کد خبر : 1622147 | 16 تیر 1398 ساعت 11:06 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

تقویم ۲۰۲۰ والیبال مشخص شد

تقویم سال ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی والیبال و تاریخ تورنمنت‌های معتبر این فدراسیون مشخص شد.

تقویم ۲۰۲۰ والیبال مشخص شد

به گزارش ورزش سه و به نقل از فارس، فدراسیون جهانی والیبال تقویم بازی‌های سال ۲۰۲۰ را مشخص کرد و طبق آن زمانی برای استراحت ملی‌پوشان هم درنظر گرفته شد. تقویم فشرده مسابقات امسال موجب شد تا صدای اعتراض خیلی از بازیکنان و مربیان بلند شود. برخی‌ها هم  فدراسیون جهانی را تهدید کردند که در صورت عدم تعدیل مسافرت‌ها در بازی‌های ملی بازی نخواهند کرد. 

 

فدراسیون جهانی والیبال هم برای برطرف کردن این مشکل و جلب رضایت تیم‌های ملی به سراغ شرکتی رفت که مسابقات NBA را برنامه‌ریزی می‌کند. در نهایت فدراسیون جهانی گروهی را ایجاد کرد تا در سال‌های 2021 تا 2024 برای والیبال برنامه‌ریزی کنند.

 

اعتراض تیم‌های ملی فدراسیون جهانی را موجاب کرد تا از ۱۰ تا ۲۳ آگوست سال ۲۰۲۰ (۲۰ مرداد تا ۲ شهریور ۱۳۹۹) را زمان استراحت تمام بازیکنان در رده ملی اعلام کند.

 

طبق تقویم سال ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی برای تاریخ تورنمنت‌های معتبر ۶ تا ۱۲ ژانویه رقابت‌های انتخابی المپیک درون قاره‌ای برگزار خواهد شد. ۱۹ می تا ۲۱ ژوین شاهد برگزاری مرحله گروهی لیگ ملت‌های جهان مردان و زنان خواهیم بود. ۲۴ تا ۲۸ ژوین  زمان برگزاری مسابقات چلنجرکاپ مردان و زنان است. یکم تا پنجم جولای هم تیم‌ها پیکارهای مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال مردان و زنان را برگزار می‌کنند.

 

در ادامه ۲۴ جولای تا ۹ آگوست پیکارهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ مردان و زنان انجام می‌شود و ۱۰ تا ۲۳ آگوست  هم زمان استراحت والیبالیست‌ها در نظر گرفته شده است. ۱۷ تا ۳۰ آگوست مسابقات انتخابی قهرمانی قاره‌ها در بخش مردان و زنان برگزار می‌شود.

 

به این ترتیب به نظر می‌رسد تیم‌های ملی کمی از فشردگی مسابقات دور خواهند شد و به این ترتیب آمار مصدومین تیم‌ها هم کمتر خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها