کد خبر : 1616958 | 21 خرداد 1398 ساعت 11:12 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

از اشملزر آلمانی تا ماتوئیدی،والرو، دیامی و ...

گزارش؛ لیگ ستارگان پرستاره تر از همیشه

لیگ ستارگان فوتبال قطر امسال پرستاره تر از همیشه خواهد بود تا سطح رقابتی در این لیگ با رشد چشمگیری روبرو شود.

به گزارش "ورزش سه"، سیاست گذاری های حاکم بر لیگ ستارگان هر سال به نسبت سال قبل تر با تغییرات چشمگیری روبرو می شود و در این بین باشگاه های سرشناس و مدعی حاضر در آن با سرمایه گذاری گسترده قدم به قدم در حال تبدیل شدن به جذاب ترین در عین حال مهیج ترین لیگ باشگاهی حاشیه خلیج فارس هستند.


لیگی که از چند سال قبل با لقب لیگ ستارگان فوتبال باشگاهی قطر را از آماتور به حرفه ای تبدیل کرد حالا به جایی رسیده که میزبان آتی جام جهانی می تواند به آن ببالد. سیاست بهره بردن و تزریق ستاره های سرشناس به فوتبال باشگاهی این کشور کوچک و کم جمعیت حاشیه خلیج فارس در تابستان 2019 به جایی رسیده است که شاهد لینک شدن بازیکنانی به باشگاه های متمول دوحه هستیم که رسیدن به یکی از این ستاره ها تا چند سال قبل آرزویی بزرگ برای معدود فوتبالدوستان قطری محسوب می شد.


حالا پس از چند سال بعد از ورود ستاره های پا به سن گذاشته همچون فرناندو هیه رو، پپ گواردیولا، گابریل باتیستوتا، رائول گونزالس، ساموئل اتوو،روماریو، مارسل دزائی، اشتفان افنبرگ،برادران دی بوئر، جونینیو و این اواخر ژاوی هرناندز حالا نام هایی به میان آمده است که نه تنها دیگر در سال های پایانی فوتبال شان نیستند بلکه در باشگاه های بزرگ اروپایی مشغول بازی هستند اما قطری ها این جرات را پیدا کردند که با ارسال سیگنال های مثبت در اندیشه امضای قرارداد با آنها برای کوچ به دوحه و بازی در لیگ ستارگان باشند.


به همین بهانه نگاهی انداختیم به نام هایی که این روزها برای اضافه شدن به باشگاه های مطرح دوحه در صدر اخبار و گمانه زنی ها قرار گرفته اند، بازیکنانی که هر کدام شان شهرت خاصی دارند و حضورشان در لیگ ستارگان می تواند بر جذابیت و سطح فنی این بازی ها تا اندازه ای قابل توجه بیافزاید.

 

ماتوئیدی (الدحیل)


ستاره فرانسوی باشگاه یوونتوس ایتالیا در حالی سخت مورد توجه باشگاه ثروتمند الدحیل قرار گرفته است که هنوز دو فصل دیگر با قهرمان سری A قرارداد دارد. ماتوئیدی در حالی در صدر سبد خریدهای تابستانی الدحیل قرار دارد که سران باشگاه قطری بعد از تجربه موفق در جذب بن عطیه از یوونتوس حالا شانس خود را برای جذب ستاره سابق تیم ملی فرانسه در 32 سالگی امتحان کردند.

 

1411882


بوخا والرو (السد)


رسانه های دوحه از برنامه ریزی گسترده ژاوی هرناندز برای ایجاد تغییرات در ترکیب و ساختار السد بعد از انتخاب به عنوان سرمربی پرده برداشتند و در اولین گام مدعی شدند ژاوی جانشین خود را انتخاب و تصمیم گرفته بورخا والرو ستاره حال حاضر اینترمیلان را به دوحه بیاورد. این بازیکن اسپانیایی که ژآوی علاقه خاصی به شیوه فوتبال او دارد می تواند به خوبی جای خالی مهندس اسپانیایی را پر کند.

 

مارسل اشملزر(العربی)


زردپوشان وست فالن در شمال آلمان باید با یکی از قدیمی ترین مهره های خود وداع کنند چون بعید است مارسل اشملزر که در این فصل هم در ترکیب دورتموند نیمکت نشین شده بود با پیشنهاد وسوسه کننده العربی برای کوچ به دوحه مخالفت کند. مدافع سابق تیم ملی آلمان می تواند یکی از هیجان انگیزترین خریدهای تابستانی در لیگ ستارگان لقب بگیرد تا آلمانی ها نیز نقش پررنگی در سال آینده فوتبال باشگاهی قطر داشته باشند.

 

1412198

 

محمد دیامی(الغرافه)


ستاره سنگالی باشگاه نیوکاسل با توانایی بازی در چند پست کلیدی در خط میانی می تواند یکی دیگر از ستاره هایی باشد که حضورش در لیگ ستارگان پرسرو صدا باشد. این بازیکن 30 ساله که سال ها در لیگ برتر جزیره برای کلاغ ها در ورزشگاه سنت جیمزپارک درخشید با خروج بنیتس به احتمال فراوان نیوکاسل را به مقصد الغرافه ترک خواهد کرد.

 

1412199

 

مارکوس برگ (الاهلی)


ستاره گلزن تیم ملی سوئد بعد از یکی دو فصل بازی در لیگ امارات برای العین این روزها به هدف اصلی باشگاه الاهلی در بازار تابستانی تبدیل شده است. مسلما خرید او می تواند کلکسیون مهاجمان اروپایی شاغل در لیگ ستارگان را کامل کند گرچه روند مذاکرات میان طرفین برخلاف روزهای ابتدایی با کندی پیش می رود.

 

***


این نام ها تنها بخشی از برنامه های باشگاه های حاضر در لیگ ستارگان در سال 2020-2019 است و هنوز با توجه به این که پنجره تابستانی باز نشده پیش بینی می شود شاهد ورود نام های هیجان انگیز بیشتر به خصوص از آمریکای جنوبی به لیگ ستارگان بود. نام هایی که می تواند از نظر کیفی تاثیر شگرفی در لیگ ستارگان داشته باشد.

دیدگاه‌ها