کد خبر : 1618506 | 28 خرداد 1398 ساعت 18:41 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گوی مفصل با علی اکبر طاهری در فوتبال 360

پول هدایتی عامل محرومیت و جریمه پرسپولیس

پرسپولیس در روزهایی که برانکو از این تیم جدا شد ، دوباره شرایطش به 5 سال قبل و به روزهای آشفتگی بازگشته و کمتر کسی می تواند آینده قهرمان سه دوره متوالی فوتبال ایران را حدس بزند.

پول هدایتی عامل محرومیت و جریمه پرسپولیس

به گزارش" ورزش سه" اتفاقات امروز پرسپولیس را برخی مشکلات مدیریتی می دانند هرچند این تیم در سال های اخیر هم که نتیجه می گرفت کم چالش مدیریتی نداشت. این باشگاه در 4 سال اخیر که برانکو به ایران آمده 4 مدیرعامل داشته است که آمار خوبی به حساب نمی آید. شاید بهترین دوران پرسپولیس در این چهار سال ، نزدیک به سه سالی باشد که باشگاه با ثبات مدیریت و کادرفنی روبرو بود و برانکو توانست پایه های یک تیم موفق را بریزد. علی اکبر طاهری با ثبات ترین مدیرعامل پرسپولیس در سال های اخیر بوده است. او نزدیک به سه فصل روی صندلی مدیرعاملی یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا نشست و با وجود چالش ها و ضعف هایی هم که بود یکی از بهترین دوره های مدیریت این باشگاه در لیگ برتر را رقم زد. پرسپولیس در دوران مدیریت طاهری هرچند از نظر نظم و انضباط و کسب نتیجه شرایط خوبی داشت اما چالش هایی مثل ماجرای مهدی طارمی و مسایلی که در نقل و انتقالات پیش آمد نیز در این دوران اتفاق افتاد. یکشنبه شب علی اکبرطاهری مدیرعامل پرسپولیس میهمان برنامه "فوتبال 360" و پژمان راهبر سردبیر سایت "ورزش سه" در شبکه "آنتن" بود و درباره مسایل جالب و مهمی مثل آمدن برانکو، ماجرای طارمی و ریزه اسپور، کاوه رضایی و حسین هدایتی صحبت کرد. گفت گوی پژمان راهبر و علی اکبر طاهری را در زیر می خوانید: 

    
راهبر: در فصلی که آقای دایی مربی پرسپولیس بود و آقای درخشان به جای او آمد شما عضو هیات مدیره بودید. بعد آقای سیاسی مدیرعامل شد که به اسپانیا سفر کرد و مشکلاتی برایش به وجود آمد و شما به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شدید. تا انتهای فصل.


طاهری: نه تا آخر نبود  و  تا نزدیک اسفندماه من سرپرست بودم.  بعد آقای  نژاد فلاح آمد چون یکی از تامین کننده های مالی می گفت که به  ایشان راحت تر پول می دهد و برای ما هم مهم این بود که کار پرسپولیس پیش برود. اتفاقا جلسه ای بود که در خدمت آقای پروین بودیم در دفتر آقای گودرزی که بحث برسر این شد که سرمربی خوب و قابلی برای پرسپولیس بیاوریم. آن موقع آقای درخشان سرمربی تیم بود و  گفتیم خیلی به تیم دست نزنیم چرا که با توجه به پتانسیل،  شرایط و استعداد و قوتی که تیم داشت فکر می کنیم حدش همین است مگر اینکه بخواهیم تیم را برای فصل بعد آماده سازی کنیم. در این جلسه اسم سه مربی مطرح شد؛ دنیزلی ، برانکو و قطبی  که آقای قطبی جای دیگری بود ، دنیزلی مریض بود و تنها گزینه ما  آقای برانکو بود. بعد از اینکه من از باشگاه جدا شدم و با ایشان مذاکره و توافق کردند. اگر خاطرتان باشد ایشان هم همان  ابتدا که آمد کار را جدی شروع نکرد..


راهبر: این موضوع را به خاطر این پرسیدم که برانکو بار اول که به ایران آمد بازی های زیادی را انجام نداد، چند بازی لیگ و دو سه بازی لیگ قهرمانان که یک برد برابر الهلال در تهران و یک باخت سه هیچ در عربستان برابر این تیم به دست آورد. بعد از بازی برگشت من بعد از مدتها رفتم پیش برانکو تا با او مصاحبه کنم. یادم هست همان  شب داشت به کرواسی می رفت و  گفت احتمالا برنمی گردم. معتقد بود  فضای باشگاه خیلی آشفته است  و می گفت  فکر نمی کردم با چنین وضعیتی روبرو شوم. درواقع او با قصد رفتن و در واقع لغو قرارداد ایران را ترک کرد.


طاهری: من همین را داشتم عرض می کردم


راهبر: و این مصادف شد با آمدن شما به پرسپولیس و ایشان را برگرداندید...؟


بله همانطور که می گویید ایشان رفته بود و نمی خواست برگردد. علیرغم اینکه در آن زمان یک میلیارد تومان به باشگاه برای پرداخت به برانکو تزریق شده بود هیچی به ایشان پرداخت نشده بود در حالی که باید مقداری براساس قرارداد پول می گرفت.. درواقع برانکو هیچ پولی نگرفته  و به کرواسی رفته بود. من  وقتی برگشتم اقای چلنگر را دعوت کردم؛ آن زمان در صندوق حمایت از پیشکسوتان بودم، از آقای چلنگر خواستم کار ترجمه را انجام دهد تا با برانکو صحبت کنم و  از ایشان خواستم بیایند که کار را درست کنیم.


راهبر: دیگر شما مدیرعامل شدید. و مصادف شد با اعتراض تلفنی یک شخص رسانه ای (اشاره به خودش) که گفت چرا به فوتبال آمدید...

 

طاهری: (می خندد) بله اول اسم آن فرد اقای راهبر بود که من حتما راجع به آن هم می گویم...به هر حال در صحبت هایی که با برانکو داشتیم می کردیم او متقاعد نشده و شک داشت اما خدا لطف کرد و به دل ایشان افتاد و آمد. حدود یک ماه بعد لیگ شروع می شد و ما یک شرایط بحرانی را داشتیم.  بازیکنان زیادی نداشتیم و زمانی که برانکو برای بازدید به  درفشی رفت فقط هفت هشت بازیکن حضور داشتند  که همه آن ها بازیکنان کلیدی هم نبودند. لیستی را درآوردیم، آقای برانکو اسامی خودش داشت و ما هم گزینه هایی داشتیم. خیلی از بازیکنان را ما پیشنهاد دادیم و آقای کریم باقری هم حضور داشت. مثلا کمال کامیابی نیا در لیست برانکو نبود اما ما گفتیم و کریم باقری هم ایشان را می شناخت و تایید کرد.  تیم سریع  جمع و جور شد و آن ها را  فرستادیم اردو از این طرف  به مرور بازیکن  می فرستادیم. محمد انصاری وسط های اردو به تیم ملحق شد. ما کسانی که انتخاب می کردیم را به اردو می فرستادیم و آقای برانکو  می گفت این که آمده خوب است و یا نه؟ برای خودمان یک فرآیند و پروسه گذاشتیم که بازیکن از هرکانالی آمد ایشان تایید کند ضمن اینکه  براساس بودجه باید کنترل می کردیم که از سقف بالا نزند. الحمدالله اردوی خوبی برگزار شد وتیم برگشت لیکن مشکلات اساسی باشگاه وجود داشت چرا که هر فعالیتی بخصوص ورزشی حتی اگر آماتورش هم باشد باید در آن هزینه صرف کرد. اگر نتونید این هزینه ها را بدهید و اگر می خواهید پایدار باشد نمی توانید به دستاوردی که می خواهید برسید.


راهبر: شاید بیننده و مخاطب فوتبال فکر می کند در فوتبال همه اعضای باشگاه چون پول خوب می گیرند خیلی برایشان این ور آن ور شدن زمان دستمزد خیلی مهم نیست درحالی که آن ها هم مثل دیگر شهروندها تاریخ و شرایط دریافت دستمزد برایشان اهمیت دارد. همین الان یکی از گلایه های برانکو همین است که باشگاه هیچوقت سر قولش نبوده است.


طاهری: من باید یک نکته ای رابگویم که خیلی جاها در سازمان لیگ و فدراسیون گفته ام... دو سال پیش گفتم لیگ برتر و لیگ یک ، پانصد میلیارد روی هم هزینه دارند و اگر  مالی جریان پیدا نکند در حیات همه تیم ها همین مشکلات  وجود خواهد داشت.  باید جریان درست برقرار کنید و  کادرفنی و بازیکن در زمان بندی درست پولشان بگیرند. اگر این روال ادامه پیدا کرد می شویم مثل آن هایی که فوتبال پیشرو هستند و دستمزدها را هفتگی پرداخت می کنند. سرهفته پول تو حساب است و  اگر تنبیهی یا حکمی هم داشته باشند همان هفته اعمال و مالیات هم همان هفته پرداخت می شود. بازیکن و مربی دیگر فقط  ذهن و حواسش روی بازی است . همان سال ما به سنگاپور رفتیم که مصادف شد با حضور برخی نمایندگان لیگ برتر انگلیس که  برای تیم های لیگ قهرمانان که پرسپولیس، نفت و تراکتور هم از ایران حضور داشتند سه تیم را برای الگو آورده بودند. آرسنال ، اورتون و استوک سیتی این سه باشگاه بودند و به ما نشان دادند که چگونه برای درآمدزایی در بخش هواداری و چگونگی رفتار در زمین و بیرون و ...باید رفتار کرد. ما همیشه  به علت مشکلاتی که به وجود می آمد با سازمان لیگ داشتیم و  می خواستیم در خیلی از مسایل ورود نکرده و بگذارند باشگاه ها ورود کنند. در سنگاپور اما این باشگاه های انگلیسی می گفتند که باشگاه ها بزرگ بشوند چرا که  هرچی بزرگتر شوند به نفع لیگ ما است. رویکرد یک رویکرد دیگراست. 


راهبر: در حالیکه اینجا نهادهای برگزار کننده مثل فدراسیون و سازمان لیگ دوست دارند دست بالاتردر  فوتبال باشد.


طاهری: بله و این اشتباه است. اکنون افراد اندکی برای لیگ برتر و لیگ یک فکر می کنند و نتیجه اش خوب نخواهد بود. 


(در ادامه بحث طاهری به سراغ برخی از جداول مالی و ترازنامه های باشگاه پرسپولیس می رود و در باره آن ها صحبت می کند.)


طاهری: حالا برویم سر جدول. این جدول در سال 95 نوشته شده و سال های  75 تا 93 را کار کردیم.  حالا من ترازنامه را هم نشان می دهم که باید این کارها انجام شود. باید ببینیم و عیب یابی کنیم چرا در باشگاه پرسپولیس چنین اتفاقی افتاد. یکی از کارهایی که ما کردیم این بود. آن عدد بزرگ مالیاتی در چهار سرفصل  مالیت عملکرد ، ارزش ازوده، تکلیفی و حقوق است . ما این بدهی ها را تا سال 93 داریم که برخی جریمه دیرکرد هم داشت. دیدم در این مدت که برخی از سامانه ها و تلویزیون ها گفتند طاهری صدمیلیارد بدهی مالیاتی گذاشته و هفتصد هزاردلار هم کار دیگری کرده است. من می خواهم چیزی نشان بدهم. بحث ارزش افزوده یکی از موضوعات مهمی است که دارایی با باشگاه دارد. در اینجا  ده میلیارد و خرده ای بدهی مالیاتی تا سال 93 است که با جرایم دیرکرد به شصت میلیارد و خرده ای رسیده است. ما با رفت و آمد ها و جلساتی که داشتیم نتیجه گرفتیم  از 251 مکرر استفاده کنیم. می دانم  این بحث ها ورزشی نیست اما  دقت کنید بی توجهی به این ها در مشکلات نقدینگی و بی پولی تاثیر مستقیم دارد.

 

راهبر: این جمع مطالبات مالیاتی تا آن موقع 86 میلیارد تومان؟


طاهری: بله در جدول بعدی اگر نگاه کنید ترازنامه است که ما از سال 82 در آورده بودیم تا سال 94 ادامه داده شد. در تمام این دوران حسابرسی که از صورت های مالی ما شده بود عدم اظهارنظر خورده بود. در سال های 96 و 95 و 94 (اشاره به تصویری که نشان داده می شود) به این قسمت زرد توجه کنید و آن را بخوانید.


راهبر: در این قسمت می گویید با توجه به موارد فوق تعیین هرگونه تعدیلات احتمالی که در صورت دریافت تاییدیه های مزبور و رفع مغایرت های احتمالی بر صورت های مایل مورد گزارش ضرورت می یافت برای این سازمان میسر نمی باشد .به دلیل اساسی بودن آثار احتمالی موارد توصیف شده در بندهای 4 الی 6 این سازمان نتوانسته است شواهد حسابرسی مناسب رای اظهار نظر را کسب کند و در نتیجه اظهار نظر نسبت به صورت حساب های بالا امکان پذیر نیست.


طاهری: وقتی عدم اظهار نظر می خورد دارایی ما را ممیزی کند که چقدر مالیات دارید و اول گزارش حسابرسی را نگاه می کند.  وقتی عدم اظهار نظر می خورد می گوید علی الراس شدی. یعنی هرچه که  ورودی باشگاه است در این ترازنامه لحاظ می شود. اگر دقت کنید در ترازنانه  و  ردیف های سود و زیان خالص همیشه منفی است.  ببیند زیان انباشته ما به چه عدد بزرگی رسیده است.این واقعیت باشگاه است که همیشه وروردی اش کمتر از خرجش بوده است.


راهبر: این نامه مال یکسال بعد از آن است که می گوید که وضعیت مالی شرکت فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس)سهامی عام در تاریخ 31 خرداد 1395 و عملکرد مالی جریان های آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد. یعنی از دشرایطی که قابل اظهار نظر نبوده مورد تایید قرار گرفته؟


طاهری: دیگر ممیز دارایی ما را حذف نمی کند ...


راهبر: وضعیت مالی شرکت فرهنگی ورزشی در تاریخ 31 خرداد 96 و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن را برای سال منتهی به تاریخ مزبور از تمام جنبه های با اهمیت طبق استاندارهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد. 


طاهری: براساس همین وقتی حساب های ما از عدم اظهار نظر به مطلوب رسید ممیزان دارایی بررسی می کنند و می گویند مالیات چقدر است. برگ قطعی مالی ما در 95-96 ، این است. زحمات عزیزان ما  در بخش مالی که این ها را پرداخت کردند و مفاسا گرفتند جای تشکر دارد. اینگونه کار افتاد روی ریل و باید از آن نگهداری شود. 


راهبر: سوال من اینجا این است که آیا از  دوسال بعدی یعنی سال های 96-97 اطلاع دارید؟


طاهری: خیر من آبان 96 جدا شدم. ببینید یک نکته ای بگویم که  از قدیم چرا علی الراس شد. وقتی ورودی خروجی برای حسابرس قطعیت پیدا نمی کند یعنی می گویید به آقای ایکس این ها را دادم می گوید سندش کو؟ شاید پرداخت شده اما از مجاری باشگاه نبوده است و چه بسا می گویند سندسازی است چون ما نامه می زدیم چه شد و می گفت چیزی نگرفتم.


راهبر: شما از وضعیت مالیاتی سال های بعد باخبر هستید؟


طاهری: خیر من دیگر خبر ندارم ولی برای مالیات قبلی که  هشتادو چند میلیارد با معوقات است ما راهکار قانونی پیدا کردیم. پیش وزیر اقتصاد وقت رفتم و معاون ایشان که رئیس امور مالیاتی بود در دفتر آقای سلطانی فر صحبت کردیم و  راهکار قانونی که پیدا شد "251 مکرر" بود. که ما نامه زدیم و قبول کردند و  قرار شد هیاتی بنشیند و حساب های آن دوره را در بیاورد.  ما سود نکرده ایم که مالیات بدهیم و مالیات را از سودمی دهید اما اگر علی الراس باشد دیگر کاری ندارد سود و ضرر است هرچه ورودی باشد 25 درصد می گیرد. اینها خیلی روی عملکرد تاثیر می گذارد و اگر درست انجام شود خیلی از مسایل حل می شود.


راهبر: فکر می کنم بحثی که آقای طاهری داشت این بود که پرسپولیس از یک باشگاه بی نظم تبدیل شد به شرکت تجاری و خصوصی که کارش درست و اصولی پیش می رود. درست است؟


طاهری: بله


راهبر: در این مدت تیم نتیجه گرفت. یک نایب قهرمانی بعد  تیم قهرمان شد و شاید مهمترین اتفاق زمین و ورزشگاه شهید کاظمی بود. صحبت هایی هم هست که شما چگونه این زمین را گرفتید؟


طاهری: یکی از کارهای دیگری که انجام شد بخش سخت افزاری باشگاه بود. ورزشگاه درفشی فر زمین خوبی نداشت و توپ روی زمین صاف نمی رفت.برانکو همیشه از این موضوع ناراحت بود. زمین را قبلا هم به یک پیمانکار داده بودند که فهمیدیم زمین را رنگ می کند. من  می دانستم  یکسری ورزشگاه هست و در اول رفتیم منطقه هجده که ورزشگاه امام رضا بود  و بعد ورزشگاه شهید کاظمی که درمنطقه  19 بود را پیدا کردیم. آقای گودرزی گفت هر کاری می کنید برای استقلال  هم بکنید.


راهبر: یعنی استقلالی ها پیگیر کار خودشان نبودند؟

 

طاهری: نه همه کارها را ما انجام دادیم اما وقتی این اتفاق افتاد آن ها گفتند ما شهید کاظمی را می خواهیم. زمان آقای افشار زاده رفتیم دفتر آقای سجادی که قرعه کشی کردند و در قرعه کشی الحمدالله شهید کاظمی به ما افتاد. 


راهبر: اینکه می گویند شما یک جور ترفند زدید که شهید کاظمی را بگیرید و ابتدا گفتید ما  اینجا را نمی خواهیم و امام رضا را می خواهیم.


طاهری: نه اصلا ما از ابتدا سر شهید کاظمی دعوا داشتیم چون چمن کاظمی طبیعی بود اما امام رضا مصنوعی... البته  استقلالی ها باید کار کرده  و زمینش را تبدیل به چمن طبیعی می کردند نمی دانم چرا بخش استقلال خیلی فعهالیت نکرد. شهید کاظمی هم خیلی مناسب نبود و باید پیست را درست می کردیم. رختکن ها ، بخش سرویس ها ، دوش و اینها ایراد داشت و باید درست می شد.


راهبر: من یک بار به شهید کاظمی آمدم و شما را دیدم که مشغول سرکشی و نظارت بودید. البته هنوز هم چمن کاظمی خیلی خوب نیست هرچند اصولا ما در ایران در کاشت چمن مشکل داریم اما پرسپولیس یک خانه ای پیدا کرد و قابل توسعه است جایی که بشود یک زمین تمرین دیگر درست کرد اما چرا رها شد؟


طاهری:   همان موقع من با بچه های شهرداری منطقه 19 برای گرفتن زمین های بغلی شهید کاظمی صحبت کردم، گفتند این زمین موقوفی است. شهرداری قبول کرد که در جای دیگر زمینی  به آن موقوفی داده شده و ما این را بگیریم. آنجا خیلی مشکلات اجتماعی داشت و حلبی آباد بود، دوست داشتند بگیریم و درستش کرده و  زمین دو و سه را بسازیم. متاسفانه ماجرای چمن یک موضوع فرمالیته در ایران است. شنیدم هنوز در این بخش مشکل دارند اما حداقل از لحاظ رفتاری بازیکن احساس می کند جایی هست ، اتاق خودش را دارد، اتاق ماساژ و کلاس هایش مشخص است. من حتی دنبال این بودم که کلاس های زبان خارجی و مربوط به هوش را بگذارم تا قابلیت ذهنی را برای بازیکنان باز کند. در بخش نرم افزاری هم استودیو زدیم و پخش هم داشتیم ، آقای وحید رضایی در این بخش خیلی زحمت کشید که این کار را دنبال کرد اما متاسفانه این کار دنبال نشد. من با ایرانسل قرارداد امضا کرده بودم و قرار بود محتوا سازی خیلی خردمندانه انجام شود اما آمدند اختیارات بیش از اندازه در قرارداد جدید دادند و تمام محتوا دست اسپانسر افتاد و حتی تلویزیون بسته شد. باشگاه پرسپولیس باید خودش عهده دار خودش باشد. ما از کوچکترین روزنه ای باید فکر درآمدزایی باشیم. آنجا فکر موزه و فروشگاه لباس کرده بودیم ،نمی خواهم خلق الفبا کنم این ها کارها یی است که می خواستیم انجام دادیم. ما اسپانسر از کره و سوئد داشتیم که قصد داشت ورزشگاه صد و بیست هزار نفری برای پرسپولیس در خارج از تهران بسازد. چون در تهران زمین گران است درمنابع طبیعی می توانستیم  با قیمت پایین زمین بگیریم.

 

1413651


راهبر: چرا حالا صد و بیست هزار نفری؟ بگذریم بعدا درباره این موضوع بحث می کنیم.


طاهری: پرسپولیس می تواند بگوید مجموعه خودم را دارم. یکی دو زمین فرعی و خوابگاه و مجموعه ای  که بتوانیم درآمدزایی هم بکنیم. هوادار ما بتواند یک روز با خانواده اش بیاید تفریح بکند. به هواداران اوقات فراعت خوب بدهم سرموقع همم برود کار خودش رابکند. 


راهبر: سوال مهم خود من درباره دوسال و نیم کار کردن با برانکو است. حتما این دوران به عنوان مدیرعامل بدون تنش نبوده واین در پرسپولیس یک موضوع طبیعی است. اما این مباحث به گونه ای نبود که منجر به جدایی یا لغو قرارداد شود؟


طاهری: یک قرارداد دیگر برانکو در زمان خود من به مدت  دوسال تمدید شد. در ارقامی هم که پرداخت  شد اعداد را برای خودم در یک مدل پرداختی درآورده و براساس همان مانیتور کرده و پایش می کردم.  شعار من "النجاه فی الصدق" بود و سعی کردم که این را در تمام دوران حضورم عملی کنم. اگر پول نیست واقعا نیست نه اینکه برای شما نباشد برای من باشد. این جایی نمود پیدا می کند و عارضه آن خیلی بدتر از آن است که بگوییم نیست. پس صداقت باید باشد و این چیزی بود که با وجود شک ابتدایی برانکو در بعدا واقعا ایمان داشت. در بعدها اما ایشان به اتاق من می آمدند و با هم بحث می کردیم اما نمی گذاشتیم این مسایل از اتاق بیرون برود چون دامنه بحث ها را نمی شد جحع کرد. خیلی بحث ها در حضور آقای چلنگر و بعد آقای نیک سیرت بود بعضا می شد که مستقیم صحبت می کردیم. ولی یک ارتباط بسیار صاف و صادقانه ای بین ما بود و علیرغم مشکلاتی که بود با تعامل حل شد.


راهبر: شبی که پرسپولیس به الهلال باخت و 4 گل خورد انتقادی نداشتید؟

 

طاهری: آن شب شبی بود که بچه ها آزاد شدند و رفتند ، اما اینکه بیاییم وارد حریم مسایل فنی بازی شویم نه! هیچوقت اینگونه نبودیم. هیچوقت نگفتیم چرا خطی کار نکردی یا لوزی بازی نکردی یا 4-5-1 عمل نکردی؛ شاید چیزهایی به ذهنم می رسید اما وجود برانکو باعث شده بود که مطمئن  باشم او بهترین تصمیم را می گیرد. انتقاد باید کارشناسی می شد تا رفتار مدیریتی. از باخت ناراحت بودم اما این را از کوتاهی برانکو نمی دانستم. شب قبل از این بازی اتفاقی رخ داد  و برنامه ای پخش شد. من قبل از این برنامه به تهیه کننده آن گفتم چیزی راجع به طارمی پخش نکن چون می دانستم بچه ها نگاه می کنند و این اثر می گذارد. بچه ها تا دیروقت بیدار بودند. من مقصر اصلی آن "برنامه" را می دانم. بازی برگشت هم همین الهلال بود و همه دیدند که چه عملکردی داشتیم. اگر آن اشتباه داوری نبود و پنالتی انصاری را نمی گرفت نمی گویم پنج گل می زدیم اما مطمئن هستم با برد قاطع بیرون می آمدیم.


راهبر: چون می خواهیم برسیم به بحث طارمی  از این عبور کنیم اما  رسانه باید کارش را بکند. شاید شدت  پرداختن در آن برنامه  زیاد بوده اما  باید قبلش آن اشتباه ها انجام نمی شد.


طاهری: نه ...من به عنوان یک آدم رسانه ای از شما سوالی دارم. در دو موضوع یکسان دو رفتار یکسان مورد انتظار هست یا نیست.؟ تیم ملی یک بازی دوستانه داشت و  قبل از آن  همه اعضای کادرفنی ایرانی دیپورت می شوند اما در زمان همین برنامه وقتی با کی روش صحبت کردند گفتند فردا مسابقه دوستانه داریم و به همین خاطر می گذاریم برای یک وقت دیگر... 


راهبر: فکر کنم شما دارید اشتباه می کنید چون ما در آن اردوی دوبی بازی دوستانه نداشتیم.


طاهری: چرا دقیقا یادم هست. تیم داشت می آمد ایران و به صورت اینترنتی با کی روش صحبت شد و مجری برنامه  گفت فردا چون بازی دوستانه داریم می گذاریم بعدا صحبت می کنیم و هیچوقت هم صحبت نشد. چطور برای بازی دوستانه تیم ملی به این موضوع قائلیم که  بچه ها به حاشیه نروند و کی روش مشوش نشود اما برای پرسپولیس شب نیمه نهایی این کار کردیم. 


راهبر: شاید بحث بحث طولانی بود و برنامه هم طول کشید روی خواب تاثیرگذار بود.


طاهری: به قول شما نباید روی کنداکتور می رفت


راهبر: من نگفتم نباید روی کنداکتور می رفت...


طاهری: می گویید رسانه باید بگوی،د بله باید بگوید مساله کوچکی هم نیست اما باید می گفت در زمان بهتری به آن می پردازیم.


راهبر: پس از همین شروع کنیم و به  چالش های دوره مدیریت شما بپردازیم. چون حافظه کوتاه مدت داریم شاید رجوع به آرشیو کمی کمکمان کند. در آن دوره زمانی که حکم پرسپولیس از سوی فیفا آمد، اول سایت تابناک اعلام کرد و وقتی تایید شد  اخبار را سرچ کردم در سایت خودمان -ورزش سه- دیدم در دوره ای که طارمی از ریزه بر می گردد در اغلب خبرها زدیم این برای پرسپولیس داستان می شود اما خب توجهی به آن نشد. با وجود دلایل و بینه هایی که آوردید من شخصا فکر می کنم در این موضوع تقصیر از طرف باشگاه وجود داشته است. من می گویم اگر باشگاه خصوصی بود می شد گفت به قیمت برگرداندن طارمی و قهرمانی یک فصل این جریمه را متحمل شدیم، اما باشگاه دولتی است و بحث های متفاوتی مطرح می شود و آن عذر خیلی شاید پذیرفته نباشد.

 

طاهری: من بحث تابناک را نوشتم حتما بگویم. آن هم نکات ظریفی دارد که باید به آن توجه شود که در فوتبال ما چه رفتارهایی می شود. من اسناد و مدارکش را در برنامه های مختلف و شب های فوتبالی نشان دادم.ما با مهدی طارمی قبل از سفر به ترکیه  جلسه ای داشتیم. دکتر ابراهیمی وکیل ایشان ابتدا وسپس خود طارمی آمد و درباره همه موارد مثل مبلغ و آپشن ها صحبت شد. گفت من الان با خواهر و دامادمان می رویم ترکیه و چون اضطرار پرواز داشت گفت که آقای ابراهیمی وکیلش امضا کند. بعد از رفتن او و به فاصله هشت روز عکسی از ایشان و رامین رضاییان بیرون آمد.  رامین  رضائیان هم با ما قرارداد داشت اما بندی در قراردادش بود که اگر هشتاد درصد را نگیرد می توانست فسخ کند اما او بیست درصد جریمه شده بود و این را نمی دانست. در روز هشتم مقابل فدراسیون شلوغ شد و آقای تاج به من زنگ زد که بیا و کمک کن.هوادارها بسیار ناراحت بودند و من به آقای تاج گفتم این مشکلات به خاطر اشتباهات مسئولان نقل و انتقالات شما است. چرا به رضائیان نامه فسخ دادید. این موضوع ربطی به سازمان لیگ نداشت و باید درکمیته انضباطی انجام می شد.  مفسر و حکم دهنده روی این بند کمیته نقل و انتقالات نیست. یک حرفی بازیکن دارد یک حرفی باشگاه می زند و نهایتا کمیته انضباطی تصمیم می گیرد. آقای تاج گفت شما راست می گویید و آن ها را مورد عتاب قرارداد که چرا این کار را کردید چرا که مسائل آئین نامه ای رخ داده بود. هوادارها هم ناراحت بودند، چندتایی را به داخل فدراسیون آورده و با آن ها صحبت کردیم و آقای تاج گفت به شدت با مقصران برخورد می کنیم. ما نمی دانستیم که قرارداد بسته شده یا نه ، حتی با دکتر ابراهیمی که صحبت کردم گفت من هم مثل شما خبر ندارم. نکته ای که وجود دارد این است که بازیکن دارای یک شناسه بین المللی است که آن آی تی سی است. نمی توانید بگویید این بازیکن را گرفتم و نمی توانید بازیکنی را بردارید همینطوری از یک تیم به تیم دیگر ببرید. مرجعی که مجوز می دهد سازمان لیگ است و طبیعتا اگر بخواهد در یک کشور دیگر بازی کند باید آی تی سی او هم برود که فرآیندش تعریف شده است. آی تی سی از باشگاه می رود فدراسیون ، از فدراسیون به آن فدراسیون و سپس به باشگاه مربوطه می رسد. ما می دانستیم چنین چیزی است و گفتیم جلوی این را می گیریم چون می دانستیم طارمی بازیکن تیم ما است.  آی تی سی در واقع نقطه عطف این داستان است. روزی که طارمی آمد سه شنبه بود، اول آقای هدایتی زنگ زد گفت شما ایشان را می خواهید؟ گفتم یعنی چی ایشان را می خواهید ایشان بازیکن ما است؟ گفتم آقای حاج حسین شما دخالت نکنید بگذارید خودش تماس بگیرد. پنجشنبه دوباره این تماس گرفته شد و بازهم  گفتم ازت می خواهم شما تماس نگیر. صبح جمعه دکتر ابراهیمی تماس گرفت و گفت مهدی ناراحت است و من هم خیلی عصبانی بودم. گفتم بگویید خود مهدی زنگ بزند. ساعت  12 ظهر خودش زنگ زد؛ خیلی اظهار ناراحتی و پشیمانی داشت و من بشدت به او عتاب کردم که تو بهترین بازیکن ایران و پرسپولیس هستی خودت را خراب کردی.  باشگاه داریم ا وگر قرار است ترانسفر شوی ما باید تو را ببریم آن هم  با ارج و قرب به یک باشگاه خوب نه  ریزه اسپورکه  در قواره تو نیست .این عبارت قشنگ یادم هست که طارمی گفت آقای طاهری من را کمک کن. گفتم تو چکار کردی آنجا؟ گفت این ها یک چیزی آوردند امضا کردم اما قرارداد نیست و حالا دائم فشار می آورند شماره حساب بیاورم پول بریزند اما من این کار را نکردم. گفتم هیچ کاری نکن تا من یکی را بفرستم آنجا ؛ تو بازیکن باشگاه هستی. بعدازظهر با آقای ترکاشوند تمامس گرفتم که برو آنجا اما همان شب انفجاری در فرودگاه آتاتورک صورت گرفت پروازها لغو شد. فردا که شنبه بود یک هواپیمایی تهیه کرشد که ایرانی ها را به ایران بفرستند که ایشان با  همان پرواز آمد و ما از روز یکشنبه با جلسه ای که داشتیم شروع کردیم ببینیم  که او چه دارد. دیدیم همه اسناد تنها یک پیش قرارداد است که  سه شرط داست و اگر  این سه شرط  اجرایی می شد  باید آی تی سی بیاید. نه درخواست، باید بیاید. برای دریافت آی تی سی خواستن باشگاه ملاک نیست و  بباید مراحل ثبت انجام شود. اگر  اینها انجام می شد به تاریخ ما در 29 تیرماه  این پیش قرارداد تبدیل به قرارداد می شود د وکیل ما و آقای ابراهیمی نشستند و همه اسناد را بررسی کردند براین اساس مشخص شد که هنور قراردادی وجود ندارد. بر همین پایه کارهایش را انجام دادیم 28 تیرماه  سازمان لیگ  قرارداد را ثبت کرد. بعد از ثبت قرارداد و روز بیست و نهم ریزه اسپور تقاضای آی تی سی از ما کرد.

 

1413799


راهبر: اگر یادتان باشد طارمی در همان برنامه مورد علاقه تان! گفت که تاریخ را عوض کردیم.


طاهری: قرارداد خود ما را می گوید اما من قرارداد ریزه اسپور را می گویم.


راهبر: یعنی وقتی شما در سازمان لیگ ثبت کردید آن ها تازه آی تی خواستند؟

 

طاهری: بله اما آن مطلب تاریخ که می گویید چه بود. موقعی که قرارداد را نوشتیم بحث این شد که تاریخ کی بزنیم گفتند همان تاریخ توافق را بزنید.طبق قوانین فیفا این مدت  شش ماه ااما در ایران سه ماه است. این یعنی وقتی  بازیکنی با باشگاه قرارداد دارد  شش ماه قبل از پایان قراردادش  می تواند صحبت کرده و قرارداد ببندد. حالا کی ببندید، یک ماه یا چهار ماه بعد یا شش ماه بعد مهم نیست. اصلا آن تاریخ مهم نیست. همه نشسته بودیم گفتیم تاریخ را کی بگذاریم گفتند بگذارید این تاریخ . این دقیقا مثل ماجرای احمد نوراللهی است. آقای راهبر  شما فوتبالی تر از من هستید و  روز اول که آمدم هم بامن دعوا کردید. نخندید آقای راهبر! من جلوی دوربین بگویم همه شاهد باشند ایشان(پژمان راهبر) روز اول با من دعوا کرد و گفت چرا به فوتبال آمده ای. شما فوتبالی تر هستید  وقبول دارم قدمت بیشتری دارید البته من فوتبالی تر از شما هستم اما رسانه ای نبودم.بگذارید نوراللهی را توضیح بدهم.


راهبر: من یک چیزی بگویم. یادتان باشد جواب این حرفتان را بدهم.


طاهری: بگذارید من جوابم را بگویم.من می خواهم همه چیز شفاف باشد.درباره  آقای نوراللهی  ما آمدیم او مشکل سربازی داشت و هی  این موضوع عقب می افتاد تا اینکه مهلت نقل و انتقالات داشت تمام می شد. ما روز پانزده شهریور یا شانزده شهریور قرارداد را   نوشتیم و امضا ایشان را گرفتیم .آقای ابراهیمی وکیل ایشان بود و ما به دلیل مشکلاتی که داشتیم نمی دانستیم ثبتش کنیم یا نه! که خوردیم به پنجره بسته . آقای وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال از فیفا دو موضوع را استعلام کرد: اول اینکه طارمی می تواند در بازی های دوستانه بازی کند چون نوشته بودند Official match  و این به معنای بازی های رسمی بود. دومین مطلب این بود که باشگاه پرسپولیس الان می تواند بازیکن بگیرد چون هنوز پنجره آغاز نشده بود. ظهر بازی با الهلال در ابوظبی بودیم ایشان زنگ زد و گفت الان من با آقای تاج هستم و یک  خبر خوب دارم. گفت می توانید نوراللهی را ثبت کنید.  قبلش می خواستیم ثبت کنیم ایشان گفت نکنید چون  باید به هیات فوتبال رفت و آمد می کرد ایشان گفت فردا داستان می شود بگذارید مراحلش طی شود . ایشان گفت استعلام رسیده الان می توانید ثبت کنید. گفتم الان ابوظبی هستم و اگر می شود امضایش را بدهم ذی حساب بزند چون ذی حساب امضا کند لازم الاجرا است که موافقت کردند.  گفتم تاریخ را کی بزنم گفت چطور؟ گفتم تفاهم ما پانزده شهریور بوده است و امروز برج هشت هستیم. امروز را بزنم یا آن روز را؟ که گفت  نه تاریخ  روز تفاهم را بزنید. حالا برگردیم به ماجرای طارمی. ما تاریخ را روز تفاهم زدیم یا امضا؟ اگر مال طارمی ایراد دارد پس مال نوراللهی هم  ایراد دارد. من یک گله مندی هم داشته باشم.  آقای حاج رضایی یک بار در جایی صحبت کردو  گفت این اتفاق به خاطر بی کفایتی مدیریت  رخ داده است. من چون ایشان را آدم موجهی می دانم دعوت کرده و اسناد را نشان دادم.  ایشان اسناد را دیدو عذرخواهی کرد. 


راهبر: بله شما به دلیل اغوای بازیکن محروم و جریمه شدید.


طاهری: من صحبت آن ها را می کنم. گفتم آقای حاج رضایی چرا محروم شدیم؟ گفتند دست زدید به تاریخ؟ گفتم کدام تاریخ. گفتم آقای حاج رضایی این حکم. ما قرار است با حکم صحبت کنیم  یا نظرات توی خیابان ها. ما مرجعی داریم به نام فیفا ،دادگاهی هست هیات داوری می فرستند. در آنجا یکی خوانده است یکی خواهان و این پرونده دوتا خوانده دارد. طارمی خوانده یک و پرسپولیس خوانده دو است.  در اینجا  می گوید پرسپولیس باید دقت کند که اغوا کرده که از قراردادش خارج شود. کجا گفته است ما به تاریخ دست زده ایم  و این باعث محرومیت شده است. 


راهبر: من می گویم شاید اغوا کردن معنای گسترده ای دارد.

 

طاهری: برای خود ما هم سوال بود. ما به پول آن زمان هفتصد و خرده ای میلیون تومان قرارداد بستیم که معادل سیصدهزاریورو بود و  تازه یک موارد تنبیهی گذاشتم. خود طارمی می گفت در هیچ قراردادی نیامده که اگر قهرمان لیگ و حذفی نشویم باید جریمه شود. فقط تو قرارداد ایشان آمده بود. گفت چرا اینطوری می کنی؟ گفتم باید اینگونه رفتار شود. ما این کار را کردیم و سپس  در نشستی که در ترکیه بود فهمیدیم که طرف ترکیه ای ارتباط فامیلی با اردوغان دارد و  از این ارتباط استفاده کردیم . استفاده  از این ارتباط جواب داد و گفتند بروید آنجا تمام کنید. در زمان عزاداری اربعین بود و تیمی متشکل از وکیل باشگاه ، مدیربخش بین الملل ما و مدیرعامل وقت به آنجا رفتند. این حرف را آقای زکریا وکیل ریزه اسپور می زند من نمی گویم آقای راهبر و  تحلیل و تفسیر نمی کنم. وکیل ریزه اسپورگفت از تهران سند آمد. او  سندی را نشان می دهد که مال استیل آذین است که  یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان پول به طارمی داده است  که به نرخ آنروز می شود 700 هزاردلار.آن ها گفتند این یعنی مابقی این پول را به طارمی داده اید. ما گفتیم این موضوع را قبول نداریم و اسناد را آوردیم که آقای هدایتی یکسری پرداخت ها به بازیکنان داشت.

 

1413800

 

راهبر: آقای هدایتی البته این مبالغ را لیست و  از قرارداد اسپانسری محاسبه کرده و کم کرده بود.


طاهری: هیچکدام را قبول نکردیم. شما نامه های  ما را یکی یکی نگاه کنید ما هیچکدام را قبول نکرده ایم. پرداخت هایی که یک سال قبل شده را لیست کرده گفتم این حرف محمل قانونی ندارد .این ها کمک به باشگاه بوده یا... ما هیچگاه تایید و باشگاه یک مورد از این ها را برای اسپانسری قبول نکرد . 


راهبر: من نمی دانم مجاز هستم بگویم یا نه؟ یک صورت هایی لیست شده بابت قرارداد سیدجلال، وحید امیری ، مهدی طارمی...


طاهری: بازهم هست صفحات بعدی رامین رضاییان هم اضافه می شود. تمام این ها بدون ما بوده ، باشگاه پرسپولیس  هیچکدام را تایید نمی کند. 


راهبر: براساس لیستی که آقای شیرازی آبدیت کرد 700 میلیون امیری، 200 میلیون سیدجلال، 450 میلیون در دوفقره رامین، یک میلیارد و صد و پنجاه برای طارمی پرداخت شده است. 


طاهری: درست است؟ حالا من این را می خواهم بگویم


راهبر: اول من یک نکته ای بگویم. این از نظر من چنین شکلی دارد که  در فرآیند جذب بازیکن این مبالغ پرداخت شده اما وقتی بازیکن به تیم  شما آمده جر زدید و قبول نداشتید.


طاهری: نه ما از ابتدا قبول نداشتیم.


راهبر: نمی شود. در آن شب موعود که قرارداد سیدجلال و امیری در اردوی تیم ملی بسته شد آقای  گرشاسبی هم همراه آقای  هدایتی بود.


اصلا هیچ قراردادی در اردوی تیم ملی امضا نشد. صریحا می گویم اردوی تیم ملی تمام شد با او صحبت کردیم. در زمان اردو حتی می خواستیم با امیری ارتباط برقرار کنیم نگذاشتند. جالب است که  آن زمان آقای منصوریان رفت در تمرین، امیری را ماچ کرد و عکس گرفت اما ما را اجازه ندادند برویم. تمام قراردادهای ما بعد از اردوی تیم ملی بسته شد.

 

1413797


راهبر: ممکن است قرارداد در آن دوره بسته شد اما توافق در اردو شد.


طاهری: نه اینطوری نیست. صحبت هم نکردیم چون اجازه نمی دادند.


راهبر: من مطمئن هستم که این اتفاق افاده است.  از دستیار کی روش پرسیدم و او گفت اتاقی در طبقه اول هتل گرفته شده و با امیری و سیدجلال تماس می گیرند به اتاق هدایتی بیایند. 


طاهری: اصلا وحید امیری و  سیدجلال به اتاق کسی نرفته اند.


راهبر: قطعا مطمئن هستم سیدجلال رحسین رفته است.


طاهری: گفتند هدایتی به اتاق سیدجلال رفته است اما اصلا و ابدا با وحید امیری صحبت نکرد.درباره وحید امیری کار به جایی رسید که او باید استخاره می کردو  این  استخاره برای پرسپولیس بود. 


راهبر: شما می گویید هیچ اطلاعی از پرداخت ها نداشتید؟


طاهری: نداشتیم و اگر داشتیم می گفتیم. اینجا نوشته است یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون به طارمی داده است. آن چک که در برنامه مطلوب شما نشان دادند چقدر بود؟آن چک یک میلیارد تومان بود. اما داستان صد و پنجاه میلیون تومانش چیست. زمانی که طارمی ترکیه بود آقای ابراهیمی به من گفت که آقای هدایتی می گوید هرکسی مهدی را بیاورد به او صد و پنجاه میلیون تومان می دهم. آقایی که بعدها عکسش در ترکیه کنار مهدی طارمی منتشر شد این کار را کرد و صد و پنجاه میلیون را می گیرد. این ها که می گویم مستند است. وقتی طارمی متوجه می شود می گوید تو من را نیاوردی و باشگاه این کار را کرده است وچند ماه طول می کشد تا صد و پنجاه میلیون را بگیرد. حالا شما بگویید ما خبر داشتیم اما نداشتیم.


راهبر: من قانع نمی شوم. می دانید چرا؟ وقتی می خواستید کاوه رضایی را بیاورید یک روز  پنجشنبه بود که قرارتان با او به هم خورد و اگر شاید این اتفاق می افتاد طارمی را نمی آوردید.

 

طاهری: اصلا جلسه به هم نخورد باید حرف شما را اصلاح کنم و اصلا اینگونه نبود که اگر کاوه رضایی می آمد دیگر طارمی را نمی خواستیم.


راهبر: در آن روز اما قرار بود آقای هدایتی به پرسپولیس دلار بدهد تا قرارداد بسته شود.


طاهری: نه اصلا. بگذارید من بگویم. ما با اقای کاوه رضایی صحبت کردیم و در جلسه ای آقای ترکاشوند، آقای خبیری بودند و حتی از آقای افاضلی هم کمک گرفتیم. پنجشنبه و جمعه صحبت کردیم و قرارمان نهایی شد و فقط جمعه گفتیم که تا شنبه صبر کنید تا پیش پرداخت را بدهیم اما او جمعه شب با استقلال تمام کرد.


راهبر: مگر نمی خواستید آن وجه را از هدایتی بگیرید. این را بگویید چون احساس می کنم دارید قضیه را می پیچانید.


طاهری: اجازه بدهید. من برانکو و خانواده اش را دعوت کردم و خودم هم با خانواده ام بودم و به یک رستوران رفتیم. آقای هدایتی هم آمدند و اتفاقا آن شب یک پیراهن امضا شده بازیکنان را به ایشان دادیم. آقای هدایتی گفت من متعهد هستم که هر بازیکنی که بخواهید بگیرید سی درصد کم  کنم. قرار نبود پول به بازیکن بدهد اما گفت هر بازیکنی بگیرید سی درصد قراردادش را به باشگاه می دهم.


راهبر: به عنوان کمک نه اسپانسر؟


طاهری: بله کمک. هنوز قرارداد اسپانسر تعیین نشده نبود. اما در برنامه مطلوب شما گفته شد  200 هزار یورو به کاوه رضایی دادیم و ما گفتیم کو سندش ؟ حتی در اظهارات خود آقای هدایتی هم نیست اما همینجوری می گوید آقای طاهری در الهیه زمین دارد. این حرف ها زدنش راحت است.


راهبر: نمی توان گفت که هیچ مبادله مالی بین باشگاه و حسین هدایتی نبوده است. اما این را می دانستیم از اینکه بازیکنان می رفتند از هدایتی سکه می گرفتند راضی نبودید.

 

1413798


طاهری: مشکل اصلی من ازهمان درفشی فر بود. می دیدم همراه های بچه ها کنار زمین می نشینند گفتم همه روی سکو باشند و  داخل فنس فقط کادر و بازیکن حضور دارند.  این انضباط تیمی بود، من اسم نمی آوردم اما یکی از مدیران قدیمی آمد گفت برویم سر تمرین. گفتم هماهنگ کنیم باهم برویم. آقای خوردبین یک روز زنگ زد گفت ایشان آمده است.  من با ایشان صحبت کردم گفتم خواهشا زمین را ترک کنید. شب هم از او عذرخواهی کردم اما گفتم این را برای نظم تیمی کردم. از خوردبین بپرسید ما به رختکن می رفتیم افراد متفرقه بودند و من خواستم که همه را بیرون کنند.


راهبر: بگذارید اینجوری بپرسم. اگر 7-8 نفر از یک تیم بروند سکه بگیرند تاثیرش را روی تیم می گذارد؟


طاهری:  بله ما مخالف بودیم. ما سر قرارداد طارمی به او گفتیم  اگر از آقای هدایتی پول بگیری با تو برخورد می شود.


راهبر: اما ما همه می دانستیم این ها همه پول گرفتند.


طاهری: نه اصلا ما نمی دانستیم. بعد از اینکه این سند استیل آذین درآمد و  نامه شیرازی منتشر شد تازه فهمیدیم طارمی چقدر گرفته است.  


راهبر: اجازه بدهید یک پرانتز باز کنیم. درنهایت شما خودتان را درباره طارمی مقصر نمی دانید؟


طاهری: نه اصلا. 


راهبر: اصلا مقصر نمی دانید؟ 


طاهری: نه اصلا مقصر نمی دانیم چون هیچ اطلاعی نداشتیم


راهبر: اما مقصر بودید...


طاهری: حالا اگر شما می خواهید جو را گرم کنید می توانیم دو تا دستکش بوکس هم بیاوریم و کارهای دیگر بکنیم. خیلی هیجانی خواهد شد اما  ما همیشه می گوییم " النجاه فی الصدق"

 

راهبر: هواداران استقلال در توئیتر زیاد این سوال را از من می پرسند و می گویند پرسپولیس قرارداد طارمی را جعل کرده است. چون قرارداد طارمی با ریزه اسپور جاری بوده و پرسپولیس این بازیکن را به  ایران آورده  ، فدراسیون نباید اجازه می داد این قرارداد تازه منعقد شود.


طاهری: پس دو وجه دارد. یک سوال از فدراسیون وسازمان لیگ است. آیامن باید جواب بدهم یا فدراسیون؟  آیا سازمان لیگ کار درست کردند یا غلط؟  لطفا نپیچونید؟


راهبر: من استنادم به رای فیفا است. اگر باشگاه پرسپولیس کاری کرده بود فیفا جریمه اش می کرد اما فیفا در جریمه اش پرسپولیس را از دو پنجره محروم کرد و جریمه مالی کرد.


طاهری: لطفا این عبارت را دوباره بخوانید و آن بند 17-3aو b بندی که دارد رجوع می کند ، خواهشا این را بخوانید اصلا نگفته که  قراراداد را دستکاری کرده اید گفته بازیکن را اغوا کرده اید یعنی گفته ما به بازیکن وعده داده ایم یک چیزی به تو می دهیم و دادید.


راهبر: شما می پذیرید که اغوا صورت گرفته ولی از طرف شما نه؟


طاهری: نه ما نکردیم. اینجا نه صحبت از تاریخ است نه جعل. ما خودمان نظریه ندهیم .رقیب ما می گوید این ها دست برده اند. سوال من از آقای راهبر به عنوان یک پیشکسوت رسانه و بخصوص کسی  فوتبال را بهتر از همه می شناسد این است.آیا  من بردم یواشکی ثبت کردم؟ من بردم سازمان لیگ یا سازمان لیگ ثبت کرد؟ 


راهبر: یواشکی نبود


طاهری: آیا جعل کردیم؟


راهبر: نه به نظر من 


طاهری: به نظر نه قطعی صحبت کنیم


راهبر: می گویم به نظر من نیست


طاهری: مگر می شود؟ کارت بازی و کارت بازی آسیا را چگونه می گیریم.آی تی سی  آنجاست؟ مگر می توانیم بازیکن دیگری بفرستم برود. در لیستی که رد می کنم اگر اسم خودم یا شما را  را بنوسیم آیا می پذیرد؟


راهبر: نه


طاهری: پس این حرف محملش چیست؟ چرا ما یک چیزهایی که اظهر من الشمس در آئین نامه های فیفا هست را نمی پذیریم .آن شب در آن برنامه جالب است می گویند براساس بند فلان تاریخ را فلان کردند ما می گوییم خودمان تاریخ را زدیم درست. مثل نوراللهی . شما قرارداد نوراللهی را ببینند که چه تاریخی خورده و کی ثبت شده است؟

دیدگاه‌ها