کد خبر : 1617766 | 25 خرداد 1398 ساعت 12:25 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

از درگیری کی روش تا گل به خودی بوهادوز

یک سال از برد ایران مقابل مراکش گذشت

یک سال پیش در چنین روزی تیم ملی بردی حماسی در جام جهانی 2018 به ثبت رساند تا امیدها برای رسیدن به دور دوم را افزایش دهد.

یک سال از برد ایران مقابل مراکش گذشت

به گزارش "ورزش سه"، 25 خرداد 1398 مصادف با پانزدهم جون 2018 ورزشگاه زیبا و یک میلیارد یورویی کریستوفسکی آرنا بندر سن پطرزبورگ میزبان جدال ایران و مراکش در گروه مرگ جام جهانی بود. ماه ها انتظار برای تماشای نمایش یوزهای ایرانی برابر شیرهای اطلس باعث شد تا شور و حال عجیبی محافل فوتبالی و غیرفوتبالی را در بر بگیرد.


مراکشی ها بعد از 20 سال با کلکسیونی از ستاره های سرشناس گام به روسیه 2018 گذاشته بودند تا با تفکرات مربی جوان فرانسوی خود به عنوان تیم اول قاره سیاه گام های بزرگی بردارند غافل از این که در همان ایستگاه اول مقابل کی روش و شاگردانش با شوک بسیار عجیب و غیرمنتظره ای روبرو خواهند شد.

 

1413059


هجوم ایرانی های پرشمار به بندر زیبای شمال روسیه و حضور با پرچم های ایران در ورزشگاه کریستوفسکی در نهایت با برد دقیقه نودی تیم ملی با گل به خودی مدافع مراکشی خالد بوهادوز سه امتیاز شیرین تر از عسل به ارمغان داشت تا جشن و پایکوبی بزرگی در خیابان و کوچه پس کوچه های شهرهای مختلف ایران به راه بیاندازد و بر محبوبیت کی روش و شاگردانش بیافزاید.


این بازی سوای از نتیجه رویایی که برای ایران داشت به خاطر حواشی رقم خورده در آن مورد توجه رسانه های معتبر دنیا قرار گرفت. از درگیری نیمکت های دو تیم در کنار خط طولی گرفته تا گل به خودی مدافع مراکشی ها که آب سردی بود بر پیکر این کشور پادشاهی در شمال آفریقا تا یال و کوپال شیرهای اطلس مقابل یوزهای ایرانی بریزد.


اتفاقات این بازی به همان اندازه که برای ایرانی ها شیرین بود برای مراکشی ها تلخ و غیرقابل باور تمام شد تا جایی که رسانه های این کشور با گذشت ماه ها از آن بازی هنوز هم به خاطر اتفاقات رخ داده در آن با حسرت قلم می زنند و وقایع را به تصویر می کشند. برد ایران این امید را به اوج رساند که کی روش و شاگردانش بعد از طی کردن پروسه ای هفت هشت ساله بتوانند رویای صعود به دور دوم را برآورده کنند اما دو بازی مرگبار با اسپانیا و پرتغال برخلاف مراکش برای ایران خوشایند نبود تا ...

 

1413062

 

1413061

 

1413060

 

1413064

دیدگاه‌ها