کد خبر : 1622202 | 16 تیر 1398 ساعت 13:13 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

تنها امید طلای وزنه‌برداری در المپیک از دست رفت؟!

زنگ خطر چینی بیخ گوش رستم و سهراب

2 قهرمان وزنه برداری ایران در المپیک ریو حالا یک رقیب جدی چینی را پشت سر خود می‌بینند؛ وزنه برداری که حالا رکورددار جهان هم هست!

زنگ خطر چینی بیخ گوش رستم و سهراب

به گزارش "ورزش سه"، از سال گذشته که تیان تائو را در کنار سهراب مرادی روی تخته دیدیم، می توانستیم پیش بینی کنیم که او می تواند رقیب خطرناک و متفاوتی برای ستاره وزنه برداری ایران باشد. تائو، همان وزنه بردار چینی است که در بازی های آسیایی 2014 به شکل عجیبی در لحظه آخر یک وزنه غیرقابل باور را بالای سر برد و بالاتر از کیانوش رستمی به مدال طلا رسید.


اگرچه این وزنه بردار چینی سال قبل در مسابقات جهانی پایین‌تر از سهراب مرادی قرار گرفت، اما اولین تجربه خود در وزن 96 کیلوگرم را پشت سر می‌گذاشت. او در یک سال قبل با تمرینات پرفشار پیشرفت چشمگیری داشته؛ در حالی که سهراب در ماههای اخیر درگیر مصدومیت های متعدد بوده و نتوانسته به خوبی تمرین کند.


صبح امروز خبری به گوش رسید که همه را در آستانه انتخابات فدراسیون وزنه برداری غافلگیر کرد؛ «تیان تائو» رکورد دوضرب سهراب مرادی را شکست. این وزنه بردار چینی در مسابقات گزینشی المپیک به میزیانی توکیو در حرکت دو ضرب وزنه 231 کیلوگرم را مهار کرد و رکورد جهان را که در اختیار سهراب مرادی بود، جابجا کرد.


این رکورد سال گذشته بعد از تغییر اوزان توسط سهراب مرادی با 230 کیلوگرم ثبت شده بود که حالا وزنه بردار چینی آن را یک کیلوگرم ارتقا داد. البته قبلا سهراب 233 کیلوگرم را در دسته 94 کیلوگرم ثبت کرده بود که البته آن رکوردها بایگانی شد.


حالا زنگ خطر به صورت رسمی برای سهراب مرادی و حتی کیانوش رستمی که در دسته 96 کیلوگرم وزنه می‌زند، به صدا درآمده است. تخصص این وزنه بردار چینی غافلگیر کردن حریفان است و این بار هم در روزهایی که کسی فکرش را نمی‌کرد، دست به رکوردشکنی زد.


این روزها خیلی اخبار خوبی از 2 وزنه بردار طلایی ایران در المپیک 2016 به گوش نمی رسد. نه تنها در مسابقات جهانی 2019، بلکه تنها امید طلای وزنه برداری ایران در المپیک 2020 هم در هاله ای از ابهام قرار گرفته و با ادامه این روند تیان تائو شاید به گزینه نخست قهرمانی در این وزن تبدیل شود.


همه باید در انتظار بازگشت طلایی سهراب به اوج آمادگی باشند؛ اتفاقی که با توجه به مصدومیت های پی در پی او در ناحیه کمر و کتف به این زودی ها به دست نخواهد آمد. کیانوش رستمی هم که فعلا کسی از او خبر ندارد، باید به شرایط حریف چینی اش آگاه باشد.

 

1417677

دیدگاه‌ها