کد خبر : 1621136 | 11 تیر 1398 ساعت 09:20 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

گفت‌وگو با ملی پوش جدید و متفاوت لیگ ایران

امید سینگ: شماره هفت تیم ملی هند را می‌پوشم

هافبک ایرانی- هندی فوتبال از آینده خود در تیم ملی هند می‌گوید؛ او رویاهای بزرگی در سر دارد که با حضور در هندوستان می‌تواند به خیلی از آنها برسد.

امید سینگ: شماره هفت تیم ملی هند را می‌پوشم

به گزارش "ورزش سه"، در گذشته کم نداشته‌ایم بازیکنان دو ملیتی که حضور در تیم ملی ایران را به کشور دوم خود ترجیح داده‌اند و اکثر این نفرات نیز بعدها جزو ستاره‌های فوتبال کشور شدند. حالا اما یک اتفاق جالب رخ داده که یک بازیکن ایرانی- هندی قصد دارد در تیم ملی هند فوتبالش را دنبال کند. امید سینک هافبک سرعتی فصل گذشته نساجی مازندران که سابقه چند ساله حضور در فوتبال ایران را دارد، به تازگی پیشنهاد حضور در تیم ملی هند را پذیرفته و در این خصوص ایده‌های جالبی دارد.


سینک در گفت و گوی ویدئویی با آنتن صحبت‌های جالبی را درباره دعوتش به تیم ملی هند و برخی حواشی دیگر پیرامون خودش انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:


** به تیم ملی ایران دعوت نشدم، به پیشنهاد هند جواب مثبت دادم


دوست داشتم با چهره جدید و لباسی که شبیه هندی‌ها است در این مصاحبه حاضر شوم که این کار را کردم. سال اولی که پارس جنوبی بودم، درخواست حضور در تیم ملی هند به من داده شد اما چون می‌خواستم در فصل بعد لیگ برتر بازی کنم، امید داشتم به تیم ملی ایران دعوت شوم. به همین خاطر دعوت هندی‌ها را نپذیرفتم. مقطعی از فصل عملکرد خوبی داشتم و حتی در لیست 40 نفره تیم ملی نیز قرار گرفتم اما متاسفانه مصدوم شدم و چند روز در کمپ بودم و دیگر دعوت نشدم. حداقل یکسال منتظر بودم تا دعوت شوم، اما تیم ملی کنونی یکی از بهترین تیم های تاریخ ایران است و نتوانستم دیگر دعوت شوم. به این جا رسید که آقای ایگور استیماچ سرمربی هند شد و از من خواست تا برای هند بازی کنم. 3، 4 بار تماس گرفتند و من دیگر پذیرفتم برای تیم ملی هند بازی کنم.


**پدرم از یک طایفه بزرگ هندی است


پدر من اهل هندوستان است. او از یک طایفه بزرگ در هندوستان به نام سیک و اهل شهر پنجاب است. پنجاب در شمال هندوستان است که حدود دو سه ساعت با بمبئی فاصله زمانی دارد.


**از اردوی بعد به تیم ملی هند می‌روم


تیم ملی هند اردویی داشت که من باید در این اردو حاضر می‌شدم، ولی با من تماس گرفتند و گفتند که این اردو تیم ملی ب را دعوت می‌کنند و در این زمان می‌توانی دنبال کارهای پاسپورتت بروی. به همین خاطر دنبال کارهای اداری‌ام برای اردوی بعدی می‌روم.


**نود درصد هندی‌ها فامیلی‌شان سینک است


سینک یک طایفه بزرگ در هندوستان است؛ اینها دین شان سیک است و نود درصدشان فامیلی سینک دارند. بعد از سینک اما یک پسوند دیگر دارند که فرق می‌کنند. مثلا ما بعد از سینک پسوند مانگات داریم.


**شناخت زیادی از تیم‌ملی هند ندارم


شناخت زیادی از تیم ملی هند ندارم، اما یک فوروارد دارند که جزو 3، 4 گلزن برتر دنیا است. در فهرست برترین گلزنان علی دایی بهترین گلزن دنیا است و این مهاجم هندی نفر سوم است. یک دفاع راست هم دارند که بازیکن خیلی خوبی است. همه اینها در لیگ ستارگان هند بازی می‌کنند.


**فوتبال هند پیشرفت زیادی کرده است


لیگ ستارگان هند در سال‌های اخیر خیلی خوب شده و پیشرفت زیادی داشته است. بازیکنان بزرگی در این لیگ بازی می‌کنند. دیوید جیمز، پیرس، آنلکا، روبرتو کارلوس، زیکو و خیلی ها دیگر در این لیگ حضور یافته‌اند. خودشان گفته اند که در 10 سال می‌خواهند پیشرفت قابل توجهی کنند.


**برخی ایرانی‌ها از قبول پیشنهاد هند ناراحت شدند


من آن مقطع خیلی خوب کار می‌کردم. صحبتش هم بود که برای تیم ملی ایران بازی کنم اما نشد.برای حضور در تیم ملی هند خیلی فکر کردم. بازتاب زیادی هم در رسانه‌های هند داشت. البته خیلی‌ها از دست من ناراحت شدند و افراد زیادی در صفحه شخصی‌ام حرف‌های ناشایستی زدند ولی باید این مسائل را تحمل کنیم. برخی هموطنان ایرانی‌ام متاسفانه بد تا کردند اما هندی‌ها خیلی استقبال کردند.

 

1416220


**زبان هندی را بلد نیستم، پدرم ترجمه می‌کند


روزی که لیست تیم ملی هند اعلام شد، 6، 7 هزار نفر به صفحه‌ام آمدند و استقبال کردند. هندی‌ها معمولا انگلیسی حرف می‌زنند و به همین زبان کامنت و دایرکت برایم می‌گذارند اما برخی نیز هندی می‌نویسند. من هندی متوجه نمی‌شوم اما انگلیسی را دست و پا شکسته می‌توانم صحبت کنم. با این حال پدرم به زبان هندی مسلط است و کمکم می‌کند.


**پدرم در ایران ورشکسته اما ماندگار شد


پدر من با یکی از برادران و چند نفر از دوستانش برای سرمایه‌گذاری به ایران سفر می‌کنند. آنها یک کارخانه مجسمه سازی راه می‌اندازند اما بعد از یک مدت ورشکسته می‌شوند و همه دوستانش به هندوستان برمی‌گردند اما پدرم در ایران می‌ماند. او می‌گوید سخت است که به خانه برود و بگوید ورشکسته شده. به همین خاطر در ایران مدتی در جهاد کشاورزی کار می‌کرد و بعد راننده ماشین سنگین و با دایی ام آشنا می‌شود که وصلت با مادرم سر می‌گیرد.


**هندی‌های زیادی در ایران حضور دارند


آن زمان پزشکان هندی زیادی هم به ایران آمدند. الان هم هستند. ما با خیلی از آنها ارتباط داریم. هتل دارند و بسیار هم سرمایه‌دار هستند. هندی‌های زیادی در ایران حضور دارند.


*بین هالیوود و بالیوود قطعا بالیوود را انتخاب می‌کنم


من بین هالیوود و بالیوود قطعا سینمای هند را انتخاب می‌کنم. خیلی سینمای بالیوود را دوست دارم. قبلا خیلی از فیلم‌هایشان تخیلی بود اما الان خیلی بهتر شده است. فرزند آمیتا باچان مالک یکی از باشگاه‌های هندوستان است. دوستان و رفقایم با من شوخی می‌کنند و می‌گویند چه صنمی با جبار سینک داری اما اینگونه نیست و من اصلا نمی‌دانم او مرده یا زنده است.


**شاهرخ‌خان بازیگر مورد علاقه‌ام است


بازیگر موردعلاقه من شاهرخ خان است. فیلم‌های زیادی از او دیده‌ام. بازیگرانی که احساسی بازی می‌کنند را دوست دارم.


**هندی‌ها مثل ایرانی‌ها مهربانند


هندی‌ها اخلاق و رفتارشان مثل ایرانی‌هاست. فوق‌العاده احساسی و مهربان و میهمان‌نواز هستند و مطمئنم به آنجا بروم از من استقبال خوبی می‌کنند. من چند روز یکبار به صفحات آنها می‌روم و می‌بینم که همه سوال می‌پرسند امید سینک چه زمانی به هند می‌آید؟ چه زمانی به استقبالش در فرودگاه برویم؟

 

1359095


**بچه بودم که به هندوستان رفتم


یکبار به هندوستان رفته ام و آن هم در زمان بچگی بود. چیزی در ذهنم نیست. آن زمان پدرم دنبال کارهای اقامتی‌اش در ایران بود که باید به هند می‌رفت و ما نیز به آنجا رفتیم.


**شماره 7 هند پیراهنش را به من بدهد


من همیشه شماره 7 می‌پوشم اما آنها شماره 17 را به من دادند. هافبک وسط آنها شماره 7 می‌پوشد. اتفاقا عکس مرا کنار آن بازیکن در فضای مجازی گذاشته و نوشته بودند که امید بیاید باید شماره 7 را به سینک بدهی. او سنش از من پایین تر است و باید احترام بزرگی را حفظ کند(با خنده).


**تیم ملی هند دیگر از ایران 5 گل نمی‌خورد


همه جای دنیا روی فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند. چین و هند و تایلند و... وقتی به ورزشگاه در هند می‌روی باور نمی‌کنی که چطور این همه سرمایه‌گذاری انجام شده است. من شک ندارم هند چند سال بعد شرایط خوبی پیدا می‌کند. شاید نتواند حریف ایران و کره شود اما یک تیم درجه دوم خوب می‌شود و شاید دیگر 5 گل از ما نخورد. همین الان هم اینطور نیست. هند دیگر روبه روی کره جنوبی 6 گل بخورد. شاید دو بر صفر ببازد. تیم شان خوب است و خیلی هم پیشرفت کردند.



**بعد از فوتبال نقش مکمل شاهرخ‌خان را بازی می‌کنم


سلبریتی‌های هندی همه مالکان تیم‌های ستارگان هند هستند. در فکرم است که بعد از فوتبال بازیگر شوم. می خواهم بازیگر بالیوود شوم ، آنهم نقش مکمل شاهرخ خان!(باخنده). بدون شوخی اگر در تیم ملی هند بازی کنم و آنجا فوتبالم را ادامه دهم برنامه آینده ام این است که بازیگر شوم.


**در تیم ملی هند خوب باشم، بازیگر بالیوود می‌شوم


اگر به تیم ملی هند بروم و آدم شناخته‌شده‌ای در این کشور شوم خودشان استقبال می‌کنند که بازیگر شوم. فکر می‌کنم کل کارگردان‌های ایران از خدایشان باشد که علی کریمی و علی دایی برایشان فیلم بازی کنند. آنجا هم همین است. وقتی آنجا خوب بازی کنی و شناخته شوی دوست دارند برایشان فیلم بازی کنی.


**چند پیشنهاد از هند دارم


یکی دو پیشنهاد از لیگ هند دارم. احتمال دارد 3، 4 روز آینده به هند بروم و با آنها صحبت کنم. چند پیشنهاد خوب هم از ایران دارم. معلوم نیست. باید ببینم تیم های هندی چطور است و شرایط چیست تا بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم.

 


**لیگ هند خیلی قدرتمند است


من خیلی لیگ هند را دنبال می‌کنم. لیگ هند خیلی قوی است. اصلا لیگ را با تیم ملی هند مقایسه نکنید. بیشتر بازیکنان اروپایی آنجا هستند. دو لیگ دارند. یکی لیگ هند است و یکی لیگ ستارگان که در آن لیگ همه ستاره هستند. فکر می‌کنم محدودیتی هم برای ستاره گرفتن ندارند. قوانین خودشان را هم دارند. در آسیا نیستند و چند جام مجزا دارند.


**تیم کرلای هند به من پیشنهاد داده


تیم کرلا به من پیشنهاد داده است. بازیکنان بزرگی دارد اما اسما خیلی معروف نیستند. فکر می‌کنم یکی از پرطرفدارترین‌ها هم هست.


**دوملیتی‌های دیگری نیز در هند کار می‌کنند


در ایران هم چند پیشنهاد دارم اما منتظر تعیین تکلیفم در هند هستم و بعد به مذاکره با تیم های ایرانی می‌پردازم. البته دلم ایران است. در هند تابه حال بازیکنان ایرانی نداشتیم اما افراد دوملیتی زیادی داریم. می‌دانم یک نفر در آکادمی هند و چند مربی بدنساز ایرانی- هندی هم در آن کشور حضور دارند.  برایم جالب بود؛ یک خبرنگار خانم در هند هست که خیلی معروف است که فامیلی ایرانی دارد. آنجا خیلی جمعیت دارد و دوملیتی زیادی در ورزش شان کار می‌کنند.


**هندی‌ها در اینستاگرام زیاد فعال نیستند


من 98 هزار فالوئر در اینستاگرام دارم. در روزهای گذشته حدود 10 هزار هندی اضافه شدند. هندی‌ها البته در اینستاگرام زیاد فعال نیستند و بیشتر در توییتر و فیس‌بوک فعال هستند. با این حال آنها به من می‌گویند چه زمانی می‌آیی؟ پاسپورت هندی گرفتی؟ چه زمانی بیاییم فرودگاه به استقبالت؟ دایرکت‌های من همه هندی است. بازیکنان زیادی از هند به من دایرکت زدند.


**باید پاسپورت هندی بگیرم


کارت OCI هند را گرفتم که می‌توانی با آن کارت در هند زندگی کنی اما باید پاسپورت هندی را بگیری.


**از مردم ایران تشکر می‌کنم


از مردم ایران تشکر می‌کنم که همیشه به من لطف داشتند و امیدوارم سربلندشان کنم. من ایرانی هستم و مادرم ایران است. عرق من به این کشور بسیار زیاد است. قطعا اول ایرانی و بعد هندی هستم. خیلی ها ناراحت شدند که چرا می‌خواهی به هندوستان بروی اما یک طرف قضیه هم پدرم است که اصالت هندی دارد و آنجا نیز کشورم است.

دیدگاه‌ها