کد خبر : 1622141 | 16 تیر 1398 ساعت 10:56 | 894 بازدید | 0 دیدگاه

الریاضیه؛ هروه رنار مسافر ریاض می شود

گزینه ایران در نزدیکی نیمکت عربستان

سرمربی فرانسوی ناکام تیم ملی مراکش یک روز بعد از خروج تلخ از کوپا آفریقا به گزینه اول نشستن روی نیمکت تیم ملی عربستان تبدیل شد.

به گزارش "ورزش سه"، تا دو ماه قبل همه رسانه ها از هروه رنار به عنوان گزینه اصلی فدراسیون فوتبال ایران برای جانشینی کی روش نام می بردند. مرد فرانسوی که با حضور در ورزشگاه هزاع بن زاید نمایش تیم ملی مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 را تماشا کرد بعد از آن به گزینه اصلی ایران تبدیل شد اما وسوسه قهرمانی سوم در آفریقا مانع حضور او در تهران شد تا در نهایت مارک ویلموتس بلژیکی جانشین کارلوس کی روش لقب بگیرد.


یک روز بعد از وداع دردناک و تلخ مراکش با کوپاآفریقا و قطعی شدن جدایی هروه رنار از شیرهای اطلس شمال آفریقا، روزنامه الریاضیه عربستان از نزدیک شدن این مرد فرانسوی 50 ساله به نیمکت تیم ملی این کشور خبر داد و مدعی شد تا چند روز دیگر رنار سرمربی سبزپوشان سعودی خواهد شد.این موضوع در حالی مد نظر رسانه های عربستانی و حاشیه خلیج فارس قرار گرفت که آخرین توئیت مرد فرانسوی نشان از خداحافظی رسمی او از مراکش بعد از نزدیک به چهار سال داشت.


رنار در این توئیت ها نوشت:«اعتراف می کنم لحظه دشوار و دردناکی را همچون تمام فوتبالدوستان مراکشی مقابل بنین تجربه کردم اما جا دارد از همه بازیکنان تیمم که در این مدت فوق العاده بودند، تشکر کنم. می خواهم به آنها بگویم که دوست شان دارم چون لحظات شگفت انگیزی را در این ماجراجویی با آنها تجربه کردم و این خاطرات همواره همراه من خواهد بود. همین طور از طرفدارانی که در این مقطع چه در مصر، روسیه و خود مراکش همواره به حمایت از ما پرداختند، قدردانی می کنم و می گویم که شما فوق العاده بودید.شادی مردم در کنار شادی فوتبال هدف من در این مدت بود بنابراین می گویم زنده باد مراکش».


این پیام ها که نشان از خداحافظی مرد فرانسوی از نیمکت مراکش داشت هیچ واکنشی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال این کشور و همین طور سایر مقامات در کازابلانکا نداشت گرچه از مدت ها قبل گمانه زنی های زیادی در خصوص انتخاب جانشین هروه رنار به گوش می رسید تا جدایی او از شیرهای اطلس قطعی به نظر برسد.


از همین رو روزنامه الریاضیه سعودی با اشاره به نقل قول چند روز گذشته یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان که مدعی شده بود به زودی یک مربی باتجربه و بین المللی هدایت این تیم را در دست خواهد گرفت تا در مقدماتی جام جهانی 2022 روی نیمکت سعودی ها بنشیند از نزدیک شدن هروه رنار به این سمت خبر داد تا با ورود مرد فرانسوی به عربستان جذابیت و حساسیت رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 به اوج خود برسد به خصوص در خاورمیانه.

 

1417593

دیدگاه‌ها