کد خبر : 1623743 | 23 تیر 1398 ساعت 12:13 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

همه چیز در مورد لیگ یک؛ 4 تیم بدون مربی

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور از 14 مرداد آغاز می شود.

همه چیز در مورد لیگ یک؛ 4 تیم بدون مربی

به گزارش "ورزش سه"، این احتمال وجود دارد که زمان قرعه کشی بازی های دسته اول به خاطر تاخیری که در قرعه کشی بازی های لیگ برتر به وجود آمده دستخوش تغییر شود! که این ناخواسته و بالاجبار است، در حالی که در سال های اخیر همواره بازی های دسته اول با نظم خاصی برگزار شده و کمتر برنامه بازی ها تغییر کرده است. سازمان لیگ در نامه ای که برای باشگاه ها فرستاده است زمان آغاز بازی های این فصل دسته اول را 14 مرداد اعلام کرده است.

 

تعداد تیم هایی که در این فصل از بازی ها حضور می یابند 18 تیم خواهند بود. البته قرار بود بازی های فصل گذشته هم با حضور 18 تیم برگزار شود که تیم نفت از حضور در بازی ها انصراف داد و تیم سیاه جامگان هم با رای کمیته انضباطی کنار گذاشته شد. به همین دلیل در پایان فصل تنها یک تیم سقوط کرد. اما این فصل قطعا سه تیم انتهای جدول دسته دومی می شوند و سهمیه صعود هم همان دو تیم خواهد بود و هیات رییسه فدراسیون فوتبال برنامه ای برای تغییر وضعیت صعود ندارد و خبرهایی که در این زمینه به گوش می رسد گمانه زنی است. واقعیت این است در گذشته هیات رییسه سازمان لیگ طرحی را مصوب کرد که سهمیه صعود 2.5 تیم شود اما هیات رییسه فدراسیون فوتبال آن را قبول نکرد.

 

14 تیم از 18 تیم شرکت کننده در فصل جدید بازی ها مربیان خود را انتخاب کرده اند اما به نظر می رسد چهار تیم هنوز بلاتکلیف هستند. تیم هایی که زمزمه فروش امتیاز آنها نیز وجود دارد. تیم هایی چون خونه به خونه، شهرداری تبریز و کارون اروند خرمشهر. اما ملوان قطعا در فصل جدید بازی ها حاضر خواهد شد. خوشبختانه اینبار سازمان لیگ قانونی وضع کرده که اتفاقات سال گذشته تکرار نمی شود و این طور نخواهد شد که به دلیل عدم حضور تیمی در بازی ها هر هفته یک تیم با قرعه استراحت روبرو شود. تیم های دسته اولی موظف هستند 10 روز پیش از شروع بازی ها 14 بازیکن را برای سازمان لیگ لیست کنند و هر تیمی این کار را انجام ندهد از جدول بازی ها کنار گذاشته می شود. در فصل جدید بازی ها تنها شاهد حضور یک مربی خارجی روی نیمکت خواهیم بود. نیمکت مس رفسنجان. حضور بازیکنان خارجی در تیم های دسته اولی هم چنین ممنوع است.


1-گل ریحان البرز: محمد نصرتی
2-آلومینیوم اراک: محمود فکری
3-مس کرمان: مجتبی حسینی
4-سرخپوشان پاکدشت: علی نیکبخت
5-بادران تهران  : فرهاد کاظمی
6-قشقایی شیراز: غلامرضا عنایتی
7-فجر سپاسی: داوود مهابادی
8-مس رفسنجان: میشو کریستیچوویچ
9-ملوان بندرانزلی: ؟
10-خونه به خونه بابل: ؟
11-نود ارومیه: وحید بیاتلو
12-شهرداری تبریز:؟
13-کارون اروند خرمشهر:؟
14-استقلال خوزستان: مجید باقری نیا
15 – سپیدرود رشت: علی نظر محمدی
16-خوشه طلایی: محسن عاشوری
17-آرمان گهر سیرجان: قاسم شهبا
18-نیروی زمینی: امید رضا روانخواه

دیدگاه‌ها