کد خبر : 1619782 | 03 تیر 1398 ساعت 20:01 | 986 بازدید | 0 دیدگاه

صالحی‌امیری در ملاقات‌های بین‌المللی مطرح کرد؛

سوال از مسئولان جهانی درباره میرهاشم و احسان

رییس کمیته ملی المپیک با روسای فدراسیون های جهانی دوومیدانی و تکواندو دیدار و گفت و گو کرد.

سوال از مسئولان جهانی درباره میرهاشم و احسان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ادامه دیدارهای صالحی امیری با روسای فدراسیون های جهانی رییس کمیته ملی المپیک به همراه کیهانی و علی‌نژاد با سباستین کو رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی دیدار و گفت و گو کرد.

 

در این دیدار رییس کمیته ملی المپیک ضمن حمایت از فدراسیون دوومیدانی و برنامه های آن اعلام داشت: انتظار داریم فدراسیون جهانی هم حمایت خود را از مسئولین فدراسیون ما برای رشد این رشته داشته باشند و از شما می‌خواهیم که برای دیدن امکانات ورزش دوومیدانی به ایران سفری داشته باشید.

 

1415005

 

 

کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی هم ضمن ارائه گزارشی از برنامه های فدراسیون و قول حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات آینده از حمایت‌های رییس فدراسیون جهانی تقدیر و تشکر کرد.
 "سپاستین کو" ضمن تشکر ازدعوت صالحی امیری اعلام کرد: طبق صحبت هایی که با آقای کیهانی داشتم و طبق برنامه ریزی هایی که انجام شد تا پایان سال 2019 حتما به ایران سفر  خواهم کرد. اولویتم برای سفر به ایران همزمان با مسابقات داخل سالن آسیاست که به میزبانی تهران برگزار می شود. در صورتی‌که در آن زمان نتوانم همزمان با سایر رویدادهای دوومیدانی که در ایران برگزار شود به طور حتم به ایران سفر خواهم کرد.

 

وی در ادامه در خصوص دعوت نکردن فدراسیون دوومیدانی مراکش از احسان حدادی گفت: به طور حتم با مسئولان دوومیدانی مراکش مذاکره خواهم کرد تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

1415006

 

همچنین صالحی امیری با «چو» رییس فدراسیون جهانی تکواندو نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رییس کمیته ملی المپیک گفت: متاسفانه در زمینه اعزام تیم ملی تکواندو ایران به رقابتهای جهانی منچستر کم لطفی‌های برخلاف منشور المپیک از سوی میزبان رقابت‌ها صورت گرفت. البته این مسئله بیشتر سیاسی به نظر می رسد چرا که ماه بعد در مسابقات ایتالیا ملی پوشان ما بدون هیچگونه دغدغه خاطری راهی این میدان شدند و بعنوان مثال میرهاشم حسینی بعد از رقابتهای منچستر در مسابقات ایتالیا درخشید و این حق قانونی وی بود تا در رقابتهای جهانی شرکت کند؛ چرا که مجموعه ورزش کشور و فدراسیون برای تکواندو کاران خود زحمت کشیده و هزینه کرژده اند و بالطبع انتظار داریم برای حضور در چنین مسابقاتی مشکل برایشان پیش نیاید و از فدراسیون جهانی و شخص رییس فدراسیون جهانی انتظار داریم.

 

همچنین رییس فدراسیون جهانی تکواندو در پاسخ گفت:در خصوص مشکل پیش آمده برای تکواندو ایران در رقابتهای جهانی منچستر فدراسیون جهانی خیلی تلاش کرد و حتی بنده با کمیته بین المللی المپیک و وزیر ورزش انگلستان هم صحبت کردم تا مشکلی پیش نیاید و به همه ورزشکارها و کشورها ویزا بگیرند. به شخصه معتقدم یک ورزشکار بخاطر مشکلات اینچنینی نباید امتیاز از دست بدهد. کمیته فنی و دبیر کل فدراسیون جهانی در حالی پیگیری این موضوع هستند چرا که نتیجه آن برای ما خیلی مهم است تا تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود.

دیدگاه‌ها