کد خبر : 1625033 | 29 تیر 1398 ساعت 12:20 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه ستاره هلندی بارسا با موندو دپورتیوو

دی‌یونگ: برای گرفتن جای کسی به بارسا نیامده‌ام

موندو دپورتیوو با فرانکی دی‌یونگ، ستاره هلندی جدید بارسلونا مصاحبه‌ای انجام داده که دی‌یونگ در آن می‌گوید در فصل آینده فتح سه جام قهرمانی با بارسا را هدف گرفته است.

دی‌یونگ: برای گرفتن جای کسی به بارسا نیامده‌ام

به گزارش "ورزش سه"، فرانکی دی‌یونگ، ستاره هلندی بارسلونا که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی جاری از آژاکس آمستردام راهی بارسلونا شده در مصاحبه با روزنامه موندو دپورتیوو از اولین روزهای حضورش در اردوی بارسلونا می‌گوید. دی‌یونگ در این مصاحبه می‌گوید اگر در اولین فصل حضورش در بارسا موفق به فتح سه جام قهرمانی شود، رویایی بهتر از این را متصور نخواهد بود. دی‌یونگ همچنین درباره هم‌تیمی‌هایش در خط میانی بارسا و انتقال ماتیس دی‌لیخت به یوونتوس هم صحبت می‌کند. در ادامه این مصاحبه با دی‌یونگ را می‌خوانید:

 

1420597

 

اولین روزهایت در بارسا چطور می‌گذرد؟

همه چیز خیلی خوب است. من از تمرین کردن با هم‌تیمی‌های جدیدم لذت می‌برم و شرایط بارسا را خیلی دوست دارم.

 

سبک بازی بارسا شباهت زیادی به آژاکس دارد ولی بین این دو باشگاه تفاوت خاصی می‌بینی؟

نه، به نظرم تنها تفاوت بزرگ برای من زبان است. فلسفه بارسا و آژاکس یکسان است. هم‌تیمی‌هایم به من خیلی کمک می‌کنند و از این بابت واقعا خوشحالم.

 

در این روزهای اول کدام هم‌تیمی‌هایت چه در داخل زمین و چه بیرون از زمین غافلگیرت کرده‌اند؟

اسم بردن از یک نفر خیلی سخت است. درون زمین که سطح همه خیلی بالا است. بیرون از زمین هم باید بگویم همه به من کمک می‌کنند و نمی‌توانم فقط از یک نفر نام ببرم.

 

می‌گویند لبخند تو یادآور لبخند معروف رونالدینیو است. اینکه تو همیشه لبخند به لب داری نشان می‌دهد که احساس می‌کنی در حال زندگی کردن در رویایت هستی؟

من خیلی لبخند می‌زنم چون از فوتبال بازی کردن با بازیکنان سطح بالا لذت می‌برم. البته من همیشه لبخند می‌زدم ولی حالا از اینکه در بارسلونا هستم واقعا خوشحالم و شاید برای همین است که بیشتر لبخند می‌زنم.

 

تو با ارنستو والورده صحبت کرده‌ای. انتظاراتی که او از تو در زمین دارد چیست؟

بله. او به من خوشامد گفت و صحبتهایی درباره تیم با من کرد و گفت می‌خواهد چطور بازی کنم. او از من همان انتظاری را دارد که از سایر هم‌تیمی‌هایم دارد. اینکه در هر بازی با تمام قوا کار کنیم و در تمرینات سخت‌کوش باشیم.

 

درباره پستی که قرار است بازی کنی صبحتی بین شما رد و بدل شد؟

نه در این باره صحبتی نکردیم. من می‌توانم در هر کدام از پستهای خط میانی بازی کنم و برایم فرقی نمی‌کند. او هنوز به من نگفته که باید در کدام پست بازی کنم. باید صبر کنیم و نتیجه را ببینیم.

 

یعنی خودت هیچ پست خاصی را ترجیح نمی‌دهی؟

هر پستی در مرکز میدان برای من مناسب است. همه می‌دانند که من می‌توانم در پستهای مختلف بازی کنم ولی خودم شخصاً در خط میانی و در مرکز خط میانی راحت‌تر هستم.

 

از وقتی به بارسا پیوسته‌ای با مسی تلفنی صحبت کرده‌ای؟

نه، هنوز با لئو صحبت نکرده‌ام.

 

با گریزمان؟

بله این روزها با او صحبت کرده‌ام. گریزمان بازیکن بزرگی است و مثل من تازه به تیم ملحق شده. او پسر خیلی خوبی است.

 

با راکیتیچ هم صحبت کرده‌ای؟ چون در یک مصاحبه با ما وقتی با او راجع به تو صحبت کردیم با حالتی شبیه شوخی گفت که پستی که تو قرار است بازی کنی در اختیار او است و قرار نیست آن را به کسی بدهد.

ما با هم راجع به خیلی چیزها صحبت کرده‌ایم ولی درباره این موضوع نه. به نظر من راکیتیچ بازیکن بزرگی است و من برای او احترام زیادی قائلم. او برای این باشگاه کارهای بزرگی کرده و دوران حرفه‌ای درخشانی داشته. او برای من الگو است. نمی‌خواهم بگویم که برای بازی کردن در پست او به بارسا آمده‌ام. برای من پست و این چیزها مهم نیست. من فقط می‌خواهم بازی کنم و جایش برایم اهمیتی ندارد.

 

از اولین فصل حضورت در بارسا چه انتظاری داری؟

امیدوارم بتوانم در بازی‌های هر چه بیشتری به میدان بروم و البته به تیم کمک کنم.

 

قهرمانی در چمپیونزلیگ با بارسا را تصور می‌کنی؟

بله حتما. چقدر فوق‌العاده خواهد شد. چمپیونزلیگ بزرگترین رقابت باشگاهی دنیا است و اگر با بارسا در آن قهرمان بشوم واقعا خوشحال خواهم شد.

 

فتح سه جام با پیراهن بارسا چطور؟

بله. اگر سه جام فتح کنیم که فوق‌العاده است. البته این کار خیلی سختی است چون لیگ اسپانیا رقابت خیلی دشواری است و در بقیه رقابتها هم همینطور. ولی شکی نیست که ما برای رسیدن به این موفقیت خواهیم جنگید.

 

چرا دی‌لیخت به بارسا نیامد؟ تو حقیقت را می‌دانی؟

من نمی‌توانم چیزی بگویم. البته شکی نیست که دوست داشتم او به بارسا بیاید. ولی معتقدم یوونتوس هم برایش فرصت خوبی است. او با خانواده‌اش، مدیر برنامه‌هایش و بقیه کسانی که برایش مهم بودند صحبت کرده و در نهایت تصمیم گرفته برای یوونتوس بازی کند. من برای ماتیس خوشحالم چون یوونتوس هم برای او گزینه خیلی خوبی است. هر چند شکی نیست که ترجیح می‌دادم بارسا را انتخاب کند. او در یووه فرصت بزرگی دارد. باید صبر کنیم و ببینیم در نهایت چه می‌شود.

 

دیدگاه‌ها