کد خبر : 1616731 | 20 خرداد 1398 ساعت 10:58 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

سانتوس: تاکتیک پرتغال گرفتن آزادی دی‌یونگ بود

فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال با تحسین عملکرد شاگردانش در فینال لیگ ملتهای یوفا گفت موفقیت در متوقف کردن فرانکی دی‌یونگ مهمترین عامل در قهرمانی پرتغالی‌ها بوده است.

سانتوس: تاکتیک پرتغال گرفتن آزادی دی‌یونگ بود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال دیشب در خاک خود، در فینال لیگ ملتهای یوفا به مصاف هلند رفت و به لطف گل گونسالو گوئدس که در دقیقه شصتم به ثمر رسید موفق شد بر هلندی‌ها پیروز شده و جام قهرمانی را از آن خود کند. در پایان بازی، فرناندو سانتوس، سرمربی کهنه‌کار پرتغال عملکرد شاگردانش در این بازی را ستود و اعلام کرد کلید موفقیت بازیکنانش در این دیدار موفقیت در مهار و متوقف کردن فرانکی دی‌یونگ پدیده جوان آژاکس و هلند بوده است.

 

سانتوس در این باره گفت:" دی‌یونگ معمولا در سمت چپ بازی می‌کند یعنی نزدیک به برونو فرناندس. مارتن ده رون هم  در این بازی نزدیک به کاروالیو بازی می‌کرد. ما از کیفیت بالای خط هافبک هلند خبر داشتیم و به خصوص می‌دانستیم دی‌یونگ چه مهره مهمی برای هلندی‌ها است. بازیکنی بسیار خلاق که قابلیت زیادی برای بازی‌سازی و ایجاد موقعیت گلزنی دارد".

 

1412013

 

سرمربی پرتغال در ادامه گفت:" ما می‌دانستیم اگر آزادی دی‌یونگ را بگیریم به نفع‌مان خواهد بود. دستور من به بازیکنانم این بود که هر وقت صاحب توپ می‌شوند آن را به گردش در بیاورند و در فاز دفاعی همیشه نیم نگاهی به بستن فضای دی‌یونگ و گرفتن آزادی عمل او داشته باشند. البته تنگ کردن فضا برای ویرژیل فن‌دایک هم در دستور کار ما بود".

 

سانتوس همچنین درباره لیگ ملتهای یوفا گفت:" این اولین دوره این تورنمنت بود و من مطمئنم لیگ ملتها به یک رقابت کلاسیک تبدیل خواهد شد. کل خانواده فوتبال اروپا در این رقابتها بازی می‌کنند و من خیلی خوشحالم که اسم پرتغال به عنوان اولین قهرمان این تورنمنت در تاریخ ثبت شده است".

 

دیدگاه‌ها