کد خبر : 1620835 | 09 تیر 1398 ساعت 14:40 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

اعدام نه، به کارلوس زمان بدهید

ایران را فراموش کنید؛ کلمبیای کی روش جذاب است

اعتراف می کنم که وقتی نام کی روش برای تیم ملی کلمبیا مطرح شد، با آن موافق نبودم و خیلی زود به یاد ایران و فوتبال سوپردفاعی اش با کی روش افتادم؛ ولی.....

ایران را فراموش کنید؛ کلمبیای کی روش جذاب است

به گزارش "ورزش سه"، کلمبیا با هدایت کارلوس کی روش و با وجود نمایش خوب در دور گروهی کوپا آمه ریکا، بامداد روز گذشته با شکست از شیلی در ضربات پنالتی وداعی زودهنگام با رقابت ها داشت و زودتر از حد تصور به خانه برگشت.

با توجه به نمایش های اخیر کلمبیا بسیاری بر این تصور بودند که این تیم قادر به حضور در فینال خواهد بود اما در نهایت چنین نشد. از روز گذشته برخی رسانه های کلمبیا کی روش را به باد انتقاد گرفته اند و با بهانه قرار دادن تیم ملی ایران، توانایی های او را زیر سوال برده اند اما سردبیر نشریه ال پائیس کلمبیا عقیده ای دیگر دارد. او کلمبیای کی روش را تیمی باهویت و آینده دار می داند و با یک مقاله به دفاع قاطعانه از او پرداخت.

 

 

1415970

 

 

واضح است که کلمبیا برابر شیلی ضعیف ترین نمایش خود در کوپا آمه ریکا را ارائه داد. داوینسون سانچس در اوج نبود و وینگرهای این تیم هم قدرت پاس و ارسال را از دست داده بودند. ماتئوس نقشی در بازی ایفا نکرد و کوادرادو و فالکائو سایه ای خود همیشگی شان بودند. اینکه کی روش در سازماندهی و برنامه ریزی برای بازی دچار اشتباه شد و روئدا(سرمربی شیلی) به او درس تاکتیکی داد. اینکه کی روش در تعویض ها با دقت عمل نکرد و کاردونا را هرگز نباید وارد زمین می کرد چرا که وظیفه گلزنی در تیم او بر عهده افرادی دیگر است. اینکه تسیو نباید پشت ضربه پنالتی قرار می گرفت. به همه این دلایل، کلمبیا زودتر از حد تصور از کوپا آمه ریکا کنار رفت ولی با همه این اوصاف، من از کلمبیای کی روش خوشم آمد.

پس از شکست کلمبیا از شیلی، در 24ساعت گذشته انتقادات زیادی را در مورد این تیم و کارلوس کی روش شنیده ام.

خدای من، اگر دیدگاه اینچنینی به فوتبال داریم که پس از هر ناکامی باید مربیان را عوض کرد، راه را اشتباه رفته ایم. کی روش تا قبل از بازی با شیلی یک نابغه مربیگری بود که ارزش هزینه کردن را داشت اما پس از شکست از شیلی، شده مربی کوچکی که از تیم ملی ایران آمده است؟ نباید با این دمدمی مزاجی به فوتبال نگاه کنیم. اگر کلمبیا به نیمه نهایی صعود کرده بود، حالا همه کلمبیایی ها سینه سپر کرده بودند و تیم شان را در فینال هم می دیدند.

 

 

1415971

 



قطعا کی روش در بازی با شیلی مرتکب اشتباهات تاکتیکی شد ولی او با شناخت بیشتر روی تیمش و با کمی زمان بیشتر، قادر به اصلاح اشتباهاتش خواهد بود.

به دلایل زیادی از کلمبیای کی روش خوشم می آید. بسیار بیشتر از کلمبیای پکرمن جام جهانی 2018 و البته کمتر از کلمبیای پکرمن جام جهانی 2014. کی روش به سرعت دریافت که مردم کلمبیا از چه نوع فوتبالی خوش شان می اید. تیم او زیبا بازی می کند و نتیجه هم می گیرد؛ هرچند هنوز کارهای زیادی باید روی آن انجام شود.

کی روش تازه 4 ماه است که هدایت کلمبیا را برعهده گرفته و قبل از کوپا آمه ریکا کلمبیا تنها 4 بازی دوستانه زیر نظر او انجام داده بود. در مجموع کارنامه کی روش در کلمبیا 8 بازی، شش برد، یک تساوی و یک باخت است و با 12 گل زده و تنها دو گل خورده. کلمبیا بدون باخت در جریان 90 دقیقه و بدون گل خورده کوپا را ترک گفت و این غیر قابل انکار است ولی این ممکن است برای هر تیمی اتفاق بیفتد و تنها کاری که باید انجام داد، درس گرفتن از اشتباهات است. اینکه بدون گل خورده و شکست هم می توان حذف شد.

 

 

1414855

 



کلمبیای کی روش ما را هیجان زده و پر شور و حال کرد و این بسیار ارزشمند است. کی روش نشان داد که کلمبیا می تواند یک فوتبال واقعی را ارائه دهد و روح از دست رفته خود در جام جهانی 2018 را بازیابد. کی روش نشان داد که کلمبیا یک تیم یازده نفره باکیفیت در اختیار دارد و نیمکت نشین ها نیز در یک فضای پاک و سالم، تا چه اندازه می توانند روح رقابت طلبی را در تیم زنده کنند. کلمبیا را تیمی سریع و با قابلیت های متفاوت دیدم. تیمی که برای حمله کردن و به گل رسیدن، راه های مختلفی را امتحان می کند. تیمی که هم در کناره ها و هم در مرکز زمین قدرتمند بود.

البته اگر این ارزیابی را پس از دیدن بازی با شیلی داشته باشیم، به من لقب دیوانه خواهید داد ولی آنالیز من کلی است و بر اساس تمام هشت بازی گذشته با کی روش صورت گرفته است.

اعتراف می کنم که وقتی نام کی روش برای تیم ملی کلمبیا مطرح شد، با آن موافق نبودم و خیلی زود به یاد ایران و فوتبال سوپردفاعی اش با کی روش افتادم؛ ولی پس از چند ماه، نظرم نسبت به او تغییر کرده و نسبت به او طرز تفکرم عوض شد. تیم هایی هستند که در آن، نقش بازیکنان بیشتر از مربی در زمین دیده می شود و تیم هایی هستند که حتی ستاره ها نیز در برنامه های تاکتیکی سرمربی قرار می گیرند و تیم های کی روش، قطعا در دسته دوم جای می گیرند.

 

 

1415891

 



کی روش در برزیل به بیشتر اهداف خود رسید. او از کلمبیا تیمی باهویت ساخت که پس از جام جهانی 2014 گمش کرده بودیم. تیم او البته از جنبه رسیدن به مراحل بالای کوپا ناکام ماند و این هم نباید فراموش شود چرا که خیلی ها با توجه به نتایج خوب دور گروهی، کلمبیا را در فینال می دیدند.

کی روش پس از شکست از شیلی در نشست خبری گفت که مسئولیت شکست با اوست و همینطور هم هست. او بازیکنان را در این ناکامی مقصر ندانست چراکه می دانست جنگ تاکتیکی را به سرمربی شیلی باخته است و این را مخفی نکرد اما باید به او اجازه کار کردن داد. نباید یک روز از او تعریف کنیم و روز دیگر، حکم اعدامش را صادر کنیم.

به همین شیلی نگاه کنید که روئدا تا پیش از پیروزی بر کلمبیا زیر تیز تیغ انتقادات قرار داشت و حالا به یک مربی دوست داشتنی تبدیل شده است. من جزو کسانی هستم که معتقدم به یک مربی باید زمان کافی را داد. کی روش تازه کارش را شروع کرده است. او یک نبرد را باخت اما چه کسی در فوتبال شکست نداشته است؟ این کلمبیا، کلمبیای کی روش، من را به خود علاقه مند کرد و در جام جهانی قطر خواهید دید که کلمبیا با او چه کارهایی خواهد کرد. در این شک نداشته باشید.

 

منبع: ال پائیس کالی

 

carlos queiroz seleccion colombia

دیدگاه‌ها