کد خبر : 1621903 | 15 تیر 1398 ساعت 11:15 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

با 4 بازیکن اضافه در لیست

فهرست لیگ برتری ها تغییر می کند

بر اساس تصمیم هیات رییسه سازمان لیگ برتر تیم ها در فصل جدید می توانند 4 بازیکن جدید به لیست خود اضافه کنند.

فهرست لیگ برتری ها تغییر می کند

به گزارش "ورزش سه"، این 4 بازیکن 2 بازیکن در شرایط سنی بزرگسال و 2 بازیکن در شرایط سنی زیر 23 سال خواهند بود. البته اجرای این تصمیم منوط به تصویب طرح از سوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال است. به واقع بالاترین مرجع تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال هیات رییسه است و تصمیماتی که کمیته ها و سازمان های زیر مجموعه فدراسیون فوتبال می گیرند می بایست برای اجراء از سوی 9 عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال تایید شود.

 

هم اکنون سهمیه بزرگسال تیم ها 18 بازیکن است که با این تغییر به 20 بازیکن افزایش پیدا می کند. پیش تر تیم ها می توانستند 21 بازیکن بزرگسال در اختیار بگیرند که در دوره مدیریت مهدی تاج در سازمان لیگ برتر به بهانه جوانگرایی این سهمیه به 18 بازیکن کاهش پیدا کرد! اجرای این طرح بیشتر به ضرر بازیکنانی تمام شد که از شرایط سنی 23 سال عبور می کردند و 24 سال می شدند و برخی از این بازیکنان به بهانه اینکه بزرگسال می شدند از لیست تیم خارج می شدند. البته در سال های اخیر سازمان لیگ برتر برای اینکه جلوی خروج این بازیکنان از لیست تیم های لیگ برتری را بگیرد قانونی اضافه کرد که تیم ها می توانند 3 بازیکن زیر 25 سال در اختیار داشته باشند به شرط اینکه این بازیکنان در گذشته عضو باشگاه بوده باشند. بدین ترتیب که بازیکن زیر 23 سال باشگاه در سن های 24 و 25 سالگی هم در لیست بزرگسالان قرار نمی گرفت.

 

اجرای این قانون به احتمال قوی در هفته جاری نهایی می شود و این به دلیل فشردگی بازی ها و بالا بردن توان فنی تیم است. گفتنی است در حال حاضر ظرفیت استفاده از بازیکنان زیر 23 سال 9 بازیکن است که با قانون جدید به 11 بازیکن افزایش پیدا خواهد کرد. در برخی از لیگ های اروپایی تیم ها در ثبت قرارداد بازیکنان آزاد هستند اما در استفاده از آنها با محدودیت هایی همراه هستند و جذب بازیکنان مازاد بر نیاز برای فروش و کسب در آمد انجام می شود. این طرح در پی درخواست رسمی چند باشگاه از سازمان لیگ مورد تایید اعضای هیات رییسه این سازمان قرار گرفته است. از جمله تیم هایی که خواهان حضور بازیکنان بیشتر در ترکیب بودند می توان به پرسپولیس، سپاهان، ماشین سازی و تراکتور اشاره کرد. نکته مهم اینکه سهمیه جذب لیگ برتری ها از سوی تیم ها دست نخورده باقی می ماند.

دیدگاه‌ها