کد خبر : 1616917 | 21 خرداد 1398 ساعت 01:51 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

دومین خارجی چین هم از راه رسید

الکه‌سون چینی شد و پیراهن ملی می پوشد

تیم ملی فوتبال چین دومین بازیکن خارجی خود را به خدمت گرفت تا با شرایط متفاوت خود را آماده مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ کند.

  الکه‌سون چینی شد و پیراهن ملی می پوشد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مارچلو لیپی سرمربی کهنه کار تیم ملی چین در دوره جدید همکاری اش با سرخ های شرق آسیا به روی موضوع استفاده از بازیکنان دو تابعیتی تاکید داشت، این دستورالعمل گام به گام در حال اجرا شدن است.

پس از نیکی یواناریس بازیکن سابق آرسنال که هفته گذشته در دیدار دوستانه تیم ملی چین به میدان رفت، الکه سون بازیکن برزیلی تبدیل به دومین بازیکنی شد که از ماه سپتامبر در دور مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به میدان رفت.

این بازیکن برزیلی یک نام چینی برای خود انتخاب کرده و آنطور که تیتان اسپورت نوشته است، از این به بعد در فوتبال چین با نام ای جی سن شناخته خواهد شد که ترجمه کانتونی نام برزیلی اوست.

چین به زودی از سومین بازیکن خارجی خود در ترکیب اصلی رونمایی خواهد کرد که این بازیکنان برای از بین بردن ضعف قدیمی چینی ها در پست هایی است که بازیکنان مستعدی در آن ندارند.

تیم ملی چین برنامه مفصلی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ در نظر گرفته و حضور این بازیکنان قدرتمند کار را برای دیگر رقبا دشوار خواهد کرد.

آن ها که در دوره قبلی جام جهانی با ایران هم گروه بودند، در دو بازی تنها یک امتیاز از ایران گرفتند اما در جام ملت ها با سه گل مغلوب شاگردان کارلوس کی‌روش شدند. با این حال به نظر می‌رسد با برنامه جدید تیم چین تیم سرسخت تری در فوتبال آسیا باشد.

الکه سون ۲۹ ساله و در پست هافبک نفوذی بازی میکند و عضو تیم شانگهای است و به زودی با دریافت پاسپورت چینی به جمع ملی پوشان اژدهای سرخ خواهد پیوست.

دیدگاه‌ها