کد خبر : 1619228 | 01 تیر 1398 ساعت 13:05 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

احتمالات صعود قطر به مراحل حذفی کوپا آمه‌ریکا

قطر فردا در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا به مصاف آرژانتین می‌رود. اما احتمال صعود قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابتها چه اندازه است؟

احتمالات صعود قطر به مراحل حذفی کوپا آمه‌ریکا

به گزارش "ورزش سه"، قطر، قهرمان جام ملتهای آسیا که به عنوان مهمان در رقابتهای کوپا آمه‌ریکا حضور دارد فردا در سومین و آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی تورنمنت به  مصاف یاران لیونل مسی خواهد رفت تا شانسش را برای صعود به مراحل حذفی بیازماید.

 

قطری‌ها از دو بازی قبلی خود در گروه B رقابتها یک باخت و یک تساوی بدست آورده و در حال حاضر با یک امتیاز در رتبه سوم قرار دارند. نکته جالب این است که آرژانتین در کمال شگفتی از دو بازی قبلی خود یک امتیاز بدست آورده و با تفاضل گل کمتر نسبت به قطر، در رتبه چهارم جدول این گروه قرار دارد.

 

1413500

 

کلمبیا با دو پیروزی از دو بازی قبلی خود مقابل قطر و آرژانتین با شش امتیاز صعودش از این گروه به عنوان تیم اول را قطعی کرده و رقابت برای صعود بین سه تیم دیگر، برقرار است. پاراگوئه با دو تساوی مقابل قطر و آرژانتین در حال حاضر دو امتیازی است و اگر بتواند در بازی آخرش کلمبیا را شکست دهد با پنج امتیاز صعودش به مرحله بعد را قطعی خواهد کرد.

 

پس برای اینکه قطر شانس صعود به عنوان تیم دوم گروه را داشته باشد، پاراگوئه نباید مقابل کلمبیا پیروز شود. در صورت تساوی پاراگوئه، قطر برای صعود به عنوان تیم دوم به پیروزی مقابل آرژانتین نیاز خواهد داشت.

 

قطر در صورت تساوی مقابل آرژانتین دو امتیازی شده ولی به دلیل تفاضل گل کمتر حتی در صورت شکست پاراگوئه هم شانسی برای صعود به عنوان تیم دوم نخواهد داشت. پس قطر برای صعود به عنوان تیم دوم حتما باید آرژانتین را شکست دهد.

 

اما اگر قطر بخواهد در صورت تساوی مقابل آرژانتین، با دو امتیاز شانس صعود به عنوان یکی از دو تیم سوم برتر را داشته باشد باید نگاهی به دو گروه دیگر داشته باشد. در گروه A ونزوئلا با دو امتیاز تیم سوم گروه است و حتی اگر در بازی سومش شکست بخورد به دلیل تفاضل گل بهتر از قطر از این تیم جلوتر خواهد بود.

 

1414079

 

اما در گروه C ژاپن فعلا با یک امتیاز تیم سوم گروه است. پس اگر ژاپن در بازی آخر خود مقابل اکوادور شکست بخورد، قطر در صورت تساوی یا شکست مقابل آرژانتین قادر به صعود خواهد بود.

 

ژاپن اما اگر پیروز شود قطر به مرحله بعدی صعود نخواهد کرد. در صورت کسب نتیجه تساوی ژاپن و اکوادور، به دلیل تفاضل گل کمتر این دو تیم نسبت به قطر، باز هم قطر می‌تواند به عنوان دومین تیم سوم برتر به مرحله بعدی صعود کند البته به شرط اینکه مقابل آرژانتین شکست نخورده باشد.

 

پس بهترین شانس صعود قطر به مرحله بعدی تساوی ژاپن و اکوادور است که در صورت کسب تساوی مقابل آرژانتین، صعود قطری‌ها به مرحله بعد را ممکن خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها