملموسی بوجود نخواهد آمد. دیدیم که باشگاه پرسپولیس از صندوق ماشین به ساختمان رسیده و زحمات زیادی از سوی آقایان طاهری و گرشاسبی صورت گرفته اما آنها هم به این شرایط دچار بودند. من نمی‌توانم پرسپولیس را خصوصی کنم اما می‌توانم شرایط را بهتر کنم.
 

وزارت ورزش می خواهد برانکو از پرسپولیس برود؟


این یک حرف تکراری است چرا که من پیش از این گفتم که گزینه اول، دوم و سوم ما برانکو است. من آدم خوش‌بینی هستم و همه را خاکستری می‌بینم و نگاه توهمی به فضای مجازی ندارم اما آلودگی فضای مجازی زیاد است به طوری که عکس سیل ونزوئلا را برای سیل شیراز استفاده می‌‌کنند.


طی 5 روز گذشته فشار زیادی به باشگاه وارد کردند


ما باید در آرامش کار کنیم اما در 5 روز اخیر بیشترین فشار را به باشگاه وارد کردند گفتند که محسن خلیلی با قطبی دیدار کرده و این خبر همه جا پخش شد اما ندیدم در جایی بنویسند که مدیر برنامه‌هایش این را تکذیب کرد. ساخت خبر جعلی کاری ندارد اما هوادار همیشه کنار باشگاه بوده و به خاطر همین مساله خبرنگاران به من زنگ می‌زنند.


هوادار ما هوشیار باشد


هواداران باید هوشیار باشند و بدانند کسی که پرسپولیس را دوست ندارد در خانه نشسته و خبر جعلی منتشر می کند. هواداران ما همیشه در کنار باشگاه بودند و کمک کردند. آن هوادار باید مواظب باشد تا شایعات و اخبار دروغین تیم را خراب نکند. یک نفر خانه می نشیند و می گوید فلانی با فلان جا قرارداد بست. همین موضوع 100 سوال ایجاد می کند. 100 تا 3 دقیقه می شود 300 دقیقه در روز.

 

وزیر ورزش پدر پرسپولیس و استقلال است


حرف زدن از اینکه وزیر ورزش به پرسپولیس بیشتر از استقلال کمک می کند، ریشه عقلانی ندارد. وزیر ورزش پدر پرسپولیس و استقلال است و هیچ پدری برای فرزندش بد نمی‌خواهد. وزیر هم پدر پرسپولیس و استقلال است و بد این باشگاه را نمی‌خواهد اما این ذهنیت ‌ها را به وجود می‌آورند.

 

1411885


برانکو را می خواهیم، چون فرزندم را دوست دارم


پیش‌داوری نکنید. ما هیات مدیره و باشگاه و بنده نیت حفظ آقای برانکو را داریم و آن صحبتی که در بیرون از باشگاه انجام می‌شود توهمی بیش نیست. نیت و تلاش باشگاه با توجه به امکانات باشگاه حفظ ایشان است. اراده باشگاه که در این 4 شبانه‌روز اخیر اگر به جرات بتوانم به شما بگویم که دو ساعت هم نخوابیدم حفظ ایشان است. همه شواهد و قرائن هم حفظ ایشان است. مثل این می‌ماند که شما فرزندتان را دوست داشته باشید و همه عواملی که نسبت به فرزندتان دارید را انجام دهید و شخص دیگری بگوید که شما فرزندتان را دوست ندارید و باور کنید من بچه خودم را دوست دارم (با خنده).


برای انتخاب مربی پلن B نداریم


پلنی که بنده صحبت کردم درخصوص درآمدزایی باشگاه است و هیچ فکری درخصوص پلن B برای مربیگری تیم پرسپولیس فکر نشده است و همه تمرکزمان روی حفظ آقای برانکو است. بحث درآمدهای ثابت و متغیر صحیح است این حرف و این یک واقعیت است. ما برای حل این واقعیت به دنبال آن هستیم که علی‌رغم همه سختی‌هایی که در باشگاه‌داری دولتی وجود دارد از پتانسیل‌های موجود در باشگاه‌داری دولتی استفاده کنیم که کرده‌ایم البته به دنبال آن هستیم که مجری را انتخاب کنیم که بتواند از مجموعه درآمدهای پرسپولیس به نحو احسن استفاده کند. یکی از این بحث‌ها بحث اپلیکیشن‌ها است که موضوع روز است و ما هم روی آن به شدت کار می‌کنیم و همچنین زوایای درآمدی اسپانسرینگ که قبلا دیده نشده است که باید افرادی بیایند که تماما فکر و ذهن‌شان به آنجا باشد و کارگروهی را با حضور اساتید دانشگاه‌ها و آکادمیک استفاده می‌کنیم که آنها بتوانند یکسری مسائل را باز کنند و در کنار اسپانسر باشگاه هم بتواند به منافعی برسد.


هیچ مبلغی بدون حساب و کتاب جابه جا نمی شود


اگر ما سال آینده درآمدهایمان را افزایش ندهیم مطمئنا با مشکلات جدی‌تری روبه رو خواهیم شد. ما ننشسته‌ایم ما در حال کار کردن هستیم این نیست که بگوییم باشگاه گل و بلبل است یا اینکه پول‌ها در باشگاه حیف و میل می‌شود خیر اینگونه نیست، کاملا مشخص است باشگاه ذی‌حساب دارد حتی یک ریالی هم بدون حساب و کتاب خرج نمی‌شود باشگاه یک حساب چک دو امضاء دارد و هیچ مبلغی بدون حساب و کتاب جابجا نمی‌شود. خدا را شکر افرادی که اطراف ما هستند همه سالم هستند و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم. با همه آن سختی‌هایی که در باشگاه‌داری دولتی وجود دارد گفته‌ایم که باز هم می‌شود از پتاسیل باشگاه بیشتر استفاده کرد. در عین حال فضاهای خوبی برای درامدزایی وجود دارد که ما می‌خواهیم با استفاده از آن فضاها درآمدهایمان را افزایش دهیم.


علیپور از دو کشور پیشنهاد دارد و در دست بررسی است


لیست آقای برانکو اصولا لیست زیادی نیست، کمیته‌ای برای نقل و انتقالات تشکیل داده‌ایم که آنها بررسی می‌کنند. چند وقت پیش که به باشگاه آمدم گفتم به  بازیکنان بگویید هر کس پیشنهاد دارد بیاورد که حقش ضایع نشود ما هم این را به تمام بازیکنان اعلام کردیم و تنها کسی که تاکنون مراجعه کرده آقای علیپور است که از دو کشور پیشنهاد داشته و دارد که ما در حال بررسی هستیم که انجام شود و برای هیچ بازیکن دیگری پیشنهاد به صورت رسمی یا غیررسمی نداشتیم که بخواهیم به آنها فکر بکنیم.


ماجرای حضور سهند حبیب زاده به عنوان مشاور


یکی از مشکلاتی که در باشگاه‌داری دولتی وجود دارد این است که شما برای گرفتن مشاوری که به آن حقوق نمی‌دهی هم زیر سوال هستی. در سیستم خصوصی اینگونه نیست در سیستم خصوصی شما آدم‌ها را می‌آورید و از آنها بهره می‌برید شما در سیستم دولتی آدم‌ها را می‌آورید هیچ پولی هم به آنها نمی‌دهی ولی باید پاسخگوی آوردن او هم باشید. ایشان در کنار باشگاه به ما کمک می‌کنند او آدم خوش فکری است و اینکه در کجا و در چه جلسه‌ای حضور داشته باشد تشخیص مدیرعامل است ومن آنقدر عقل دارم که بتوانم تصمیم بگیرم که چه کسی در کجا و در چه جلسه‌ای کار من حضور داشته باشد و هیچ کس هم نمی‌تواند به من بگوید که چرا کسی در کنار تو حضور دارد.

 

1411883


قرض کردیم تا باشگاه را اداره کنیم


درخصوص زمانی هم که باشگاه را تحویل گرفتم باید بگویم که ما در کوران مسابقات آسیایی بودیم مرتب اعزام هم داخل و هم خارج داشتیم و هزینه‌های بدهی‌های زیادی داشتیم و همچنین در شرایطی قرار داشتیم که باید مجوز حرفه‌ای‌سازی را هم می‌گرفتیم. بودجه باشگاه آنچه که در باشگاه بود برای حرفه‌ای سازی‌ و مسائل مربوط به اعزام و مسائل این چنینی هزینه شده بود طبیعتا حساب باشگاه خالی بود و ما پیش‌هزینه کردیم تا پاداش آسیایی را بگیریم و هزینه‌هایمان را تامین کنیم و ما برای سفر به ژاپن هزینه هنگفتی کردیم و حتی باشگاه برای تامین یکسری هزینه‌ها مبالغی را قرض کرده بود.


مدیران قبلی هیچ پولی نبردند


اینکه آیا مدیران قبلی پولی را برده‌اند یا خیر این اصلا درست نیست چنین چیزی اتفاق نیفتاده درست هزینه شده ولی حساب باشگاه در آن شرایط خالی بود چون هزینه‌ها شده بود و همین الان هم اگر کسی باشگاه را از من تحویل بگیرد مگر پولی وجود دارد؟ اینکه وجود یک عدد بسیار زیادی در حساب باشگاه بود عددی بود که پاداش آسیایی ضربدر ریال شده بود که به  علاوه قسط‌هایی که باشگاه از اسپانسر قرار بود بگیرد می‌گفتند که باشگاه در آینده چنین مبلغی پول دارد. مبلغ پاداش باشگاه‌های آسیا ریال آن 4-3 هزار تومان پایین‌تر به دست ما رسید. مجری اسپانسری به تعهداتش عمل نکرد که ما هم به او یک فرصت یک هفته‌ای دادیم که او به تعهداتش عمل کند.


بازیکنان خارجی ماندگار هستند


بازیکنان خارجی ما قرارداد دارند و می‌مانند اما این بحث که شرط گذاشته اند ماندن شان به ابقای برانکو بستگی دارد را نشنیدم.

 

گرشاسبی نگفته که بدهی ها صفر شده است


در گذشته بدهی‌های زیادی پرداخت شده اما بدهی‌هایی هم وجود داشتند که در زمان آقای گرشاسبی مراجعه نکردند و حالا می‌آیند. از طرفی یکسری هم به بعدا موکول شد تا پولشان پرداخت شود و ما الان متعهد به پرداخت آن هستیم. من ندیدم که آقای گرشاسبی جایی بگوید بدهی‌های صفر شده است.


نباید پشت سر مدیران قبلی باشگاه حرف بزنیم


ما پاداش آسیایی را گرفتیم و از 4 قسطی که مجری اسپانسری باید می‌داد سه قسط در دوره من سررسید شد که بخشی را ندادند و بخشی هم با تاخیر دادند و برخی از مشکلات ما برای همین است. چرا که باید چک ضمانت گرفته می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. ما 6 نامه زدیم که انجام ندادند. از طرف دیگر مجری اسپانسری باید از برند ما درآمدزایی می‌کرد و بجز درآمدزایی اسپانسرهای دیگری را می‌آوردند که خیلی موفق نبودند هرچند که آنها هم دلایلی دارند. اما ما به دنبال این هستیم که مجری اسپانسری باید از ظرفیت‌های باشگاه استفاده کند اما درخصوص شیشه‌ای کردن(شفاف سازی) باشگاه باید بگویم که این یک بحث است و اینکه بخواهیم اسناد طبقه‌بندی شده را منتشر کنیم یک بحث دیگر است. من اهل این مسائل نیستم. باید حق را گفت و نباید پشت سر مدیران سابق حرف زد چرا که بعدا پشت سر ما هم حرف می‌زنند.


استعفای من رسمی نبود


استعفای من رسمی نبود چرا که اگر استعفایم رسمی بود الان اینجا نبودم. من به وزیر مشکلات را گفتم و اعلام کردم که باشگاه دولتی شرایط سختی دارد.

 

1411890

 

برانکو قرارداد دارد، دیگر گمانه زنی ندارد


برانکو یک فصل دیگر قرارداد دارد و این مساله گمانه‌زنی ندارد. او طلبی دارد که باید پرداخت شود. ما 500 هزار دلار را دادیم و تلاش می‌کنیم بقیه آن را پرداخت کنیم. به هر حال ماندن یا رفتن برانکو بستگی به پول دارد و ما برای این مساله 4 نقشه داریم. اراده باشگاه، تلاش باشگاه و خواست باشگاه در این خصوص مهم است و ما می‌خواهیم که برانکو بماند.


برانکو تخفیف می دهد؟


درباره تخفیف با او صحبت نکردم اما قطعا صحبت‌هایی صورت خواهد گرفت چرا که همه تلاش ما این است که این پول پرداخت شود و هیچ موضوعی برای رفتن برانکو در باشگاه مطرح نیست.


کمک های هواداران به باشگاه زیر نظر نهادهای نظارتی است


کمک به باشگاه از قبل بوده و هوادارانی هستند که به پرسپولیس کمک می‌کنند. این شماره حساب در سایت باشگاه وجود دارد و هواداران کمک می‌کنند اما مگر راه کمک بسته است؟ کمک‌های هواداران مستقیما به حساب باشگاه پرسپولیس می‌رود و همه هزینه‌ها زیر نظر نهادهای نظارتی انجام می‌شود.


پرداخت پاداش 800 میلیونی به مشاوران؟


درباره موضوع حقوقی باید بگویم که من پاداشی ندادم و این مساله را تکذیب می‌کنم. درباره پاداش به مشاوران هم این مساله تکذیب می‌شود چرا که اگر کسی فعالیتی می‌کند طبق روال پاداش می‌گیرد. در موضوع اینکه می گویید یک بازیکن چک مدت دار گرفته، باید اعلام کنم در باشگاه دولتی شما نمی‌توانید چک مدت‌دار بدهید چرا که اگر پولی در حساب باشگاه بود آن را به بازیکن می‌دادیم و شاید رسید به بازیکن داده شده تا موضوع پروانه حرفه‌ای  انجام شود اما این موضوع را تکذیب می‌کنم. چرا که در مدتی که ما بودیم هیچگاه یک میلیارد تومان برای یک بازیکن در حساب باشگاه نبود. در باره پرداخت مشاوران هم باید بگویم اگر کسی در مسابقات آسیایی سمت نداشته پاداش نگرفته اما کسی اگر در کار باشگاه یا تیم بوده پاداش گرفته است.

 

1411835


شایعه جذب علی دشتی و فرشاد احمدزاده


برانکو لیست کتبی داده هرچند که در ابتدا لیست او شفاهی بود اما من به حسین خبیری گفتم که لیست کتبی از او بگیرد و او شب قبل از اینکه از ایران برود لیست کتبی داد.  افرادی هم که نام بردید گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است چرا که کمیته نقل و انتقالات باشگاه مسئول کار است و در فضای آرام بهتر می‌توانیم کار کنیم. اختلاف ما با وکیل برانکو هم یک اختلاف مالی بود که رفع شد.


به بازیکنان خارجی همزمان با برانکو پول می دهیم


درباره پرداخت بازیکنان خارجی باید بگویم که توافقاتی در این باره صورت گرفته است. درباره بشار رسن هم بحث رقم با او و مدیر برنامه‌هایش داشتیم و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. باید رقم قراردادها پرداخت شود و ما تلاش می‌کنیم تا همزمان با پول برانکو پول آنها را هم بدهیم.


شاید درآمدهای سال آینده دانشگاه پرسپولیس سر به سر شود


جذب نیرو در سیستم دولتی ممنوع است و ما یک نفر را هم نمی‌توانیم به باشگاه بیاوریم مگر اینکه مامور باشد و موضوع دیگر اینکه حدود 71 نفر در باشگاه هستند که حقوق می‌گیرند و قرارداد دارند. همچنین حدود 9 نفر هم در دانشگاه پرسپولیس کار می‌کنند. مدیریت دانشگاه پرسپولیس را عوض کردیم و شاید درآمدهای ما سال آینده در این دانشگاه سر به سر شود.

 

 

دیدگاه‌ها