کد خبر : 1616579 | 19 خرداد 1398 ساعت 13:12 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: استقلال و استراماچونی، نیاز دو طرفه

با تایید فتحی توافق استراماچونی با استقلالی‌ها رسمیت یافت و آبی‌ها احتمالا در هفته‌ی پیش رو شاهد حضور یکی از جذاب ترین مربیان خارجی تاریخ لیگ برتر در تهران خواهند بود.

یادداشت: استقلال و استراماچونی، نیاز دو طرفه

به گزارش ورزش سه، لیگ برتر ایران مربیان خارجی زیادی به خود دیده است.ولی اکثرا یا از اعتبار و کارنامه‌ی درخشانی برخوردار نبوده‌اند یا در دوران بازنشستگی و سالخوردگی به ایران آمده‌اند.


اما حکایت سرمربی تازه وارد، متفاوت است او که سابقه هدایت دو تیم اینتر و اودینزه در سری آ را در کارنامه‌ی خود دارد در سن ۴۳ سالگی هدایت استقلال را به عهده خواهد گرفت.


استراماچونی تا به امروز در سه کشور ایتالیا، یونان و جمهوری چک مربی گری کرده است. اگر حضور یک ساله‌اش در اودینزه را استثنا کنیم ،در هر سه کشور ، سابقه‌ی سرمربی‌گری در تیم‌های بزرگ و دارای شانس قهرمانی را داشته‌ است. یا به عبارتی دیگر برای جام گرفتن استخدام شده است.ولی او به جز موفقیت در رده جوانان رم و اینتر هرگز موفق به کسب جام نشد.

 

هواداران آبی هم پس از چند سال ناکامی در لیگ برتر از سرمربی آینده‌ی خود فقط توقع قهرمانی دارند. از سویی قهرمانی لیگ، برای یک سرمربی در سال اول هدایت تیم جدید ،پروژه‌ای سخت و اغلب دور از دسترس به نظر می رسد.


جالب این که استراماچونی هم پس از چند ناکامی در میلان ،آتن و پراگ برای کارنامه‌ی شخصی خود نیاز مبرمی به قهرمانی دارد. آندره‌ا که هنوز مربی بسیار جوانی به حساب می‌آید اگر در تهران هم نتواند قهرمان لیگ شود ،احتمال اینکه دوباره به سطح مربیان گران قیمت برگردد خیلی کم می شود. به نظر می رسد این انگیزه‌ی مشترک استراماچونی و استقلال، سال پیش رو را برای آبی‌ها تبدیل به قمار جالبی خواهد کرد.


دلیل جذابیت پروژه‌ی استقلال برای استراماچونی را نمی توان فقط در مسائل مالی جستجو کرد. جوان خوش قیافه‌ی ایتالیایی پس از اخراج از اسپارتا پراگ در  یک سال اخیر شغلی نداشته است و با توجه به قراداد جذاب مالی‌اش با اسپارتا تصمیم گرفت پیشنهادهای دیگر را نپذیرد و حقوق خود را کامل دریافت کند.


بی تردید پس از چند اخراج و یک سال استراحت، آندره بیش از هر چیز نگران آینده‌ی کاری خود در دنیای فوتبال است و دوست ندارد در سنین جوانی به عنوان یک مربی بازنده  برچسب بخورد.


از سویی مدیران استقلال هم در زمان شفر بیشتر از اینکه در بحث فنی با مرد کهنه‌کار آلمانی مشکل داشته باشند از نداشتن انگیزه و سهل‌گیری شفر در  رختکن و تمرینات گلایه داشتند.


در شرایط پیش رو ،استقلال به یک سرمربی کاریزماتیک و با انگیزه نیاز دارد تا انضباط و سخت کوشی را دوباره در باشگاه حاکم کند و از نام‌های بزرگ و قدرت‌های متضاد درون تیم هراسی نداشته باشد .


احتمالا سابقه  کار با بازیکنان نامدار دنیای فوتبال و حضور در باشگاه‌های بزرگ اروپا این قدرت را به سرمربی جدید آبی‌ها خواهد داد تا بر این چالش‌ها غلبه کند و به اصطلاح فرمان را خودش به دست بگیرد.
انگار استقلال و استراماچونی در زمانی به هم رسیده‌اند که هیچ یک از طرفین فرصت اشتباه کردن ندارند.


خطاها را مرتکب شده‌اند، استراحت کافی کرده‌اند و حالا زمان باز پس گیری جایگاه قبلی فرا رسیده است.


احسان صدری

دیدگاه‌ها