کد خبر : 1618460 | 28 خرداد 1398 ساعت 15:43 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

مطمئنم وریا به استقلال تخفیف می دهد اگر...

فتح الله زاده: من به پاتوسی 4 میلیارد هم می دهم!

مدیرعامل اسبق استقلال می گوید حرف های علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال نباید در این مقطع زمانی بیان می شد.

فتح الله زاده: من به پاتوسی 4 میلیارد هم می دهم!

استقلالی ها در شرایطی پای به فصل نقل و انتقالات گذاشته اند که مصاحبه دیروز علی خطیر در مورد رقم پیشنهادی حسینی و غفوری باعث دلخوری این دو بازیکن شده است و کار برای تمدید قرارداد این دو بازیکن کمی سخت شده است. علی فتح الله زاده در گفت و گو با ورزش سه به بررسی ابعاد این موضوع پرداخت که در ادامه ان را می خوانید:

 

مصاحبه دیروز علی خطیر حاشیه بزرگی برای استقلال ایجاد کرد. از نظر شما این تصمیم منطقی بود؟

 

من فکر می کنم  قبل از اینکه به فکر رسانه ها و افکار عمومی باشیم باید منافع باشگاه را در نظر بگیریم و باید درست اطلاع رسانی کنیم. من قبول دارم اگر نگوییم بازیکنان چقدر پول می خواهد هوادار به مدیران استقلال فشار می آورند. ولی حرف من این است مگر با غفوری و سیدحسین قطع رابطه کرده اید که علیه شان مصاحبه می کنید؟  هنوز اتفاقی نیفتاده است و اگر این حرف را نزنید شاید بتوانید به توافق برسید. اگر آنها از استقلال رفتند بعدا این حرف ها را بزنید. زمان سنجی نکته مهمی است که مدیران باشگاه باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.

 

با افزایش دستمزد بازیکنان و البته درآمدهای محدود باشگاه می شود چه کار کرد؟

 

باید بگوییم خود مدیران چه کار کرده اند؟ نمی خواهم بگویم اگر من بودم همه این مسائل درست می شد اما  یک زمان دیدیم بازیکنان ما و پرسپولیس را تحت فشار می گذارند. درست است آن زمان فضای مجازی نبود ولی روزنامه های 100 هزار تیراژی در کشور داشتیم که تاثیرخود را داشتند. در آن زمان با آقای عابدینی نشستم و گفتم لیست خریدتان را بدهید، گفتم اگر بازیکن مشترک داریم با هم تفاهم کنیم. ما به این شکل توانستیم با خواسته های نامعقول بازیکنان مقابله کنیم. ما در لیست مان یک بازیکن مشترک داشتیم، من با مربی صحبت کردم دیدم آنها بیشتر نیاز دارند و به همین دلیل آن بازیکن را به پرسپولیس دادیم.


ولی همین حالا باشگاه های صنعتی و البته باشگاه خصوصی مثل تراکتورسازی پول های بیشتری به بازیکنان می دهند.


زمان آقای کاشانی یا رویانیان بود که با وزیر صنعت صحبت کردیم و گفتیم شما 2 میلیارد به بازیکن می دهید و بازار خراب می شود. ما گفتیم عیبی ندارد 1 میلیارد ما را  یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بازیکنان بدهید چون شخصیت استقلال و پرسپولیس طوری است بازیکنان دوست دارند در آن بازی کنند. همان زمان وزیر صنعت برای خرید بازیکن در تیم های صنعتی سقف تعیین کرد.

 

قبول دارید استقلال در جذب بازیکن و تمدید قرارداد دیر وارد عمل شده است؟

 

من اگر مدیرعامل بودم آینده را تحلیل می کردم. اگر فضای ریالی و ارزی را می دیدم زودتر بازیکنان را می گرفتم تا به این افزایش قیمت برخورد نکنم.


ولی خود شما هم خیلی از بازیکنان را در روزهای آخر فصل نقل و انتقالات جذب می کردید.


وقتی ثبات مدیریت داشته باشید می شود این کار را کرد. یک سال وقتی آقای واعظ آشتیانی رفتند و من آمدم دو سه روز فرصت داشتیم و نمی شد کاری اش کرد ولی مدیران فعلی برای تیم بستن زمان داشتند. من اعتقاد دارم استقلال نیاز به جذب بازیکن نداشت ولی مدیران باشگاه آنقدر طولش دادند که همه دارند می روند یا آنهایی که مانده اند گربه می رقصانند. شما اجازه می دهید رحمتی برود در حالی که  هنوز با دروازه بان دیگر قرارداد امضا نکرده اید، اگر حسینی هم قرارداد امضا نکند چه کار می خواهید کنید؟ نمی گویم زمان من مو به مو این موارد انجام می شد اما وقتی مدیری 7 جام می آورد حتما تفکری پشت آن بوده است. اگر حسینی پیشنهاد 1 میلیون دلاری از خارج از ایران دریافت کند تکلیف شما چه می شود؟


شما اگر بودید با رقم درخواستی بالای بازیکنان موافقت می کردید؟


بازهم بستگی دارد به بازیکن، اگر پاتوسی بگوید 4 میلیارد می خواهم به او می دهم چون زمان برای جذب بازیکن در پست او نیست و 30 درصد توان تیم بر دوش او است اما هرکس دیگری این حرف را می زد این پول را نمی دادم چون تعادل تیم بهم می خورد. اگر با وریا صحبت کنند به استقلال تخفیف می دهد ولی نمی شود که در گوش بازیکن بزنی و بگویی حالا بیا تخفیف بده. این نوع برخورد اصلا درست نیست.

 

دیدگاه‌ها