کد خبر : 1618009 | 26 خرداد 1398 ساعت 14:01 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

آقا مصطفی و تراکتور سرخ رنگ تر و تمیزش

نقل و انتقالات - در انتظار بمب‌های یدکی زنوزی!

تراکتورسازی در شرایطی نقل‌و‌انتقالات خود را ادامه می‌دهد که به نظر می‌رسد با جذب یک مدافع راست و مهاجم گلزن نیازی به بازیکن دیگری نداشته باشد؛ مگر اینکه اتفاقی رخ بدهد.

نقل و انتقالات - در انتظار بمب‌های یدکی زنوزی!

به گزارش "ورزش‌سه"، سرخپوشان فوتبال آذربایجان فصل گذشته با واگذاری مالکیت شان به محمدرضا زنوزی هزینه های زیادی در بحث جذب مربی و بازیکن انجام دادند و با قدرت زیادی در لیگ هجدهم شرکت کردند. آنها اما در حالی که شانس خوبی برای قهرمانی داشتند در هفته های پایانی اسیر برخی حواشی شدند و حتی سهمیه آسیایی را نیز از دست دادند. مسئولان باشگاه تراکتورسازی که از اتفاقات پارسال درس گرفته اند امسال با هدف جبران وارد نقل و انتقالات شدند. آنها در اولین اقدام مدیرعامل جدید باشگاه را منصوب کردند و سپس برای انتخاب سرمربی و بازیکنان جدید وارد کارزار نقل و انتقالاتی شدند.


حضور مصطفی دنیزلی سرمربی مشهور ترک تبار روی نیمکت تراکتورسازی و البته جذب چند بازیکن مطرح باعث امیدواری زیاد هواداران آذربایجانی شده تا تیم شان به عنوان یک مدعی قهرمانی کارش را در لیگ نوزدهم با قدرت شروع کند و در طول بازی ها نیز به دور از حواشی ای که سال گذشته برایشان پیش آمد، بتواند یک روند ثابت و موفق را ادامه دهد.


اگرچه از نقل و انتقالات لیگ برتر هنوز زمان زیادی باقی مانده اما با نگاهی به لیست بازیکنان تراکتورسازی می شود متوجه شد این تیم نیازی به بازیکنان پرتعداد ندارد و با ترمیم در دو پست تقریبا پرونده نقل و انتقالاتی شان بسته می شود. آنها تا اینجای نقل و انتقالات رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، محمد مسلمی پور، دوسانتوس، مهدی تیکدری و سعید مهری را جذب کرده اند و باید چند بازیکن طراز اول دیگر را نیز به جمع نفرات شان اضافه کنند.


مظاهری، مسلمی پور و مهری 3 سهمیه لیگ برتری تراکتورسازی در لیگ نوزدهم را پر کرده اند و 3 بازیکن لیگ برتری دیگر می توانند به این تیم بپیوندند. از سوی دیگر دوسانتوس و یوکیا سوگیتا دو بازیکن خارجی هستند که قطعا در لیگ نوزدهم برای تراکتورسازی بازی می کنند . از سوی دیگر وضعیت آنتونی استوکس مهاجم بریتانیایی برای بقا در تراکتور هنوز مشخص نیست و اگر او ماندگار شود، تراکتور می تواند یک بازیکن خارجی دیگر را به خدمت بگیرد.


در ادامه به بررسی نفرات تراکتورسازی در همه پست ها پرداخته شده است:


**دروازه بان؛ اگر اخباری برود...


اگرچه محمدرضا اخباری در 5 بازی پایانی لیگ برتر برای تراکتورسازی به میدان رفت و شرایط بازی کردن را بعد از دوری بلند مدت از فوتبال به دست آورده اما مسئولان این باشگاه اقدام به جذب رشید مظاهری دروازه بان ملی پوش ذوب آهن کردند. در این شرایط شایعاتی درباره جدایی اخباری از تراکتور پیش آمده؛ این دروازه بان که سابقه بازی در تیم ملی را نیز دارد، دوست دارد درتیمی باشد که بتواند بازی کند و با اینکه 3 سال از قراردادش با سرخپوشان باقی مانده به خاطر رقابت شدیدی که باید با مظاهری انجام دهد احتمال جدایی اش وجود دارد. مهدی محمدیان دیگر دروازه بان تراکتورسازان برای فصل نوزدهم لیگ برتر است. اگر اخباری بماند ترکیب 3 نفره دروازه بان های تراکتورسازی تکمیل است اما اگر او بتواند رضایت مسئولان باشگاه را برای جدایی بگیرد نیاز به جذب یک دروازه بان دیگر در جمع سرخ های آذربایجان دیده می شود.

 

1402050

 


**مدافع راست؛ جای خالی اسماعیلی فر


اگرچه تراکتورسازان در نیم فصل لیگ گذشته سیداحمد موسوی را جذب کردند و این بازیکن می تواند مهره تاثیرگذاری در پست دفاع راست برای سرخپوشان باشد، اما گزینه دیگری در این پست برای تراکتور وجود ندارد. با جدایی دانیال اسماعیلی فر از جمع تراکتورسازان و بازگشت او به ذوب آهن مسئولان باشگاه تبریزی باید یک دفاع راست باتجربه دیگر را به جمع نفرات شان اضافه کنند تا در کنار احمد موسوی این پست را تکمیل کنند.

 

1336299

 


**مدافع وسط؛ فصل تغییرات رسید


از جمع مدافعان وسط سال گذشته تراکتورسازی فقط حضور ایمان سلیمی در لیگ نوزدهم قطعی است. محمد طیبی چندی قبل با فسخ قراردادش از جمع تراکتوری ها جدا شد و علی عبدالله زاده دیگر مدافع این تیم نیز در صدد جدایی است. از سوی دیگر مسئولان باشگاه تراکتورسازی دو سانتوس مدافع بلندقامت و خوش فیزیک برزیلی را به تیم شان برگرداندند و محمدرضا خانزاده مدافع سابق تیم ملی که سال گذشته در قطر توپ می زد را نیز به خدمت گرفتند. در حال حاضر دوسانتوس، سلیمی و خانزاده 3 مدافع وسط قطعی تراکتور هستند که شاید با نظر دنیزلی برای احتیاط بیشتر در این پست یک مدافع دیگر نیز جذب شود.


**مدافع چپ؛ با حاج صفی بیمه است


از آنجایی که احسان حاج صفی با تراکتور قرارداد دارد، خیال مسئولان باشگاه از پست دفاع چپ تقریبا راحت است. از سوی دیگر حالا که مسئولان باشگاه محمد مسلمی پور را نیز از سپاهان برگرداندند و هنوز تکلیف رضا شربتی نیز مشخص نشده است تا مشکل خاصی در این پست وجود نداشته باشد.

 

1405473

 


**هافبک دفاعی؛ در انتظار رونمایی از پدیده


جدایی مهدی مهدی پور، کوین کنستانت و علی طاهران از تراکتورسازی این تیم را در پست هافبک تدافعی کمی با مشکل مواجه کرد اما مسئولان باشگاه با جذب سعید مهری جوان از ماشین سازی که سال گذشته یکی از پدیده های لیگ برتر به شمار می رفت، نشان می دهد آنها در پی اعتماد به یک بازیکن انرژیک و کم نام و نشان هستند. در پست هافبک تدافعی اکبر ایمانی جنگنده و باتجربه نیز حضور دارد که قطعا یکی از بازیکنان فیکس تراکتور در فصل جدید خواهدبود. از سوی دیگر علیرضا نقی زاده نیز با تراکتور قرارداد دارد و احتمالا به کارش در جمع شاگردان دنیزلی ادامه خواهد داد.


**هافبک وسط و وینگر؛ مشکلی نیست، اگر مسعود و اشکان نروند


از مدت ها قبل شایعه جدایی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از تراکتورسازی مطرح بوده ، اما مسئولان باشگاه آذربایجانی بارها به قرارداد آنها اتکا و عنوان کردند این دو کاپیتان تیم ملی به کارشان در تراکتور ادامه می دهند. اگر طبق گفته های مسئولان تراکتور شجاعی و دژاگه در جمع سرخپوشان آذربایجانی باقی بمانند مشکل خاصی در خط هافبک وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر یوکیا سوگیتا هافبک ژاپنی نیز ستاره توانمندی است که می تواند همچون سال گذشته کار را جلو ببرد. همچنین مهدی تیکدری پدیده لیگ یک و مس کرمان نیز به تراکتور پیوسته و هواداران امید به درخشش او دارند. قائم اسلامی خواه نیز با وجود پایان سربازی اش احتمالا در تراکتور بماند. البته که برای احتیاط بیشتر شاید نیاز باشد که تراکتورسازان یک وینگر سرعتی و یک هافبک وسط دیگر را نیز به جمع نفرات شان اضافه کنند تا با ترکیبی کامل تر کمربند خط هافبک را ببندند.

 

1405498

 


**مهاجم؛ جایگزین استوکس کیست؟


بی تردید ستاره خط حمله تراکتور در فصل گذشته آنتونی استوکس بوده است. حالا اما او ساز جدایی کوک کرده و به نظر می رسد اینبار دیگر اصراری برای ماندنش نباشد. اگرچه ساسان انصاری و محمدرضا آزادی جوان دو مهاجم نوک دیگر تراکتور هستند که توانایی های خوبی نیز دارند اما اگر استوکس طبق شایعات دیگر بازیکن جدا شده تراکتور باشد، قطعا نیاز به جذب یک مهاجم نوک گلزن در حد استوکس برای سرخپوشان احساس می شود.

 

1380875

 


**در انتظار رونمایی از کهکشان لیگ برتر


تراکتورسازی با نفراتی که نام شان برده شد و جذب 3 سهمیه دیگر لیگ برتری و دو سهمیه خارجی جدید بی تردید در لیگ نوزدهم نیز کهکشانی خواهد بود. بی تردید حضور مصطفی دنیزلی نیز کمک شایانی به جذاب تر شدن نیمکت تراکتورسازی خواهد کرد و به طور کلی پیش بینی می شود اتفاقات جالبی را در این تیم آذربایجانی برای فصل آینده شاهد باشیم. دنیزلی روز دوشنبه به ایران می آید و کارش را شروع می کند.

دیدگاه‌ها