کد خبر : 1623761 | 23 تیر 1398 ساعت 13:38 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

7+13 بازیکن در اردوی ترکیه

سیمای استقلال استراماچونی؛ تیم سه ستاره می خواهد

استقلال لیگ نوزدهم خلوت تر و کم بازیکن تر از همیشه تمرینات خود را برای شروع لیگ نوزدهم در ترکیه استارت زده است.

سیمای استقلال استراماچونی؛ تیم سه ستاره می خواهد

به گزارش ورزش سه، فصل قبل شفر تیمی را آماده لیگ هجدهم کرد که در هر پست تعداد بازیکن زیادی داشت، در آن فصل پیش بینی ترکیب استقلال بسیار سخت بود چون سرمربی آلمانی استقلال تعداد زیادی بازیکن در هر پست داشت که هرکدام می توانستند معادلات ترکیب آبی ها را عوض کنند.


اما استراماچونی در شرایطی استقلال را تحویل گرفته است که این تیم 16 بازیکن فصل گذشته خود را از دست داده است و تنها 6 بازیکن جذب کرده اند و همین مساله باعث شده آبی ها هم بسیار کم بازیکن تر از فصل پیش بشوند و هم در بعضی از پست ها نیاز مبرم به جذب بازیکن داشته باشند.

 

در این بین از یک طرف گفته می شود استراماچونی علاقه دارد با تعداد بازیکن محدود کار کند و از طرف دیگر مدیران باشگاه نتوانستند در فصل نقل و انتقالات ستاره های خود را حفظ کنند اما هرچه که هست تمرین این روزهای استقلال با 13 بازیکن اصلی به اضافه چند بازیکن جوان برگزار می شود که این تعداد بسیار کمتر از حد انتظار است، آن هم برای تیمی که باید به 6 سال ناکامی در قهرمانی لیگ برتر پایان بدهد.

 

خط دروازه با تنها یک ستاره‌


استقلال در سال های اخیر همیشه دو دروازه بان آماده را در اختیار داشته است، چه زمانی که وحید طالب لو و مهدی رحمتی برای قرار گرفتن در درون دروازه با هم رقابت داشتند، چه زمانی که این رقابت بین محمد محمدی و طالب لو وجود داشت، زمانی رقابت نزدیکی بین محسن فروزان و طالب لو در استقلال در گرفت و در 3 فصل اخیر هم همین رقابت نزدیک بین مهدی رحمتی با سیدحسین حسینی وجود داشت اما این فصل شرایط برای آبی ها متفاوت است.

 

بعد از جدایی مهدی رحمتی از استقلال حسینی به گلر اول استقلال تبدیل شده است اما ظاهرا باشگاه قصد جذب دروازه بان دوم را ندارد و قرار است مهدی نوراللهی، گلر سوم استقلال در فصل گذشته این فصل به عنوان دروازه بان دوم در این تیم فعالیت کند. همچنین گلر سوم استقلال انصاری است، دروازه بانی که از رده های پایه به تیم اصلی اضافه شده است.

1419101


دفاع وسط؛ دو ستاره بدون جانشین

 

استقلال در چند سال گذشته همیشه ستاره های مهمی در پست دفاع وسط داشته است، جایی که بازیکنانی مثل پژمان منتظری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، مجید حسینی، رابسون جانواریو، پادوانی و حتی آرمین سهرابیان برای قرار گرفتن در ترکیب با هم رقابت داشتند اما شرایط در این فصل متفاوت است.  

 

استقلال در حال حاضر محمد دانشگر و سیاوش یزدانی را به عنوان دو مهره اصلی در اختیار دارد و به نظر بازیکنانی مثل شاهین طاهرخانی، سینا خادم پور و میلاد باقری فاصله زیادی با این دو بازیکن دارند و کارشان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بسیار سخت است.

 

1399595

 

البته در بین این بازیکنان سینا خادم پور در اردوی ترکیه حضور ندارد و به تمرین تیم امید ملحق شده است.

 

وریا غفوری تنها ستاره پست دفاع راست

 

وریا غفوری تنها بازیکن قابل اتکای استراماچونی در سمت راست است، فصل پیش این بازیکن در سمت راست بازیکنانی مثل خسرو حیدری، فرشاد محمدی مهر و حتی منتظری را در سمت راست می دید اما حالا هیچکدام از این بازیکنان در استقلال حضور ندارند.

 

با این شرایط استقلال در سمت راست به جز وریا غفوری، تنها امیرحسین کارگر جوان را دارد، بازیکنی که چند سال است در این تیم حضور دارد اما هرگز فرصت بازی کردن پیدا نکرده است.

 

 

با توجه به اینکه وریا معمولا در هر فصل هفته هایی را به دلیل مصدومیت از دست می دهد استراماچونی باید تصمیم بگیرد آیا استقلال دفاع راست می خواهد یا نه.

 

زکی پور، تنها دفاع چپ استقلال

 

میلاد زکی پور بازیکنی است که در سال های گذشته با بازیکنانی مثل نورافکن، میثم تیموری و آرمین سهرابیان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی رقابت کرده است اما این فصل شرایط طوری برای استقلال رقم خورده است که او تنها دفاع چپ حاضر در اردوی آبی ها است.

 

1399618

 

زکی پور که در چند سال حضورش در استقلال هرگز بازیکن ثابت ترکیب این تیم نبوده است، حالا تنها دفاع چپ این تیم است و استراماچونی تصمیم می گیرد آیا استقلال در این پست نیاز به جذب بازیکن دارد یا نه.

 

هافبک دفاعی و تنها یک بازیکن

 

استقلال در چند سال گذشته همیشه با کیفیت ترین بازیکنان را در پست هافبک دفاعی در اختیار داشته است اما در این فصل روزبه چشمی از استقلال جدا شده است، علی کریمی هنوز قراردادش را تمدید نکرده است و فرشید باقری هم مصدوم است و به شروع فصل نمی رسد تا مسعود ریگی فعلا تنها بازیکن حاضر در اردوی آبی ها باشد.

 

البته استقلالی ها قصد دارند رضا اسدی را جذب کنند اما هنوز مذاکرات با این بازیکن هم به نتیجه نرسیده است و این یعنی آبی ها در پست هافبک دفاعی نیاز مبرم به جذب بازیکنان دارند.

 

پست هافبک تهاجمی خلوت تر از همیشه


استقلال در پست هافبک تهاجمی (وینگر و هافبک پشت مهاجم) علی دشتی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، رضا آذری، زکریان مرادی و بلبلی را در اختیار دارد که و در واقع خط آتش استقلال بسیار کم تعدادتر از سال های گذشته است.

 

البته به این نام ها باید آرش رضاوند را هم اضافه کرده است که فعلا در اردوی تیم ملی حضور دارد و قرار است از تهران به تمرین آبی ها اضافه شود.


در این بین مهدی قائدی هم اکنون در اردوی تیم امید حضور دارد و با اضافه شدن او خط هافبک تهاجمی استقلال شکل بهتری به خود می گیرد.

 

خط حمله با 1+2 بازیکن


خط حمله استقلال فصل قبل پرترافیک ترین بخش استقلال بود، جایی که بازیکنانی مثل روح الله باقری، منشا، ایسما، تبریزی و صیادمنش برای قرار گرفتن در ترکیب با هم رقابت داشتند اما از بین این بازیکنان تنها مرتضی تبریزی در استقلال مانده است و دیاباته با آبی ها قرارداد امضا کرده است.

 

از طرف دیگر سجاد آقایی هم به عنوان بازیکن جوان شانس خود را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی جستجو می کند.

 

*با این شرایط استقلال در اردوی ترکیه حسینی، نوراللهی و انصاری در خط دروازه، زکی پور، یزدانی، دانشگر، وریا، کارگر، باقری و طاهرخانی را در خط دفاع، زکریا مرادی، شجاعیان، اسماعیلی، ریگی، بلبلی، رضا آذری و علی دشتی را در خط هافبک و  سجاد آقایی، تبریزی و دیاباته را در خط حمله در اختیار دارد.

 

*به نظر می رسد استقلال در ادامه فصل نقل و انتقالات قرارداد علی کریمی را تمدید می کند، از بین رضا اسدی و صفا هادی یک نفر را جذب می کند و احتمالا یک مهاجم خارجی هم به خدمت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها