کد خبر : 1617378 | 23 خرداد 1398 ساعت 12:00 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

وقفه زمستانی در لیگ برتر از فصل آینده

لیگ برتر انگلیس از فصل آینده یعنی فصل 2019-2020 برای اولین بار با وقفه نیم‌فصل برگزار خواهد شد.

وقفه زمستانی در لیگ برتر از فصل آینده

به گزارش "ورزش سه"، فهرست مسابقات لیگ برتر انگلیس در فصل 2019-2020 امروز در حالی اعلام خواهد شد که این لیگ برای اولین بار از فصل آینده وقفه ای در نیم‌فصل خواهد داشت. بعد از توافق اتحادیه فوتبال انگلیس، سازمان لیگ برتر و سازمان لیگ چمپیونشیپ، فصل آینده رقابتهای لیگ برتر با یک وقفه دوهفته‌ای در نیم‌فصل همراه خواهد بود که در زمستان اتفاق خواهد افتاد. اتحادیه فوتبال انگلیس امیدوار است این تغییر به افزایش شانس فوتبال انگلیس در تورنمنت‌های بزرگ کمک کند.

 

1412656

 

برگزاری بازی‌های لیگ در دوران کریسمس و سال نوی میلادی برای هواداران فوتبال و پخش‌کننده‌های تلویوزیونی همیشه جذاب بوده چرا که در دورانی که همه لیگها در تعطیلات به سر می‌بردند لیگ انگلیس تنها لیگی بود که مسابقاتش همچنان برگزار می‌شد. اما کارشناسان انگلیسی معتقد بودند این برنامه دشوار و طاقت‌فرسا باعث ناکامی تیم ملی انگلیس در جامهای جهانی و جامهای ملتهای اروپا است.

 

لیگ برتر با این وقفه زمستانی شرایطی مشابه به دیگر لیگهای بزرگ اروپایی مثل لیگهای آلمان، ایتالیا و اسپانیا پیدا خواهد کرد. شواهد نشان می‌دهد که وجود این وقفه نیم‌فصل هم از نظر بدنی و هم از نظر روحی- روانی به نفع فوتبالیست‌ها خواهد بود.

 

اتحادیه فوتبال انگلیس برای هر چه نزدیک‌ترین کردن شرایط لیگهای انگلیس به دیگر لیگهای اروپایی موافقت کرده که مسابقات مرحله پنجم جام حذفی انگلیس هم به وسط هفته منتقل شود. علاوه بر این، از مرحله پنجم جام حذفی به بعد اگر بازی‌ها به تساوی کشیده شود دیگر مثل قبل بازی‌ها تکرار نخواهد شد بلکه تکلیف قهرمان با وقتهای اضافه و ضربات پنالتی مشخص خواهد شد.

 

 

دیدگاه‌ها