کد خبر : 1620907 | 09 تیر 1398 ساعت 19:50 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی زیر 21 ساله های اروپا؛

آلمان – اسپانیا؛ فینال تکراری با نسل های طلایی

تیم های زیر 21 سال آلمان و اسپانیا امشب در شهر اودینه در ایتالیا دیدار فینال مسابقات قهرمانی اروپا را برگزار می کنند.

آلمان – اسپانیا؛ فینال تکراری با نسل های طلایی

به گزارش ورزش سه، در تابستانی که نه جام جهانی دارد و نه المپیک، چند تورنمنت کوچک تر به صورت تقریبا همزمان در نقاط مختلف دنیا در حال برگزاری است. جام جهانی زنان، جام ملتهای آفریقا، کوپا آمه ریکا و بالاخره قهرمانی زیر 21 ساله های اروپا. در بین این تورنمنت ها، قهرمانی جوانان اروپا از همه زودتر به خط پایان رسیده و امشب تنها دیدار باقی مانده از آن برگزار می شود.


تیم های ملی اسپانیا و آلمان، پس از عبور از سد حریفان خود، پا به بازی فینال گذاشته اند و امشب مقابل هم به میدان می روند تا قهرمان جوانان قاره سبز را مشخص کنند.

 

نکته حیرت انگیز درباره حضور آلمان و اسپانیا در فینال این است که در دوره قبلی مسابقات جوانان اروپا هم دقیقا همین دو تیم به بازی نهایی راه یافته بودند. در سال 2017 تیم آلمان موفق شد با برتری یک بر صفر مقابل لاروخا به مقام قهرمانی اروپا دست پیدا کند. 

 

تیم های اسپانیا و آلمان امسال در مرحله نیمه نهایی با برتری هایی پرگل به ترتیب از سد فرانسه و رومانی گذشتند. اسپانیا با نتیجه 4-1 فرانسه را در هم کوبید و آلمان با نتیجه 4 بر 2 رومانی را از پیش رو برداشت تا به فینال برسد.

 

 اسپانیا و آلمان هر دو در مرحله گروهی رقابت های امسال به عنوان صدرنشین صعود کردند. اسپانیا در گروه دشوار A کار را با یک شکست مقابل ایتالیا آغاز کرد اما پس از آن با برتری مقابل لهستان و بلژیک، 6 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ایتالیا و لهستان، سرگروه شد. در گروه B هم تیم آلمان با 7 امتیاز سرگروه شد. ژرمن ها با اتریش مساوی کردند و دانمارک و صربستان را شکست دادند.

 

دیگر نکته قابل تامل درباره فینال امشب، افتخارات هر دو کشور اسپانیا و آلمان در تاریخ رقابت های قهرمانی زیر 21 سال اروپا است. تا کنون بیست و یک دوره از این رقابت ها برگزار شده است و پرافتخار ترین کشور در این مسابقات، ایتالیا است. جوانان آتزوری با 5 عنوان قهرمانی، بیش از هر کشوری رتبه نخست مسابقات قهرمانی زیر 21 سال اروپا را به دست آورده اند.

 

1416205

 

پس از ایتالیا، اسپانیا با 4 قهرمانی، دومین تیم پرافتخار این تورنمنت است. این یعنی ماتادورها فرصت دارند با برتری مقابل آلمان، به رتبه نخست برسند و در کنار ایتالیا، پرافتخار ترین تیم اروپا شوند. تیم ملی آلمان هم تا کنون 2 بار قهرمانی این مسابقات را به دست آورده است. تا به حال تیم های انگلیس، ایتالیا، هلند و اسپانیا توانسته اند از مقام های قهرمانی خود در مسابقات زیر 21 سال اروپا دفاع کنند و تیم آلمان می تواند با پیروزی در بازی امشب، به این جمع اضافه شود.

 

با نگاهی به ترکیب اسپانیا و آلمان می توان ستاره های زیادی را در این تیم ها یافت که هر کدام جزو بازیکنان آینده دار لیگ های معتبر اروپایی به شمار می روند. 

 

در تیم ملی زیر 21 سال آلمان بازیکنانی حضور دارند که مشهورترین آنها عبارتند از: لوکاس کلاسترمن، یوناتان تاه، محمود داهود، لوکا والدشمیت و ندیم امیری.


همچنین مهم ترین بازیکنان تیم اسپانیا این نفرات هستند: خسوس وایخو، جونیور فیرپو، فابین رویز، کارلوس سولر، دنی سبایوس، میکل اویارزابال، پابلو فورنالس و بورخا مایورال.

دیدگاه‌ها