کد خبر : 1622270 | 16 تیر 1398 ساعت 17:43 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

با خرید سه بازیکن دیگر؛ 

پرسپولیس کالدرون کهشکشانی می شود؟

خرید سه بازیکن شاخص در سه بخش دفاعی، میانی و هجومی می تواند بار دیگر سرخپوشان را مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کند.

پرسپولیس کالدرون کهشکشانی می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، طی سال های اخیر ثباتی که برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس ایجاد کرده، یکی از مهم ترین مسائلی به شمار می رود که مربیان و بازیکنان سایر تیم های مدعی لیگ برتر به آن غبطه می خورند و از آن به عنوان یکی از دلایل اصلی موفقیت سرخ ها نام می برند.

 

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی و علی علیپور بازیکنانی به شمار می روند، که در هر سه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر از بازیکنان کلیدی بوده اند و در ادامه نیز بازیکنانی نظیر سیامک نعمتی، شجاع خلیل زاده و شایان مصلح به این جمع اضافه شده اند. نکته خوش بینانه دیگر برای پرسپولیس اینکه در خلال این سال ها بازیکنانی نظیر طارمی، رضائیان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی و امید عالیشاه در حال رفت و برگشت بوده اند و همین موضوع است که کالدرون حالا تیمی یکدست را در اختیار دارد که می تواند با چند خرید آن را رویایی کند.

 

اما این خریدهای احتمالی در چه پست هایی خواهند بود:

 

مدافع میانی 


سیدجلال حسینی دفاع کهنه کار فوتبال ایران و پرافتخاترین بازیکن تاریخ لیگ برتر که با تیم های سایپا، سپاهان و پرسپولیس سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، علیرغم صحبت هایی که انجام می شد، یک فصل دیگر در پرسپولیس باقی خواهد ماند. شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی و محسن ربیع خواه دیگر بازیکنانی هستند که می توانند در پست دفاع میانی بازی کنند. کالدرون به دنبال اضافه کردن یک مدافع میانی به ترکیب تیم خود است و برای انجام این کار به دلیل اینکه لیست تیم فوتبال باشگاه پر است، یکی از بازیکنان که به آنها اشاره شد، باید کنار گذاشته شود.

 


تلاش برای بازگرداندن وحید امیری 


وحید امیری در لیست خروج باشگاه ترکی قرار گرفته است. این بازیکن با پیشنهاداتی از سوی باشگاه هایی نظیر سپاهان در لیگ ایران روبرو شده ولی در ادامه پرسپولیس هم به کارزار رقابت برای جذب او اضافه شد تا با توجه به سابقه قبلی امیری، بازگشتش به پرسپولیس تنها در گرو کسب توافق مالی باشد. البته که باز هم مشکل اشاره شده در بالا وجود خواهد داشت و کالدرون  برای اضافه کردن وحید امیری به لیست تیمش، باید یک بازیکن را از فهرست خارج کند. حضور وحید امیری در کنار بازیکنانی نظیر فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، مهدی ترابی، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی و سیامک نعمتی می تواند شرایط بسیار خوبی در خط میانی قهرمان سه فصل اخیر فوتبال ایران رقم بزند تا درخشش آنها همچنان در لیگ نوزدهم هم ادامه دار باشد.

 

خرید جایگزین بودیمیر 


ماریو بودیمیر در نیم فصل لیگ هجدهم جایگزین گادوین منشا شد ولی با وجود هزینه ای که برای او انجام شده بود، نتوانست نمایش های خوبی داشته باشد تا یکی از خروجی های قطعی تیم در پنجره تابستانی و یک سال پیش از اتمام قراردادش باشد. حفظ علی علیپور که این روزها از شرایطش رضایت ندارد، ماموریت اصلی مدیران باشگاه در بخش هجومی پرسپولیس است و بعد از انجام این مهم، آنها به دنبال خرید یک مهاجم که به احتمال فراوان خارجی خواهد بود، هستند. البته که در صورت خروج علی علیپور، این خرید در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

 

کهکشانی با سه خروج ؟

 

سرمربی 59 ساله آرژانتینی که در حال آشنا شدن با ساختار فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است، باید کارهای ویژه ای تا آماده سازی سرخ ها برای حضور در رقابت ها انجام دهد.  او تازه سکان هدایت پرسپولیس را عهده دار شد و در حال کسب شناخت از بازیکنان تیم است. 


مهم ترین چالشی که کالدرون باید تا پیش از آغاز رقابت های لیگ آن را حل کند، انتخاب نام سه بازیکن برای خروج از لیست تیم است تا بتواند سه بازیکن مورد نظر خود را در سه بخش دفاعی، میانی و هجومی به سایر نفرات اضافه کند. 


در صورتی که این مراحل درست پیش برود و سرمربی جدید پرسپولیس بتواند سه خرید خود را با موفقیت در سه پست اشاره شده به ترکیب مدنظرش اضافه کند، یک تیم رویایی را در اختیار خواهد داشت که بازیکنانش شناخت بسیار خوبی از روش بازی یکدیگر دارند و می توانند تیمی قدرتمند برای کسب چهارمین قهرمانی پیاپی تشکیل دهند؛ تیمی که توانسته بازیکنان کلیدی سال های اخیر را حفظ کند و با اضافه شدن چند مهره جدید به وضعیت پایدارتری دست یابد.

احمدرضا خلیلی

دیدگاه‌ها