کد خبر : 1624569 | 26 تیر 1398 ساعت 20:15 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

طباطبایی: برابر اسپانیا هم برای باخت به زمین نمی‌رویم

پاسخ رییس بسکتبال به چرایی تعویق «سبدطلایی»

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: همزمانی مراسم انتخاب برترین های لیگ با ورود کاپ جام جهانی به تهران دلیل لغو مراسم سبد طلایی بود.

پاسخ رییس بسکتبال به چرایی تعویق «سبدطلایی»

 

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون بسکتبال ایران که چند روز قبل میزبان کاپ جام جهانی 2019 و نمایندگان فیبا بود، روزهای شلوغی را سپری می‌کند. دغدغه اصلی این روزهای رییس فدراسیون آماده سازی مناسب تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام جهانی 2019 چین است که کمتر از 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد.


در این میان قرار بود دومین فستیوال سبد طلایی که سال گذشته برای نخستین بار به شکل خوبی برگزار شد و مربوط به معرفی برترین های لیگ بسکتبال ایران بود، همزمان با ورود کاپ جام جهانی به ایران برگزار شود، اما این مراسم به شکل عجیبی در دقیقه 90 لغو شد.


به همین بهانه با رامین طباطبایی، رییس فدراسیون بسکتبال تماس گرفتیم. او درباره لغو فستیوال سبد طلایی به "ورزش سه" گفت: این مراسم قرار بود همزمان با ورود کاپ جام جهانی به ایران برگزار شود، ‌اما به دلیل تداخل برنامه‌ها متاسفانه این امکان مهیا نبود. انشاالله بعد از اینکه تیم ملی به اردو رفت و برگشت، این مراسم برگزار خواهد شد. به هر حال خیلی از بازیکنان تیم ملی جزو برترین‌ها هستند و به همین دلیل در غیاب آنها نمی توان این مراسم را برگزار کرد. تیم ملی اول مرداد به اردو می رود و بعد از بازگشت سعی می‌کنیم مراسم سبد طلایی به خوبی انجام شود.


وی درباره اینکه مراسم برترین‌های لیگ نباید چند ماه بعد از پایان این رقابت ها و نزدیک به لیگ جدید برگزار شود، عنوان کرد: بعد از لیگ که وارد ماه رمضان شدیم و بعد از آن هم تقویم شلوغی داشتیم. حالا هم که تیم ملی می‌خواهد به اردو برود. به هر حال همیشه یک بحث اینچنینی هست.


رییس فدراسیون بسکتبال در رابطه با وضعیت تیم ملی گفت: ما هر آنچه از دستمان برآمده برای تیم ملی مهیا کردیم و سعی داریم با بهترین شرایط و مسابقات تدارکاتی مناسب تیم ملی را راهی جام جهانی کنیم. خدا را شکر تیم ملی ما هم با تمام پتانسیل خود آماده می شود. شما ببینید که صمد نیکخواه به روزهای خوب خودش نزدیک شده، حامد حدادی خیلی خوب تمرین می کند و 2 بازیکن ما مثل آرون گرامی پور و مایک رستمپور هم کاملا آماده هستند.


طباطبایی در پایان در رابطه با اینکه یک کارشناس علیه صحبت های کاپیتان تیم ملی موضع گرفته و از توقع پایین بازیکنان نسبت به نتایج جام جهانی انتقاد کرده، گفت: بله، آقای مصطفی هاشمی چنین صحبتی را مطرح کرده بود. مطمئن باشید تیم ملی با تمام قوا و برای برد به زمین می رود. ما در هیچ مسابقه ای حتی برابر اسپانیا برای باخت پای به زمین نمی گذاریم. چین میزبان مسابقات است و آنها هم برای خودشان شانس قائل هستند، ضمن اینکه باید فیلیپین و کره جنوبی را هم زیر نظر داشته باشیم. در نهایت یکی از این 4 تیم تنها سهمیه قاره آسیا را می گیرند که امیدوارم آن تیم ایران باشد.

 

دیدگاه‌ها