کد خبر : 1620900 | 09 تیر 1398 ساعت 19:02 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

او دیسیپلین بالایی دارد و یک مربی کاملا فنی است

رویانیان: دلم با کالدرون بود اما پیشکسوتان گفتند ژوزه

گابریل کالدرون که قرار است فردا به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس معرفی شود یک بار دیگر نیز شانس اول هدایت این تیم بود اما در نهایت در کمیته فنی رای نیاورده و جای خود را به مربی پرتغالی داد.

رویانیان: دلم با کالدرون بود اما پیشکسوتان گفتند ژوزه

به گزارش"ورزش سه" نام سرمربی آرژانتینی که باشگاه پرسپولیس اعلام کرده گزینه نهایی این تیم  برای دومین بار است که در این باشگاه مطرح می شود. اولین بار در ابتدای لیگ دوازدهم بود نام گابریل کالدرون برای هدایت پرسپولیس مطرح شد. در این سال محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس علاوه بر جذب ستاره های مطرح فوتبال ایران ، به دنبال انتخاب یک سرمربی مطرح خارجی بود و در نهایت سه گزینه را به رای گیری گذاشت. در نظر سنجی که باشگاه پرسپولیس میان گابریل کالدرون، مانوئل ژوزه و برونو متسو برگزار کرد گابریل کالدرون بیشترین آرا را به دست آورد اما در جلسه کمیته فنی مانوئل ژوزه انتخاب شد. 


سردار رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس در این ارتباط گفت:«بله هم برانکو و هم کالدرون گزینه های ما برای پرسپولیس بودند که در نهایت قسمت نبود با هیچکدام قرارداد ببندیم.» او افزود:« ما با کالدرون، متسو و ژوزه صحبت ها را انجام دادیم. جلسه ما با کالدرون در استانبول بود و ساعت ها طول کشید. او از برنامه هایش گفت و نظر من را جلب کرد. به نظرم مربی خوبی آمد و دلم می خواست او را انتخاب کنم اما در جلسه ای که با پیشکسوتان داشتیم آن ها ژوزه را انتخاب کردند.»


او در ارتباط با مراحل و دردسرهایی که برای انتخاب سرمربی خارجی وجود دارد گفت:« دردسرش این است که وقت باشگاه را می گیرد و این زمانی هم که الان دارد صرف می شود به خاطر ضرباتی است که قبل از این مدیرانی مثل من خورده ایم. مربی خارجی مثل چاقوی دو لبه است، یا مثل برانکو خوب می شود یا مثل ژوزه که حسابی ما را اذیت کرد.»


رویانیان درباره ژوزه گفت:« من فکر می کنم ژوزه مربی خوبی بود. او زمانی که پرسپولیس آمد 23 جام در مدت پانزده سال گرفته بود و در افریقا در حد یک اسطوره به حساب می آمد. متاسفانه شرایطی به وجود آمد و دشمنی اش با کی روش هم به ضرر او و ما تمام شد. به نظر من به ژوزه فرصت داده نشد و شاید اگر فرصت داشت می توانست نتیجه بهتری بگیرد. او رفت و همه کاسه کوزه ها را سر من شکستند، من نه دیگر می خواهم به فوتبال برگردم و نه می خواهم از خودم دفاع کنم.»


مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره صحبت ها و برنامه های کالدرون هم گفت:« از نظر من چند ویژگی اصلی در کالدرون برجسته بود. او دیسیپلین داشت و آدم فنی است چرا که اهل فرمول و کاغذ و قلم بود ، همچنین با تیم های رقیب ما کار کرده و به خوبی فوتبال منطقه را می شناسد. الان هم فکر می کنم باید به او مثل برانکو فرصت بدهند و تماشاگران و باشگاه از او حمایت کنند.»


او در پاسخ به این سوال که گفته می شد که زمانی که مدیرعامل پرسپولیس شد استقلالی بوده است گفت:« نه من استقلالی نبودم اما بعد از آن پرسپولیسی شدم و تا آخر عمرم پرسپولیسی خواهم ماند.» او که گفته می شد خانه اش را به خاطر بدهی های پیش آمده در باشگاه پرسپولیس از دست داد دراین رابطه گفت:« هنوز نتوانستم خانه ام را بگیرم و اینروزها اجاره نشین هستم.»


رویانیان در ادامه با اشاره به موضوع رفتن برانکو گفت:« از نظر من برانکو می خواست برود و این اتفاقی که افتاد اراده او بود و به باشگاه تحمیل شد. من معتقدم که تقصیر باشگاه نبود و برانکو می خواست جدا شود و به عنوان یک مربی حرفه ای بعد از سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی آسیا این حقش بود که چنین تصمیمی بگیرد. در اینجا نه باید برانکو را زیر سوال برد و نه باشگاه را چرا که من فکر می کنم اگر برانکو دوست داشت بماند قطعا انعطاف به خرج می داد. او میلیاردها تومان از پرسپولیس پول گرفته بود و می دانست که مطالباتش را هم خواهد گرفت. او در اوج و با چند قهرمانی از باشگاه رفت و به نظرم تصمیم کاملا حرفه ای گرفت. مثل بازیکنانی که لژیونر می شوند ایرادی هم به برانکو نیست ، ما نمی توانستیم به علیرضا جهانبخش و سردار آزمون بگوییم که در پرسپولیس بازی کنید و به اروپا نروید.»


او در بخشی دیگر از صحبت هایش به شرکت پیشکسوتان پرسپولیس وعملکرد این شرکت پرداخته و گفت:« شرکت پیشکسوتان مجموعه ای منسجم است و ساختارش تعریف شده و به طور روتین دارد کارش را می کند. این شرکت احتیاج تقویت بنیه مالی داشته وباید یکی دو پروژه خوب بگیرد. این شرکت پناهگاهی برای پیشکسوتان است که ما پایه هایش را گذاشتیم.»


رویانیان درباره حرف های بهروز رهبری فر که به عملکرد این شرکت انتقادهای تندی داشت گفت:« من رهبری را فر را دوست دارم ، او مثل بچه های خوب و با مرامی است که شیطان هستند. با وجود حرف هایی که می زند او را دوست دارم.»

 

او درپاسخ به این سوال که آیا شرکت پیشکسوتان در مسایل مربوط به باشگاه مثل انتخاب مدیرعامل و حتی سرمربی نیزمی تواند تاثیرگذار باشد گفت:« نه شرکت پیشکسوتان قدرت ساختاری ندارد اما من معتقدم اگر این اتفاق بیفتد به نفع باشگاه است.»

دیدگاه‌ها