کد خبر : 1620275 | 06 تیر 1398 ساعت 10:40 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع فیفا از VAR: این سیستم باقی می‌ماند

بعد از انتقادات بسیار نسبت به سیستم VAR در جام جهانی زنان، فیفا با دفاع از این سیستم اعلام کرد VAR باعث شده تعداد تصمیمات درست داوری فوتبال افزایش داشته باشد.

دفاع فیفا از VAR: این سیستم باقی می‌ماند

به گزارش "ورزش سه"، با وجود انتقادات شدید و جنجال‌هایی که در جریان جام جهانی زنان به علت تصمیمات اتخاذ شده توسط VAR بوجود آمده فیفا از این سیستم دفاع کرده و می‌گوید 98درصد تصمیماتی که در این تورنمنت با استفاده از VAR گرفته شده درست بوده است.

 

1415513

 

پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا می‌گوید VAR ابزار لازمی است که به داوران برای گرفتن تصمیمات درست کمک می‌کند. کولینا این ادعا که فیفا هنوز در حال بررسی و تست کردن این سیستم است را تکذیب کرد.

 

کولینا در یک کنفرانس خبری درحالیکه تصاویری از تصمیمات VAR را از طریق تلفن همراهش به خبرنگاران نشان می‌داد گفت:" VAR نمی‌تواند نبیند، نمی‌تواند چشم‌پوشی کند. اگر ابزاری در اختیار دارید که امکان بررسی و چک کردن را به شما می‌دهد باید از آن استفاده کنید. ما در حال تجربه و آزمون خطا نیستیم بلکه در حال اعمال قوانین فوتبالیم".

 

1415514

 

فیفا همچنین به موفقیت استفاده از سیستم VAR در جام جهانی مردان روسیه اشاره کرده و می‌گوید در آن رقابتها 99.3 درصد تصمیمات حساسی که با استفاده از VAR اتخاذ شده درست بوده‌اند. فیفا می‌گوید در صورت عدم استفاده از VAR این آمار به 95 درصد کاهش می‌یافت.

 

 

 

دیدگاه‌ها