کد خبر : 1622948 | 19 تیر 1398 ساعت 14:50 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

تیم‌های ایرانی یکی پس از دیگری در ترکیه

بی اعتنایی رسمی به اعلام خطر رئیس فدراسیون

مهدی تاج یکی از مسئولانی بود که در هفته های اخیر درباره بدهکاری برخی باشگاه ها اعلام خطر کرده و آنها را به عدم خروج از ایران و در عوض آن پرداخت بدهی های بین المللی ترغیب کرد، اتفاقی در نهایت نیفتاد!

بی اعتنایی رسمی به اعلام خطر رئیس فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر اغلب تیم های حاضر در فوتبال ایران برای گذراندن دوره آماده سازی پیش فصل، راهی سفرهای خارج از کشور(ترکیه) می شوند و طبیعتا هزینه بالایی برای این موضوع پرداخت خواهند کرد. این اتفاق در حالی می افتد که اغلب تیم های حاضر در فوتبال ایران با بدهی های سنگین داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل با خطر فراوانی از سوی انبوه طلبکاران داخلی و خارجی روبرو خواهند بود. موضوعی که پیش از این برای باشگاه های ایرانی مشکل ساز بوده و قطعا در آینده نیز به همین ترتیب خواهد بود.


اما نکته جالب در این باره به صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال مربوط می شود. مهدی تاج که پیش از این و در جریان یکی از نشست های مطبوعاتی خود عنوان کرده بود احتمال حذف یکی از تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا 2020 زیاد است چرا که این تیم بدهی خارجی دارد و این اتفاق برای آنها مشکل ساز خواهد بود.


چند روز پس از این اظهارنظر مهدی تاج در روز پنجم تیرماه روبروی دوربین صدا و سیما عنوان کرد: برخی تیم ها مشکلات زیادی دارند. تعدادی از آنها پرونده های فراوانی در فیفا و ای اف سی دارند که باید آنها را صاف کنند. اعتقاد من این است که این باشگاه ها به جای اینکه بروند سفرهای خارجی، پرونده های خارجی خود را صاف کنند. با همین پول سفر به خارج برخی از مشکلات همان باشگاه ها حل می شود و آنها نباید در این باره چشم و هم چشمی کنند. برخی باشگاه ها با هزینه شخصی اداره می شود و در فیفا هم پرونده ای ندارند که ما نمی توانیم چیزی به آنها بگوییم اما باشگاه هایی که مشکل دارند بهتر است به حل مشکل مالی خود بپردازند. در حال حاضر شورای برون مرزی با سفرهای خارج از کشور مخالف است و قصد جلوگیری از آن را دارد.  


دو هفته پس از این صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال، تیم های باشگاهی یکی پس از دیگری بدون اینکه اعتنایی به اعلام خطر وی و همینطور جلوگیری احتمالی شورای برون مرزی داشته باشند راهی خارج از ایران می شوند و اردوی خود را برگزار می کنند. دو روز پیش از این استقلالی ها و امروز نیز دو تیم پرسپولیس و تراکتور خود را به ترکیه رساندند تا دوره آماده سازی خود را آغاز کنند.

دیدگاه‌ها