کد خبر : 1617973 | 26 خرداد 1398 ساعت 11:27 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

کاپیتان نکو پر انرژی استارت زد؛

از آبی به قرمز؛ آغاز یک کوهپیمایی دشوار

سرمربی جدید تیم فولاد از روز گذشته تمرینات تیمش را آغاز کرد تا رسما کار دشوارش در اهواز استارت خورده باشد.

از آبی به قرمز؛ آغاز یک کوهپیمایی دشوار

به گزارش ورزش سه، در بین تیم های لیگ برتر، هیچی تیمی زودتر از فولاد تمرینات خود را برای حضور در لیگ نوزدهم استارت نزد. قرمزهای اهواز، پس از ورود جواد نکونام به این شهر، از دیروز رسما تمرینات پیش فصل را شروع کردند و از این حیث در لیگ پیشتاز شدند.

 

اما این شروع برای سرمربی جوان فولاد، روز مهمی را رقم زد. نکونام به خوبی آگاه است که کار سختی در اهواز دارد و باید تیمی با عملکرد رضایت بخش در مسابقات لیگ داشته باشد تا هواداران پرشور فولاد را امیدوار به آینده کند. کاپیتان پیشین تیم ملی قبل از شروع فصل، پیشنهادهای مختلفی از لیگ برتر داشت که مهم ترینِ آنها تراکتورسازی بود. او می توانست فصل را در یک تیم متمول شروع کند و جمع کاپیتان های تیم ملی را در تبریز گرم تر کند. اما انتخاب فولاد قطعا از سوی نکونام دلایلی داشته که شاید یکی از آنها آرامش باشد. فشار کار در تبریز با توجه به انتظارات گسترده برای قهرمانی، احتمالا نکونام را به سمتی برده که حتی بعد از مذاکرات جدی با تراکتور، به انتخاب فولاد فکر کند و کار را در فضایی دنبال کند که توقعات پایین تر باشد و او با آرامش فکری بیشتری پیش برود.

 

1413322

 

اما اولین تفاوت برای این سرمربی بین تراکتور و فولاد، در همین روزهای آغازین مشخص شد. جواد نکونام خودش تاکید کرد که فولاد در نقل و انتقالات توان رقابت با چند تیم پولدار لیگ را ندارد و مهره های زیادی که مدنظرش بودند، به همین دلیل با رد پیشنهاد فولاد، تیم های دیگر را انتخاب کردند. قطعا یکی از این تیم ها که شرایط خوبی از نظر مالی دارد، تراکتور است. از این نظر هم داشتن پیشنهاد جدی از تراکتور و انتخاب تیمی دیگر، نشان می دهد اولویت های نکونام چیزی فراتر از بحث مالی بوده و او ترجیح داده خود را وارد یک چالش خاص کند، حتی اگر نیاز به یک رقابت نابرابر از نظر مالی داشته باشد.

 

نکو در حالی فولاد را انتخاب کرده که این تیم با توجه به فصل پرنوسانی که در لیگ هجدهم داشت، بعد از جدایی افشین قطبی نیاز به یک روحیه جدید داشت و البته لازم بود که تغییراتی در ترکیب آن هم ایجاد شود. از همین رو فولاد در حد توان خود به رقابت در نقل و انتقالات ادامه داد و برخی نفرات مورد نظر را جذب کرد و نکونام در صدد است که تیم خود را هرچه زودتر تکمیل کند.

 

1413321

 

با وجود ایده آل نبودن پروسه نقل و انتقالات، آنچه عزم سرمربی فولاد را جزم کرده تا این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارد، تاکید او بر تلاش است. نکونام معتقد است اختلاف های مالی بین تیم ها با تمرین مداوم و تلاش حداکثری قابل جبران است و در فولاد هم همین مسئله را سرلوحه کار خود قرار داده است. البته دیگر نکته ای که او بر آن تاکید می کند، صبر است. مشخصا رسیدن به دستاوردهای مهم، مستلزم حوصله است و تمرین های زیاد هم در دوره ای کوتاه مدت جواب نمی دهد.

 

جواد نکونام که رویاهای زیادی را مثل دوران بازیگری، به عنوان مربی هم دنبال می کند، بی پرده از جاه طلبی خود حرف می زند و حضور در فولاد را بخش مهمی از این پروژه دراز مدت می داند؛ پروژه تبدیل شدن به یک مربی بزرگ و حضور به عنوان سرمربی در همان سطحی که در قامت یک بازیکن، آن را تجربه کرده است. کادر فنی او نیز متشکل از مهدی هاشمی نسب، حمیدرضا رجبی، ایمان مبعلی و ابراهیم میرزاپور، همگی جوان هستند و از این نظر فولاد یکی از تیم های ویژه لیگ نوزدهم است.

 

1413323

 

باید منتظر شروع لیگ ماند و دید کاپیتان نکونام، این کوهپیمایی دشوار اما جذاب را چطور آغاز می کند. با وجود اینکه گفته می شد نکونام به سبک بازی مشابه کی روش علاقه دارد، خود او معتقد است تلفیقی از تفکرات مربیان گذشته اش را جمع آوری کرده و در کنار ایده های خودش، یک تفکر جدید را به تیم های تحت هدایتش القا می کند.

 

1413324

 

1413325

دیدگاه‌ها