کد خبر : 1620061 | 05 تیر 1398 ساعت 10:29 | 650 بازدید | 0 دیدگاه

صالحی‌امیری:

بیشترین چالش با فدراسیون‌های جهانی از داخل است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اگر ما ورود نمی کردیم در کشتی و جودو تعلیق می شدیم اما الان فضا آرام است.

بیشترین چالش با فدراسیون‌های جهانی از داخل است

به گزارش ورزش سه و به نقل از  فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مورد سفر خود به لوزان سوئیس و دیدار با مسئولان کشورهای دیگر گفت: تقریبا همه کشور ها در لوزان سوییس دفتر دارند و از ارتباطات ها برای حل مسائل خود استفاده می کنند اما ما از این موضوع غافل هستیم. گفته شد 500 میلیون دلار به کشورها کمک شده و ما سهمی نداشتیم چون کاری در بخش بین الملل کاری نکرده ایم. همچنین ضعیف ترین کرسی را ما داریم.

صالحی امیری در مورد دیدار با لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: لالوویچ قبلا موضع تندی راجع به ایران داشت. بیشترین ایجاد چالش با فدراسیون های جهانی از داخل است. من سه دیدار با لالوویچ داشتم و او گفت من برای دفاع از کشتی ایران شدیدترین انتقادها را تحمل کرده است. او گفت مشکلی وجود ندارد. در مورد انتخابات هم گفت فقط نظارت کنید و به ما اعتماد دارد و مشکلی در مورد انتخابات نمی بیند. فقط انتخابات از طریق مجمع باشد. او معتقد بود کشتی جهان بدون کشتی ایران امکان پذیر نیست.

 

وی افزود: ما هم گفتیم انتخابات فدراسیون دموکراتیک و توسط مجمع برگزار می شود اما ساختار بومی داریم و باید صلاحیت کاندیداها توسط مراجع ذی ربط تایید شود. سعی می کنیم در طول سه هفته آینده انتخابات فدراسیون کشتی برگزار شود. ما از او میزبانی رویدادی خواستیم که پاسخ داد هر رویدادی را بخواهیم به ما می دهد و به ایران هم دعوتش کردیم که موافقت کرد. الان با لالوویچ رفیق شده ایم و مشکلی نیست مگر اینکه کسی از داخل سمپاشی کند. اگر ما ورود نمی کردیم در کشتی و جودو تعلیق می شدیم. اما الان فضا آرام است.



رییس کمیته ملی المپیک در مورد دیدار با رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی و تکواندو گفت: در دیدار با رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی او را به ایران دعوت کردیم همچنین میزبانی خواستیم که قبول کرد.



رییس فدراسیون جهانی تکواندو هم در مورد ویزا ندادن به نماینده ایران خاطرنشان کرد: کتبا از میزبان تعهد گرفتیم هیچ گونه محدودیتی برای ویزا ورزشکاران در مسابقات بعدی ایجاد نشود و کمیته فنی را برای حل مشکل ورزشکار ایران مامور کرده ایم که راه حلی را شناسایی کند. 

 

رئیس کمیته ملی المپیک درباره وزنه برداری نیز اظهار داشت: همچنین ملاقاتی با جلود دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری داشتیم که در مورد سهراب مرادی ابراز نگرانی کرد و گفت سهراب مرادی نماد طلایی ما است و حاضریم هزینه هایش را پرداخت کنیم و او حتما باید به المپیک باید برسد.

 

صالحی امیری در پایان گفت: روزی که به کمیته آمدم به من گفتند تعلیق ها به زودی شروع می شود اما این اتفاق رخ نداد. در دیداری هم که با مسئولان فدراسیونهای جهانی در لوزان سوییس داشتم، هیچ کدام مسئله رژیم صهیونیستی را مطرح نکردند.

 

دیدگاه‌ها