کد خبر : 1620293 | 06 تیر 1398 ساعت 11:40 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

نامزدی استرالیا برای میزبانی جام جهانی 2034

فدراسیون فوتبال استرالیا رسماً اعلام کرد این کشور برای میزبانی جام جهانی 2034 نامزد خواهد شد. استرالیا همچنین اعلام کرده برای میزبانی مشترک رقابتها با اندونزی مذاکره خواهد کرد.

نامزدی استرالیا برای میزبانی جام جهانی 2034

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال استرالیا اعلام کرد این کشور به صورت رسمی برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2034 تلاش خواهد کرد و نامزد برگزاری این رقابتها خواهد شد. استرالیا همچنین تایید کرد که برای میزبانی مشترک جام جهانی با کشور اندونزی، با این کشور مذاکره خواهد کرد.

 

دو کشور استرالیا و اندونزی به صورت مشترک برای میزبانی جام جهانی 2022 هم نامزد شده بودند که در نهایت از به دست آوردن امتیاز میزبانی بازماندند.

 

1415531

 

فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد:" فدراسیون فوتبال استرالیا تایید می‌کند که در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال اندونزی برای درخواست میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال 2034 است".

 

در ادامه بیانیه فدراسیون فوتبال استرالیا آمده است:" برنامه میزبانی مشترک استرالیا و اندونزی در اجلاس شورای فدراسیون‌های فوتبال منطقه آسه‌آن که هفته پیش در لائوس برگزار شد هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. فدراسیون فوتبال استرالیا از بحث و بررسی بیشتر میزبانی مشترک منطقه آسه‌آن برای جام جهانی 2034 استقبال می‌کند".

 

اطلاعیه‌ فدراسیون فوتبال استرالیا بعد از آن صادر می‌شود که چندین کشور آسیای جنوب شرقی از تمایل خود برای میزبانی جام جهانی 2034 صحبت کرده بودند.

 

در خبرهایی که هفته پیش منتشر شده بود از کشورهای کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام و برونئی به عنوان کشورهایی که مایل به میزبانی مشترک جام جهانی 2034 هستند نام برده شده بود. به نظر می‌رسد استرالیا با توجه به این اخبار قصد دارد وزنه خود در منطقه آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه را افزایش داده و خود را به عنوان نامزد اصلی میزبانی مطرح کند.

 

دیدگاه‌ها