کد خبر : 1622861 | 19 تیر 1398 ساعت 10:30 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون آمریکا بهتر کار می‌کرد، این اتفاقات نمی‌افتاد

افشاردوست: ولاسکو و کولاکوویچ قابل مقایسه نیستند

بازیکن و مربی سابق تیم ملی والیبال گفت: همه 6 تیم خوب هستند، بنابراین باید بجنگیم و مدال را بگیریم.

افشاردوست: ولاسکو و کولاکوویچ قابل مقایسه نیستند

به گزارش "ورزش سه"، محمود افشاردوست بازیکن و مربی اسبق تیم ملی والیبال صبح امروز میهمان برنامه «سلام صبح بخیر» بود و درباره وضعیت تیم ملی در آستانه شروع مرحله نهایی لیگ ملت ها به صحبت پرداخت.


افشاردوست با بیان اینکه تیم مشکلی ندارد، درباره رفتار ناخوشایند با بازیکنان حین ورود به آمریکا اظهار داشت: دولت ایالات متحده در بخش های مختلف به کشور عزیزمان فشار وارد می کند اما در حوزه ورزش دیپلماسی ورزشی می‌توانست قوی‌تر کار کند و نیاز به هماهنگی بهتری توسط فدراسیون والیبال آمریکا بود. بازیکنان ما بعضا جزو بهترین‌های دنیا هستند و باید با آرامش بیشتری ورودشان انجام می شد.
وی درباره سوالات نابجا ورفتار ناپسند با این ورزشکاران، تاکید کرد: مثل یک فرد عادی با قهرمانانی که در دنیا شناخته شده‌اند، برخورد شده است و فدراسیون آمریکا باید هماهنگی بهتری انجام می داد. برای ورود به کشورها مکاتباتی انجام می شود، لحظه ورود تیم ملی ایران مشخص بوده و باید با اداره مهاجرت هماهنگی صورت می گرفت تا شاهد این اتفاقات نباشیم. فکر نمی کنم برای کشور دیگری این اتفاق افتاده باشد و آنها روی نام ما حساسیت دارند. دوستان پیگیر هستند تا این اتفاق دیگر نیفتد.


مربی اسبق تیم ملی والیبال با بیان اینکه این شیطنت کاملا شفاف است و در مقطعی که من در فدراسیون بودم یادم نمی‌آید شاهد چنین برخوردی بوده باشیم، درباره شانس موفقیت در لیگ ملت‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم که شانس گرفتن مدال را داریم، لیاقت این بازیکنان گرفتن مدال است. این چند ساله کار خوبی برای گرفتن مدال انجام شده و بازیکنان در لیگ‌های معتبر بازی کرده‌اند و حالا شانس دریافت مدال را دارند. ضمن اینکه لهستان با همان تیمی به این مرحله آمده که در ارومیه بود و شانس برد مقابل او را داریم، روسیه نیز همینطور و اگر جزو 4 تیم شویم و روسیه هم باشد می‌توانیم او را شکست بدهیم. درباره اینکه می‌توانیم قهرمان بشویم یا نائب قهرمان نمی‌توان صحبت کرد و همه 6 تیم خوب هستند، بنابراین باید بجنگیم و مدال را بگیریم.


افشاردوست در بخش دیگری از سخنانش درباره تغییرات در فدراسیون گفت: در اخبار آمده بود که بعد از مسابقات لیگ ملت ها رییس جدید مشخص می شود و هر فدراسیونی که می خواهد برنامه ریزی کند رییس فدراسیون آن باید زودتر مشخص شود. ما مسابقات مهمی پیش رو داریم از جمله مسابقات انتخابی المپیک و بهتر است با کسی که مسئولیت صفر تا صد کار را برعهده دارد جلو برویم.


وی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد موفقیت‌های والیبال و توجه به آن ادامه داشته باشد قطعا باید به المپیک صعود کنیم، درباره برخی سخنان مبنی بر اینکه دوره سعید معروف یا محمد موسوی تمام شده، یادآور شد: این موضوعات مربوط به زمانی بود که سال گذشته تیم ملی نتوانست به جمع 6 تیم برود اما اکنون هم سعید هم سید جزو بهترین های خودشان هستند و توان خوبی دارند. آنها در المپیک هم می توانند به تیم ملی خدمت کنند و مشکل خاصی ندارند. در دنیا هم نمونه های زیادی داشته ایم که در آستانه بازنشستگی جزو ستاره ها بوده اند.


دبیر سابق فدراسیون والیبال درباره فراز و نشیب‌های تیم اظهار داشت: سنوات قبل تیم ما خیلی فراز و نشیب داشت که حتی در شروع، میانه و پایان مسابقات به چشم می خورد اما این بار تیم یک خط سیر صعودی باثباتی را طی کرد و یکی از مهم ترین دلایل آن، حضور این بازیکنان در لیگ های معتبر اروپایی و به وجود آمدن حس اعتماد به نفس وقتی توانستند ایتالیا را در بازی اول ولو تیم دوم آن را شکست بدهند.


افشاردوست اذعان کرد: شانس ما برای روی سکو رفتن خیلی زیاد است، هم حقمان است مدال بگیریم. استراتژی تیم های دیگر درباره حضور تیم های دومشان به ما ربطی ندارد و ما استراتژی خودمان را داریم. اگر ما به دنبال کسب مدال بودیم که کولاکویچ هم این را گفته بود طبیعی بود تیم اصلی مان را به کار بگیریم. خود بازیکنان هم باید مراقبت کنند آسیب نبینند تا به انتخابی المپیک برسیم. ما نباید این شانس را از دست بدهیم و از آن جایی که تا به حال در لیگ ملت‌های والیبال مقامی نداشته‌ایم، چرا باید شانس مدال آوری را از دست بدهیم؟


وی در پاسخ به این سوال سعیدی که کولاکویچ بهتر است یا ولاسکو، تصریح کرد: اینها دو فلسفه مختلف در مربیگری هستند. ولاسکو یک اسطوره است و هزار نفر مربی در کلاس هایش شرکت یا مربیان بزرگ درباره تیم هایشان با او مشورت می کنند. هر دو در جایگاه خود بزرگ هستند اما قابل مقایسه نیستند. کولاکویچ هم با تیم صربستان خوب عمل کرده و نتایج خوبی گرفته است. هر دو مربیان خوبی هستند و بستگی به این دارد که چطور از آنها استفاده کنیم. کواچ هم جزو اسطوره های والیبال کشورخودش بود و در مربیگری کشور ما هم خوب عمل کرد.

 

دیدگاه‌ها