کد خبر : 1622691 | 18 تیر 1398 ساعت 13:09 | 8.6K بازدید | 1 دیدگاه

چه کسی پیراهنش را با پرتغالی ها عوض کرده؟

عصبانیت و فریاد بی‌سابقه کی روش در رختکن

دربازی تیم های ملی ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 هیچ بازیکن ایرانی برای گرفتن پیراهن سمت ستاره های حریف نرفت حتی رامین رضاییان که دلش می خواست پیراهن رونالدو را بگیرد.

عصبانیت و فریاد بی‌سابقه کی روش در رختکن

به گزارش" ورزش سه" کارلوس کی روش در پایان بازی پرتغال و ایران در سارانسک آنقدر عصبانی بود که در رختکن سر بازیکنان فریاد کشید که آیا پیراهن خود را با پرتغالی ها عوض کرده اند؟


ایران در بازی آخر مرحله گروهی جام جهانی روسیه برابر پرتغال تنها یک قدم تا صعود فاصله داشت. دقیقه 94 توپ بلند از خط دفاع را سردار با ضربه سر بلندتر از مدافع پرتغال زد و توپ به سامان قدوس رسید، سامان توپ را به جهت مخالف برد و ضربه را زد، توپ به پای مدافعان خورد و در گوشه شش قدم به طارمی رسید؛ دروازه بان پرتغال بیرون آمد و مدافع از راست به او نزدیک شد و طارمی توپ را با پای چپ به کنار دروازه کوبید.

 


داور سوت پایان را که زد ، تازه انگار بچه های تیم ملی داستان را فهمیده بودند. آن ها یک قدم تا صعود به مرحله بعدی جام جهانی فاصله داشتند آن هم در حالیکه می توانستند پرتغال را شکست بدهند. پورعلی گنجی که بغضش ترکیده بود یقه لباسش را بالا کشید و پشت پیراهنش اشک می ریخت. روزبه چشمی او را در آغوش گرفت و په په و یکی دو تا دیگر از بازیکنان پرتغال هم برای دلداری به سراغشان آمدند. خانزاده و گاسپارآمدند سردار را که شانه هایش از اشک تکان می خورد را به خارج از زمین هدایت کردند.طارمی روی زمین افتاد بود و به زمین مشت می کوبید که مارکار و مترجم کارلوس کی روش آمدند تا او را آرام کنند. در این گیر و دار که حتی پرتغالی ها دلداری دادن به بازیکنان ایرانی را به جشن شادی ترجیح داده بودند رامین رضائیان حس و حال متفاوتی داشت. او دلش می خواست پیراهن بازیکن محبوبش را که نود دقیقه با او جنگیده را بگیرد اما رونالدو که با وجود فرار از اخراج از  اتفاقات بازی عصبانی بود بی اعتنا به بازیکنان راه خروج را در پیش گرفت.جالب اینکه به شهادت عکاس ها رامین در طول مسابقه به رونالدو درباره تعویض پیراهن صحبت کرد اما در پایان مسابقه با عصبانیت شدید مردسال فوتبال جهان و نگاه چپ چپ او به رامین که روی نیمکت نشسته بود این اتفاق رخ نداد تا رضاییان از یک دردسر بزرگ نجات پیدا کند!

 


ماجرا این بود که  اتفاق اصلی در رختکن رقم خورد. جایی که کی روش که نود دقیقه کنار زمین به اعتراض پرداخته بود به رختکن آمد و و با فریاد این سوال را می پرسد:" چه کسی پیراهنش را با پرتغالی ها عوض کرد؟" اما چه کسی این کار را کرده بود؟  دستکم اگر کسی هم در زمین پیراهنی از بازیکنان حریف گرفته بود جراتش را نداشت در آن لحظه حرفی دراین باره بزند چون کی روش با وجود اصالت پرتغالی می خواست سر به تن رقیبانش نباشد.( روی پاتریسیو، دروازه بان تیم ملی پرتغال تنها بازیکنی بود که به سمت بیرانوند رفت تا او را آرام کند و در همین زمان پیراهنش را با سنگربان تیم ملی ایران تعویض کرد.) این درست برعکس 4 سال پیش در بازی ایران – آرژانتین بود  که پیراهن مسی و تعویض آن سوژه روزنامه های ایران شد.

 


نفرت سرمربی تیم ملی ایران از شکل بازی پرتغال و ناراحتی او از هدر رفتن فرصت صعود و مدارای داور با رونالدو  بعدها در مجادله بی سابقه او با کوارشما گلزن پرتغال در فیس بوک و پیغام های  تند و توهین آمیز دو طرف  به هم  بیشتر عیان شد؛چیزی که البته نشانگر تعهد کی روش به پیراهن ایران هم بود.

 

عکس ها:امیرحسین خیرخواه

 

 

دیدگاه‌ها