کد خبر : 1618068 | 26 خرداد 1398 ساعت 17:42 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

صحبت در مورد شرایط فتاحی بالاتر از اختیارات ما است؛

جملات عجیب درودگر در مورد مسابقه سوپرجام

صادق درودگر می گوید اگر ما هم درآمدهای سرشاری از برگزاری مسابقه سوپرکاپ داشتیم، این مسابقه برگزار می شد.

جملات عجیب درودگر در مورد مسابقه سوپرجام

صادق درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران در گفتگو با "ورزش سه" در مورد انتخاب پرسپولیس به عنوان قهرمان سوپرکاپ ایران و دلیل آن اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: برگزاری هر نوع مسابقه ای در اختیار سازمان برگزار کننده است. متاسفانه در آئین نامه پیش بینی نشده بود که اگر تیمی قهرمان دو جام شود، چه اتفاقی برایش می افتد. در آلمان از 1997 تا 2008 اصلا سوپرکاپ نداشتند و گفتند برگزار نمی کنند و مسابقه دیگری را جایگزین کردند. 


رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ ادامه داد: ما هم در این شرایط چون در آئین نامه پیش بینی نشده بود، این تصمیم را گرفتیم. در سوپرکاپ قهرمان دو جام بازی می کنند اما برای ما این گونه نبود. اگر شرایط باثباتی داشته باشیم که درآمد داشته باشیم، پیشنهادات را در شرایط مشابه بررسی می کنیم تا این مسابقه را برگزار کنیم.


درودگر توضیح داد: تصور کنید الان تیمی دو جام گرفته و با تیمی که قهرمان نشده بازی کند و بعد آن تیمی که قهرمان نشده بازی را ببرد. آیا می توان گفت که آن تیم قهرمان سوپرجام شده؟ در مجموع نظر هیئت رئیسه این بود که برگزار نشود.


از درودگر در این رابطه سوال کردیم که اگر در سال های آینده شرایط مشابهی ایجاد شود، چگونه سایر پیشنهادات برای برگزاری بازی مدنظر قرار می گیرد. او بیان کرد: ممکن است یک اسپانسری قبل از شروع مسابقات پیش بیاید و برای برگزاری بازی پیشنهاد بدهد. در این شرایط البته دو باشگاه باید موافقت کنند.


سوال بعدی ما از درودگر این بود که در سایر کشورها وقتی چنین شرایطی به وجود می آید، معمولا تیم قهرمان با تیم دوم لیگ یا جام حذفی بازی می کند. او در واکنش به این سوال گفت: باید دید در آئین نامه آنها پیش بینی شده است یا خیر. به هر حال کشورهای اروپایی درآمدهای سرشار دارند و اصلی ترین موضوع درآمد است. ما وقتی می خواستیم روز بازی تاسوعا را تغییر دهیم کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرد ولی شرکت اقتصادی مسابقات مخالف بود. 


عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که سازمان لیگ باید احتمال چنین پیشامدی را می داد و در مورد آن تصمیم گیری می کرد، اضافه کرد: اینکه چرا چنین شرایطی دیده نشده، حرف شما صحیح است ولی حالا در شرایطی قرار گرفته ایم که پیش بینی نشده و ما این تصمیم را گرفتیم.


این تصمیم به احتمال فراوان با واکنش منفی و انتقاد باشگاه سپاهان روبرو می شود. درودگر در این رابطه تاکید کرد: صد در صد باید باشگاه سپاهان را قانع کنیم.


درنهایت سوال پایانی ما از عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد اطلاعیه ای بود که برای سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان صادر شد و اینکه آخرین خبر در این مورد چیست. درودگر پاسخ روشنی به این سوال نداد و گفت: آقای فتاحی برکنار نشده و تعلیق شده است ولی در این مورد ما نمی توانیم صحبت کنیم و بالاتر از اختیارات ما است.

دیدگاه‌ها