کد خبر : 1621936 | 15 تیر 1398 ساعت 13:10 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

آیا کالدرون انگیزه موفقیت در پرسپولیس را دارد؟

مصطفوی: استقلال استراماچونی یک سورپرایز است

ترکیب بازی های اولیه استقلال در لیگ برتر می تواند با سورپرایزهایی همراه باشد و شاید هم این موضوع در نتیجه گیری تیم نقش ایفا کند.

مصطفوی: استقلال استراماچونی یک سورپرایز است

به گزارش" ورزش سه" آندره آ استراماچونی از زمان حضورش در تهران با جدیت ویژه ای تمرینات را آغاز کرده و بی سرو صدا تیمش را برای فصلی دشوار و مهم آماده می کند. او اما می تواند اولین گروه از نسل مربیان جوان باشد که از اروپای غربی به ایران می آیند و همین کمی پیش بینی و گمانه زنی را راجع به سبک بازی و ترکیب استقلال در فصل جدید سخت می کند.


صالح مصطفوی مربی سابق تیم استقلال در رابطه با حضور آندره آ استراماچونی در استقلال گفت:« استراماچونی قطعا مربی خوبی است و می تواند کارهای بزرگی در فوتبال ایران انجام بدهد اما این منوط به این است که شرایط و ابزاری که نیاز دارد در اختیارش قرار بگیرد.»


او افزود:« در سال های اخیر بسیار مربیان موفق به فوتبال ایران آمده اند و موفق نبودند و برعکس مربیانی ناموفقی که هم آمدند اینجا و موفق شده اند. برخی از مربیان در فوتبال ایران موفقیت کسب کردند اما وقتی رفتند توفیقی به دست نیاوردند.»


استقلال؛ منصوریان، شفر و استراماچونی


مربی سابق استقلال در رابطه با تفاوت هایی که تیم استراماچونی با تیم های تحت هدایت منصوریان و شفر خواهد داشت هم گفت:«استقلال علیرضا منصوریان را به ویژه در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم باید متفاوت نگاه کرد چرا که این تیم به خاطر محرومیت از پنجره نقل و انتقالات یک سبک بازی معمولی و متناسب با فوتبال ایران را انجام داد و نتایج خیلی خوبی بود.»


او اضافه کرد:« خیلی ها شاید یادشان نباشد اما بازیکن جوانی مثل مجتبی حقدوست در بازی برابر السد قطر در ترکیب استقلال فیکس بازی کرد. منصوریان در سال دوم علیرغم نتیجه نگرفتن شروع کرد به پایه گذاشتن یک سبک جدید فوتبال مالکانه و در ترکیب تیم سه چهار پلی میکر را بازی می داد. شفر روی همین پایه ای که منصوریان ریخته بود به خوبی تیمش را بنا کرد.»

 

1415583


صالح مصطفوی همچنین گفت:« تیم شفر فوتبالی مالکانه و واقعا جذاب بازی می کرد و اگر همان تیم حفظ می شد می توانست قهرمان شود. اما اینکه استراماچونی این سبک را ادامه بدهد یا نه؟ باید بازی های این تیم را ببینیم. او یک دوره موفق در اینتر داشته اما در دیگر تیم ها چندان موفقیتی به دست نیاورده و شفر کارنامه به مراتب بهتری داشت اما استراماچونی یک مربی جوان است و انگیزه بسیار بالایی دارد.»


او افزود:« شاید تنها نکته تاریک یا مبهم کادراستراماچونی این است که هیچ مربی کاربلد و فنی ایرانی در کنار او نیست. کسی که بتواند دیدگاه ها و شرایط فوتبال ایران را به او انتقال داده و خودش شناخت کاملی از فوتبال ایران داشته باشد. او باید از سبک مربیانی که در لیگ هستند و همچنین بازیکنان حریفان شناخت کامل داشته باشد. او حتی در انتخاب آنالیزور هم همینگونه عمل کرده است و به غیر از یک آنالیزور که خودش آورده آنالیزوری که از فوتبال ایران شناخت داشته باشد کنارش نیست.»


مصطفوی ادامه داد:« استراماچونی حرفه ای است و خودش همه چیز را زیر نظر دارد. او همه چیز فنی استقلال را دست گرفته و ما خیلی نباید منتظر دستیارانش باشیم چرا که آن ها شناخت زیادی از فوتبال ایران ندارند.»


مربی سابق استقلال درباره تفاوت های استراماچونی با مربیانی مثل گابریل کالدرون مربی آرژانتینی پرسپولیس گفت:« کالدرون پیر فوتبال است و تنها شائبه درباره او این است که چقدر انگیزه دارد. همچنین آنچه کار کالدرون را سخت می کند این است که او قرار است چه چیزی برای پرسپولیس بعد از برانکو بیاورد. »


او همچنین گفت:« اما فوتبال ایتالیا کلا پیچیده و تاکتیکی است و درباره استراماچونی هم همینگونه خواهد بود. استراماچونی از تاکتیک های پیچیده استفاده خواهد کرد اما باید دید آیا این تاکتیک ها روی بازیکنان حال حاضر استقلال جواب می دهد. آن ها از یک مربی (شفر) جدا شده اند که کاملا آن ها را از نظر تاکتیکی رها می گذاشت و حتی برخی از بازیکنان معتقد بودند که در تمرینات خیلی چیز جدید یاد نمی گیرند.از همین رو می توان گفت ترکیب تیمی که استراماچونی به میدان می فرستد می تواند برای همه سورپرایز باشد و موضوع مهمتر اینکه او برای کسب نتیجه نیاز به زمان دارد و شاید در بازی های ابتدایی این اتفاق رخ ندهد چرا که برای رسیدن به انسجام تاکتیکی تیم باید بازی های رسمی برگزار کند. هواداران استقلال باید درباره این تیم در این فصل کمی صبور باشند.»

دیدگاه‌ها