کد خبر : 1619848 | 04 تیر 1398 ساعت 10:27 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

انتشار نقشه جانمایی دوربین های VAR در استادیوم ها

دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با توجه به تاکید ریاست فدراسیون بر ضرورت راه اندازی داور ویدیویی نقشه جانمایی دوربین های این سامانه را منتشر کرد.

انتشار نقشه جانمایی دوربین های VAR در استادیوم ها

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال داوود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با بیان این خبر گفت: با توجه به ضرورت اجرای سیستم کمک داور ویدویی در فصل جدید لیگ برتر و دستور ریاست فدراسیون فوتبال و همچنین مصوبه کارگروه راه اندازی سیستم کمک داور ویدویی، کلیه ورزشگاه های مورد استفاده در لیگ برتر می بایستی براساس نقشه دوربین های این سامانه، نسبت به جانمایی دوربین های صدا و سیما و دوربین‌های VAR اقدام نمایند. طبیعتا استقرار صحیح دوربین ها بر اساس همین نقشه می تواند موجب اجرای این سامانه در هر ورزشگاه شود.

 

در حالی نقشه جانمایی دوربین های VAR در استادیوم های ایران از سوی کمیته داوران رونمایی شده است که فدراسیون فوتبال خرید این دوربین ها را به باشگاه ها واگذار کرده است. گفته می شود خرید هر ست از این سیستم ها نزدیک به 60 هزار یورو برای باشگاه ها هزینه در بر خواهد داشت. کمیته داوران پیش تر اعلام کرده بود یک ست کمک داور ویدئویی هم از سوی فدراسیون فوتبال خریداری و در زمین کمپ تیم های ملی نصب خواهد شد.

دیدگاه‌ها