کد خبر : 1620234 | 06 تیر 1398 ساعت 11:37 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: میلان با جامپائولو مدرن می شود؟

با حضور مارکو جامپائولو بر روی نیکمت میلان و علاقه او به استفاده از سیستم 4-3-1-2، باید منتظر دیدن روسونری جدید باشیم.

یادداشت: میلان با جامپائولو مدرن می شود؟



به گزارش "ورزش سه"، با ادامه دوره گذار آث میلان و ایجاد تغییرات گسترده در این باشگاه، مارکو جامپائولو به عنوان سرمربی جدید آنها انتخاب شد. سرمربی سابق سمپدوریا در روزهایی جانشین جنارو گتوسو شد که پائولو مالدینی، زوونیمیر بوبان و ریکی ماسارا هم به کادر مدیریتی میلان اضافه شده اند.

 

1415459

 

میلان از سال 2013 نتوانسته در لیگ قهرمانان اروپا جایی داشته باشد و در فصل هم بعد باید با تیمهای رقابت کند که به شدت به دنبال تقویت خود هستند. آنتونیو کونته به شهر میلان آمده تا عهده دار نیمکت اینتر شود، مائوریتسیو ساری سرمربی یوونتوس شده و پائولو فونسکا پس از کسب 6 جام در سه سال با شاختار دونتسک، سرمربی آس رم شد. علاوه بر این ها کارلو آنجلوتی و جان پیرو گاسپرینی هم مصمم هستند روند بسیار خوب خود را با ناپولی و آتالانتا ادامه دهند.

 

در بین تمامی این مربیان یک وجه مشترک وجود دارد و آن تفکر هجومی و ارائه فوتبالی بر پایه مالکیت توپ است. میلان هم با انتخاب جامپائولو به این روند پیوست تا به نوعی یک بازگشت به عقب داشته باشد و به سبک مورد علاقه مالک سابق آنها یعنی سیلویو برلوسکونی بازی کند، یعنی استفاده از دو مهاجم و یک تری‌کوآرتیستا (Trequartista: اصطلاحی در ایتالیا برای بازیکنان هافبک هجومی یا به اصطلاح شماره ۱۰ سنتی).

 

ترکیب مورد علاقه جامپائولو در امپولی و سمپدوریا 4-3-1-2 بود، ترکیبی که باعث شکوفایی هر دو تیم شد و به فابیو کوالیارلا کمک کرد در سن 36 سالگی، بالاتر از CR7 و چیرو ایموبیله بهترین گلزن سری آ شود.

 

در سمپدوریا، میانه میدان بخش اصلی تاکتیک های جامپائولو و هسته ی اصلی موفقیت هایش بود. جامپائولو در این تیم از کوالیارلا و یک مهاجم کناری ( معمولا گریگوری دفرل ) در خط حمله استفاده می کرد و به نظر می رسد مهاجم لهستانی میلان، کریشتوف پیانتک نقشی مشابه کوالیارلا خواهد داشت و پاتریک کوترونه مهاجم کناری او باشد و هر دو بازیکن با توانایی پرسینگ و تحت فشار قرار دادن مدافعان حریف، برای تفکرات هجومی جامپائولو مناسب هستند.

 

1415461

 

با اطمینان می توان گفت مهمترین وظیفه جامپائولو در میلان، تقویت هافبک های هجومی تیمش است، یعنی همان تری‌کوآرتیستا. میلان برای بازی در این پست بازیکنان زیادی مانند هاکان چالهان اوغلو، سامو کاستیخو، لوکاس پاکتا و سوسو را در اختیار دارد. با توجه به خصوصیات این بازیکنان، شاید پاکتا گزینه اول جامپائولو  برای بازی کردن در پشت دو مهاجم میلان باشد، پستی که در زمان گتوسو نیز چندین مرتبه در آن به کار گرفته شد. با توجه به محدویت های احتمالی میلان در نقل و انتقالات به دلیل نقض قوانین فیرپلی مالی، جذب راده کرونیچ از امپولی هم با رقمی کمتر از 10 میلیون پوند اتفاقی ایده آل برای روسونری و جامپائولو خواهد بود. این هافبک تیم ملی بوسنی و هرزگوین در 33 بازی فصل قبل 5 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل داد و به تازگی تست های پزشکی میلان را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

 

جامپائولو با داشتن چنین گزینه‌های زیادی از قدرت انتخاب خوبی برای یک ترکیب هجومی برخوردار است. علاوه بر آن اگر روسونری بتواند یک مهاجم خوب جذب کند، دست جامپائولو برای انتخاب مهاجم و استفاده از ترکیب چرخشی بسیار باز خواهد بود، نیازی که در مقطع پایانی فصل و با توجه به فشرده شدن بازی ها احساس خواهد شد. چرا که نباید فراموش کنیم همین دلیل اصلی بود که فصل قبل اوضاع بر وفق مراد گاتوسو پیش نرفت.

 

ترجمه: محمد علی عسکری

 

منبع: فوتبال ایتالیا

دیدگاه‌ها