کد خبر : 1619916 | 04 تیر 1398 ساعت 14:50 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

آبی اناری ها مسن تر از گذشته

بارسلونا اسیرشده در خاطره فینال برلین 2015

متوسط سن بازیکنان هیچ باشگاه مطرح و قهرمان اروپا از سال 2015 تا به امروز به اندازه بارسا بالا نرفته است.

بارسلونا اسیرشده در خاطره فینال برلین 2015

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، بارسلونا آخرین بار سال 2015 بود که به لطف مثلث مخوف MSN خود توانست یوونتوس را در فینال لیگ قهرمانان 3-1 شکست داده و برای پنجمین بار قهرمان اروپا شود. 4 سال گذشته و بارسا هنوز موفق به تکرار آن خاطره خوب ورزشگاه برلین نشده است.

نگاهی به ترکیب اصلی بارسا در فصل گذشته نشان می دهد که شش بازیکن اصلی این تیم، بالاتر از 30 سال دارند: لیونل مسی، لوئیس سوارز، جرارد پیکه، ایوان راکیتیچ، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا.

 

 

1415156

 

 

در سال های اخیر بارسا خریدهای زیادی نیز برای تقویت خود انجام داده است. برخی از آنها از جمله فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله با هزینه های گزافی جذب شدند ولی هنوز نتوانسته اند پاسخگوی توقعات باشند. حتی بازیکنی مثل ساموئل اومتیتی که به جای خاویر ماسکرانو به خدمت گرفته شد نیز پس از یک فصل بسیار موفق، در ادامه به دلیل تعدد مصدومیت ها دچار افتی محسوس شد و حالا باشگاه بی میل به فروش او نیست.

از سال 2015 بارسا خریدهای ناموفق زیادی داشته است. آردا توران، الکس ویدال، دنیس سوارز، پاکو آلکاسر، لوکاس دینیه، جرارد دلوفئو و آندره گومس از جمله این خریدها هستند که همگی قرضی یا دائمی راهی تیم های دیگر شدند.

 

 

1415157

 

 

بارسلونا که گیرافتاده در خاطرات فینال برلین 2015 به نظر می رسد، حالا قصد بازگرداندن نیمار و شاید هم دنی آلوز را دارد تا به این ترتیب ترکیب اصلی بلوگرانا در فصل آینده، هشت بازیکن آن فینال را در خود ببیند. متوسط سنی بارسا در فصل 15-2014، بیست و شش سال و نیم بود و در فصل گذشته به 28.5 رسید.

تنها یوونتوس همچنان متوسط سنی سال 2015 خود را حفظ کرده(28.5) اما از تیم های قهرمان لیگ های معتبر آن سال همچون بایرن، سیتی و پی اس جی، همگی با گذشت 4 سال، جوان تر شده اند.

حضور فرانکی دی یونگ می تواند به پایین تر آمدن متوسط سنی ترکیب اصلی بارسا کمک کند و این مهم با جذب ماتایس دی لیخت و لوکا یوویچ هم ممکن می شد اما اولی احتمالا راهی یوونتوس می شود و دومی نیز به رئال پیوست.

 

دیدگاه‌ها