کد خبر : 1620794 | 09 تیر 1398 ساعت 11:49 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون باید پول ویلموتس را واریز کند

نماینده ایران در زوریخ در پی دلارهای مسدودی

بحران های ارزی این روزها حسابی برای فوتبال ایران دردسرساز شده تا جایی که فدراسیون نشینان بار دیگر به تکاپو افتادند تا به نحوی این مشکل را حل و فصل کنند.

نماینده ایران در زوریخ در پی دلارهای مسدودی

به گزارش "ورزش سه"، میلیون ها دلار از پاداش های ایران و درآمد باشگاه های داخلی در حساب فیفا بلوکه شده و بحث تحریم های یک جانبه آمریکا مانع تزریق این پول شده است. این پول قطعا در شرایط بحرانی فعلی می توانست همچون مُسکنی قوی برای التیام دردهای مالی حاکم بر فدراسیون و باشگاه ها محسوب شود.


طی هفته ها و ماه های گذشته بارها مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی شدند در پی راهکاری هستند تا این پول از فیفا به ایران تزریق شود اما مشکلات عدیده بانکی در راه انتقال این پول ها دردسرهای زیادی را رقم زد. در جدیدترین خبرها شنیده می شود ابراهیم شکوری سرپرست و جانشین دبیرکلی فدراسیون فوتبال از دو روز گذشته در زوریخ حاضر شده تا رایزنی ها با مسئولان فیفا را از نزدیک پیگیری کند.


تکاپوی جدید فدراسیون فوتبال برای دریافت مطالبات مالی از آن جهت حائز اهمیت است که گفته می شود تا چند روز دیگر موعد زمانی اولین پرداخت قسط قرارداد مالی مارک ویلموتس و دستیارانش در تیم ملی فرا می رسد. از همین رو روسای فدراسیون که وعده پرداخت به موقع این پول به مربی بلژیکی را دادند با توجه به مشکلات عدیده مالی و کمبود نقدینگی در حساب های فدراسیون به تکاپو افتادند تا قرارداد ویلموتس را از طریق فیفا پرداخت کنند.


در این راه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم امیدوار به حضور شکوری در زوریخ، چشم به دریافت بخشی از مطالبات خود برای فرار از تبعات شکایت های ارائه شده به فیفا و احکام صادر شده از کمیته انضباطی هستند از جمله استقلال که تا چند روز دیگر باید 400 هزار دلار به پروپییچ بپردازد تا از جریمه کسر شش امتیاز و محرومیت از نقل و انتقالات فرار کند.

 

دیدگاه‌ها