کد خبر : 1617737 | 25 خرداد 1398 ساعت 11:08 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق جالب؛ کره جنوبی قهرمان جام جهانی؟

امشب می تواند یک اتفاق جالب برای فوتبال کره جنوبی رخ دهد. جام قهرمانی جام جهانی جوانان در یک قدمی کره ای ها قرار دارد و آنها برای رسیدن به این افتخار بزرگ باید اوکراین را شکست دهند.

اتفاق جالب؛ کره جنوبی قهرمان جام جهانی؟

به گزارش "ورزش سه"، کره جنوبی که در مرحله نیمه نهایی بازی ها با یک گل از سد اکوادور گذشت امشب ساعت 22:30 به وقت لهستان با اوکراین دیگر تیم راه یافته به بازی نهایی مسابقه می دهد و در صورت پیروزی در این دیدار قهرمان جام جهانی جوانان خواهد شد. این بزرگ ترین افتخار برای فوتبال کره جنوبی بعد از چهارمی در جام جهانی 2002 خواهد بود.

 

اما در بازی رده بندی این مسابقات اکوادور با یک گل از سد ایتالیا گذشت و سوم شد و لاجوری پوشان هم بر سکوی چهارم ایستادند. جام جهانی جوانان یا جام جهانی زیر 20 سال با حضور 24 تیم از 5 قاره در لهستان در جریان بود و امشب با برگزاری بازی نهایی پایان می یابد. کره جنوبی، قطر، عربستان و ژاپن نمایندگان فوتبال آسیا در این پیکارها بودند که قطر و عربستان در مرحله گروهی بازی ها حذف شدند و در یک اتفاق جالب کره جنوبی و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی با هم روبرو شدند که کره جنوبی در این بازی یک بر صفر پیروز شد. کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی هم با سنگال مسابقه داد که در این بازی دو تیم به نتیجه مساوی 3-3 دست یافتند اما در ضربات پنالتی کره جنوبی موفق تر عمل کرد.

 

ایران با تیمی که در جام جهانی زیر 17 سال درخشان ظاهر شد و آلمان را شکست داد و تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت می توانست در این بازی ها حاضر شود اما در یک اتفاق جالب تیم ملی جوانان در بازی های مقدماتی جام ملت ها حذف شد و اصلا به جام ملت ها راه پیدا نکرد که جواز حضور در بازی های جام جهانی 2019 لهستان را به دست بیاورد. این در حالی است که تیم ملی جوانان در آن برهه از زمان با بازیکنانی چون الهیار صیادمنش، محمد شریفی و ... می توانست موفق تر عمل کند. البته که با درخشش تیم ملی نوجوانان در جام جهانی نوجوانان در سال 2017 و در هند انتظار می رفت کمیته فنی فدراسیون فوتبال عباس چمنیان را به عنوان مربی تیم ملی جوانان برگزیند تا او با تیم خود بعد از درخشش در این بازی ها مهیای حضور در جام جهانی جوانان شود اما در یک اقدام عجیب عباس چمنیان دوباره مربی تیم ملی نوجوانان شد! تا یک تیم جدید بسازد و فرهاد پورغلامی به عنوان مربی تیم ملی جوانان برگزیده شد که حاصل این تفکر حذف تیم ملی نوجوانان در مرحله گروهی جام ملت ها و حذف تیم ملی جوانان در بازی های مقدماتی جام ملت ها بود.

 

کره جنوبی در حالی در جام جهانی 2019 موفق به راهیابی به بازی نهایی شده که در جام ملت های 2016 که ایران به همراه ویتنام به طور مشترک سوم شد و به جام جهانی 2017 راه پیدا کرد، کره جنوبی به مقامی دست پیدا نکرد و تیم های ژاپن و عربستان اول و دوم شدند و کره جنوبی تنها به دلیل میزبانی جام جهانی زیر 20 سال در سال 2017 در این بازی ها حاضر شد.

دیدگاه‌ها