کد خبر : 1620034 | 05 تیر 1398 ساعت 01:17 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

با کسب مدال نقره در ژیمناستیک تاریخ ساز شدم

کیخا: موفقیتم بسیار ارزشمند بود

سعیدرضا کیخا پس از کسب مدال نقره خرک حلقه گفت: نسبت به دوره قبل در رنگ مدالم ارتقا داشتم و با کسب مدال نقره در مغولستان در ژیمناستیک تاریخ‌ساز شدم.

کیخا: موفقیتم بسیار ارزشمند بود

به گزارش ورزش سه و به نقل از فارس، تیم ملی ژیمناستیک کشورمان با ترکیب سعیدرضا کیخا، مهدی احمدکهنی، محمدرضا خسرونژاد، مهدی الفتی و ایمان خاموشی در هشتمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی آسیا در اولانباتور مغولستان شرکت کرده بود که در پایان با مدال نقره سعیدرضا کیخا در وسیله خرک حلقه و مدال برنز مهدی احمد کهنی در وسیله دارحلقه تاریخ سازی کرد.

 

برای اولین است که تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شده است.

 

سعیدرضا کیخا در پاسخ به این سؤال که شرایط فنی مسابقات با حضور غول های آسیا در مسابقات قهرمانی آسیا آیا از عملکرد فنی خود در این رقابت‌ها راضی بودید یا خیر، گفت: خدا را شکر مسابقات خوبی در مغولستان برگزار شد.

 

از نظر کیفیت ما نسبت به بازی‌های آسیایی فکر می‌کنم 4 نمره پیشرفت داشتیم و خوشبختانه در انفرادی هم دو مدال نقره و برنز کسب کردیم. به هر حال؛ حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال در این رویداد واقعا کار سختی است چون آسیا قطب ژیمناستیک است و همه قدرت‌ها در آسیا حضور دارند.

 

این موفقیت بسیار ارزشمند و بزرگی بود. شما برای اولین بار در تاریخ ژیمناستیک موفق به کسب مدال نقره شدید و چه برنامه ای برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان دارید، گفت: مسابقات آسیایی چیز ی از مسابقات جهانی کم ندارد.

 

در این رقابت‌ها همه کشورهای سر سخت و رقبای خوب و قوی حضور داشتند و خدا را شاکرم که برای اولین بار در تاریخ ژیمناستیک در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شدم مدال نقره خرک حلقه را کسب کنم.برنامه ریزی دقیقی برای حضور در مسابقات جهانی دارم، ضمن اینکه این رقابت‌ها مهرماه مسابقات جهانی آلمان را پیش رو داریم. هر کسی موفق به کسب مدال شود، مستقیم وارد المپیک توکیو خواهد شد.

 

بعد از آن 4 مرحله مسابقات ورلد کاپ پیش رو داریم. کسانی که نفر اول رنکینگ باشند آنها نیز از این طریق سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.   کیخا در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: در گذشته سه مدال برنز در قهرمانی آسیا کسب شده بود. خناری‌نژاد و جامعی سال 2015 دو مدال برنز کسب کردند و سال 2017 بنده موفق به کسب مدال برنز شدم.

 

این بار لطف خدا شامل حال من شد؛ خوشحالم علاوه بر اینکه نسبت به دوره قبل در رنگ مدالم ارتقا داشتم و با کسب مدال نقره در مغولستان در ژیمناستیک تاریخ‌ساز شدم. خوشحالم از اینکه مهدی احمد‌ کهنی با عملکرد خوبی که داشت به جمع مدال‌آوران آسیایی پیوست.

 

وی در پایان سخنان خود در پاسخ به این سؤال که با توجه به پیشرفتی که طی چند سال اخیر داشته‌اید، آیا شانسی برای رسیدن به مدال المپیک توکیو برای خود قائل هستید یا خیر، گفت: توکل به خدا. امیدوارم که در المپیک حضور پیدا کنم و اتفاق خوبی برای ژیمناستیک ایران رقم بخورد. جا دارد از تمام مربیانی که در طول این سال‌ها به من کمک کردند تشکر کنم. از کادر فنی تیم ملی بزرگسالان، مسئولان فدراسیون ژیمناستیک و رئیس کمیته هنری ژیمناستیک تشکر می‌کنم و این مدال را به خانواده ژیمناستیک تبریک می‌گویم. انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها