کد خبر : 1623363 | 21 تیر 1398 ساعت 18:35 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

همه ناکام های کنار فوق ستاره؛

آخرین قربانی لیونل مسی فرانسوی خواهد بود؟ (عکس)

آنتوان گریزمان، ستاره فرانسوی و 28 ساله ساعتی قبل رسما به بارسلونا ملحق شد.

آخرین قربانی لیونل مسی فرانسوی خواهد بود؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ناکامی دوباره در فتح لیگ قهرمانان باعث شد بارسلونا یک بار دیگر به دنبال جذب ستاره های بزرگ باشد و گریزمان که یک سال قبل تا آستانه انتقال به این تیم پیش رفته بود و در نهایت تصمیم به ماندن در اتلتیکومادرید گرفت، امروز رسما بازیکن بارسلونا شد.

 

از زمان ظهور فوق ستاره ای مانند لیونل مسی در نوکمپ، ستاره های بزرگ و نامداری برای تقویت خط حمله این تیم با بارسا قرارداد بسته اند اما سرنوشت چندانی خوبی در انتظار آنها نبوده است و مشخص نیست آیا گریزمان می تواند خود را با درخشش مسی تطابق دهد یا خیر.

 

1418903

 

1418904

 

اولین بازیکن بزرگی که در دوران پادشاهی مسی به بارسلونا پیوست، تیری آنری اسطوره فرانسوی بود که ترجیح داد آرسنال را ترک کرده و در روزهای پایانی دوران حرفه ای خود راهی بارسا شود. اگرچه تیری آنری نمایش بدی در لباس آبی اناری ها نداشت، اما درخشش او تحت تاثیر لئو مسی قرار گرفته بود و دیگر همانند آرسنال مرد اول خط حمله نبود.

 

1418900

 

1418899

 

زلاتان، فوق ستاره سوئدی در تابستان سال 2009 از اینتر به بارسلونا ملحق شد اما شاید در نوکمپ بدترین فصل دوران حرفه ای خود را سپری کرد و خودش در سال های اخیر بارها اشاره کرده که طبق خواسته پپ گوادیولا، بازی وی تحت تاثیر توانایی های لیونل مسی بود و زلاتان هم نتوانست کنار فوق ستاره آرژانتینی درخشان ظاهر شود.

 

1418901

 

1418932

 

داوید ویا، گلزن خوش تیپ والنسیا، از سال 2010 به بارسلونا پیوست اما او نیز علیرغم درخشش در نوکمپ و به ثمر رساندن گل های مهم در برخی بازی ها، هرگز نتوانست روند گلزنی های خود در والنسیا را در بارسا نیز تکرار کند و یک مصدومیت تلخ در جام باشگاه های جهان، پایان کار او در تیم جدیدش را رقم زد.

 

1418906

 

1418905

 

نیمار و لوییس سوارز، دو ستاره ای بودند که در سال های 2013 و 2014 راهی بارسا شده و توانستند به خوبی با لیونل مسی هماهنگ شوند. نتیجه این هارمونی فوق العاده، تکرار سه گانه در سال 2015 تحت هدایت لوییس انریکه بود اما نیمار دو سال بعد تصمیم به انتقال به پاری سن ژرمن گرفت و البته لوییس سوارز هنوز در کنار لئو مسی در حال ادامه روند درخشان خود است.

 

در حدود یک دهه اخیر، ستاره های بزرگ و نامداری در خط حمله به بارسلونا پیوسته اند اما معمولا درخشش آنها تحت تاثیر بازی لیونل مسی قرار گرفته و درخشش ستاره آرژانتینی باعث شده آنها نتوانند گذشته خود را تکرار کنند.

 

1418907

 

این اتفاق حتی در تیم ملی آرژانتین برای بازیکنانی چون سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین و پائولو دیبالا نیز رخ داده و باید دید آیا آنتوان گریزمان در دسته معدود بازیکنانی مانند نیمار و لوییس سوارز قرار می گیرد و یا مانند بسیاری دیگر نمی تواند از زیر سایه بلند و درخشان لیونل مسی در نوکمپ خارج شود.

دیدگاه‌ها