کد خبر : 1621915 | 15 تیر 1398 ساعت 12:00 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

پایان تلخ گزینه نیمکت ایران در کازابلانکا

حکیم ، رنار و شاگردانش را به سردخانه فرستاد

رویای هت تریک قهرمانی در قاره سیاه برای مرد خوش تیپ و خوشفکر فرانسوی به کابوسی بزرگ تبدیل شد.

حکیم ، رنار و شاگردانش را به سردخانه فرستاد

به گزارش "ورزش سه"، یک سال بعد از کابوس تلخ آخر شدن در گروه B جام جهانی 2018 روسیه آن هم تنها با یک امتیاز، هروه رنار و شاگردانش این بار در بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی قاره سیاه نیز با کابوسی دیگر روبرو شدند تا مرد فرانسوی در رویای هت تریک قهرمانی در کوپاآفریقا بسوزد.


رنار که بعد از روسیه 2018 با انتقادات گسترده ای در داخل مراکش روبرو شد تنها با حمایت های رئیس فدراسیون فوتبال این کشور در سمت خود ابقا شد به این امید که بتواند همچون دوران حضورش در زامبیا (2012) و ساحل عاج(2015) مراکش را نیز به قهرمانی کوپاآمریکا برساند، رویایی که برای طرفداران مراکشی می توانست زمینه پاک شدن خاطرات ناکامی های دو سه دهه گذشته فوتبال ملی این کشور شود.


مربی 50 ساله فرانسوی با یک دهه تجربه حضور در نیمکت رهبری تیم های ملی در قاره آفریقا اما در شرایط متفاوتی این بار شاگردانش را برای حضور در کوپاآفریقا آماده کرد. حواشی بسیار زیاد پیرامون آینده مربیگری او در جمع شیرهای اطلس و اختلافاتی که او با برخی سران فدراسیون و باشگاه های مطرح این کشور داشت برای مدت های طولانی نام هروه رنار را در صدر اخبار و شایعات قرار داد از جمله احتمال نشستن او روی نیمکت ایران به عنوان جانشین کارلوس کی روش.

 

1417363


رنار اما بدون توجه به این حواشی همین طور بی اعتنایی به موضوع تمدید قراردادش با فدراسیون مراکش که بعد از جام ملت های 2019 مصر پایان می یافت این بار هم برنامه هاش در تیم ملی را ادامه داد اما درست مثل جام جهانی برخی انتخابات او زمینه ساز انتقادات گسترده شد از جمله کشیدن قلم قرمز روی نام عبدالرزاق حمدا.. ستاره 28 ساله باشگاه النصر عربستان که با گل های او هم عنوان قهرمانی به النصر رسید هم عنوان آقای گلی عربستان. مرد فرانسوی که در روسیه 2018 هم با کنار گذاشتن ستاره های سرشناس حسابی سرو صدا به پا کرده بود این بار هم با همان رویه وارد کوپاآفریقا شد بلکه بتواند سرانجام به آن چه می خواهد برسد.


شیرهای اطلس دور گروهی را با سه برد پشت سر گذاشتند، بردهای نه چندان آسان اما با گل های دقایق پایانی تا مراکش به عنوان تیم اول راهی مرحله یک هشتم شود. در این مرحله قرعه مناسبی هم پیش پای رنار و شاگردانش قرار گرفت تا بنین کلید صعود آنها به جمع هشت تیم پایانی باشد. در اولین بازی این مرحله مراکشی ها عصر دیروز با حضور تمام ستاره های خود به مصاف بنین رفتند غافل از این که کابوسی بزرگ در انتظار آنهاست، کابوسی به نام ضربات پنالتی و...


قرمزپوشان مراکش مقابل بنین نمایشی تهاجمی و برتر داشتند اما اتفاقات بازی اصلا به سود آنها رقم نخورد. بعد از گل زودهنگام بنین در آغاز نیمه دوم، شیرهای اطلس به هر شکلی بود بازی را به تساوی کشاندند اما وقت قانونی با تساوی 1-1 به پایان رسید. پنجمین دقیقه از وقت اضافه مهم ترین لحظه بازی را رقم زد، جایی که مدافع بنین با خطای پنالتی فرصتی طلایی در اختیار مراکش قرار داد تا به جمع هشت تیم برتر برسند.

 

1417362


حکیم زیاش ستاره این روزهای آژاکس آمستردام و تیم ملی مراکش با پیراهن شماره 7 پشت ضربه پنالتی ایستاد تا فرشته صعود شیرهای اطلس لقب بگیرد. اما در کمال تعجب زیاش این ضربه را از دست داد تا به جای فرشته خوشبختی، فرشته مرگ مراکشی ها لقب بگیرد. بعد از این اتفاق شوکه کننده مراکشی ها با وجود یک یار بیشتر نتوانستند به گل برتری برسند تا در ضیافت پنالتی ها اتفاقات عجیب ادامه پیدا کند و ستاره هایی که امید اول طرفداران در مراکش بودند یکی پس از دیگری ضربات خود را از دست بدهند تا نتیجه 4-1 به ثبت رسیده با حذف مراکش توسط بنین نخستین شگفتی جام رقم بخورد.


وداعی دردناک که می تواند تلخی های زیادی را پیش روی هروه رنار قرار بدهد چون بعید به نظر می رسد دیگر او مجال ادامه کار روی نیمکت مراکش در کازابلانکا را پیدا کند. مردی که تا دو ماه قبل گزینه اول جانشینی کارلوس کی روش بود و حتی حضورش در ابوظبی و ورزشگاه هزاع بن زاید برای تماشای بازی ایران با ژاپن در نیمه نهایی همه را به این واقعیت نزدیک کرد که سودای سفر به آسیا و نشستن روی نیمکت تیم اول قاره کهن را در سر دارد، ترجیح داد با شیرهای اطلس به مصر برود بلکه سومین جام قهرمانی اش در آفریقا را بالای سر ببرد اما ...

 

رسانه های مراکش بعد از این وداع تلخ در کنفرانس مطبوعاتی مدام از هروه رنار پیرامون آینده اش سئوال می پرسیدند، سئوالاتی که تنها یک پاسخ از سوی مرد خوش پوش فرانسوی در پی داشت:"الان وقت مناسبی برای پاسخ در خصوص آینده کاری من نیست". مسلما آن دقایق این فکر بارها از ذهن رنار عبور کرد که اگر به پیشنهاد ایران پاسخ مثبت می داد دیگر این شرایط برزخی را مقابل مردم مراکش نداشت، مردمی که از او تنها یک انتظار داشتند آن هم بالا بردن جام قهرمانی آفریقا 2019 در قاهره نه این که ...

 

1417361

دیدگاه‌ها