کد خبر : 1626003 | 02 مرداد 1398 ساعت 21:14 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

همیشه رابطه خوبی با علی دایی داشته ام

خداداد: دعوای من و آقافیروز صوری نبود

ستاره محبوب فوتبال ایران در مصاحبه ای مثل همیشه حرف های جالبی درباره مسایل مختلف فوتبال زده است.

خداداد: دعوای من و آقافیروز صوری نبود

به گزارش "ورزش سه"، سیدعلی ضیا امروز در برنامه «فرمول یک» میزبان خداداد عزیزی فوتبالیست پیشکسوت و مربی مسابقه ستاره ساز بود.


عزیزی در این گفتگو با انتقاد از مدیریت دولتی فوتبال، گفت: مدیران ما اصولا دولتی هستند، یک سال نصب می شوند و سال بعد برداشته می شوند هیچ کدام هم کارشان فوتبال نیست.


وی که شوخی و کل کل هایی با علی ضیا درباره سوابق درگیری اش داشت، درباره کتک زدن یک خبرنگار و درگیر شدن در آلمان توضیح داد: آن خبرنگار را من نزدم بلکه خدا زده بود! من با هیچ تماشاچی هم در آلمان درگیر نشدم. مگر می شود در آلمان دعوا کنی؟ مگر همچین چیزی داریم؟


حماسه ساز ملبورن ادامه داد: فوتبال پر از اتفاقات پشت پرده و حاشیه است. وقتی می بینم مدیرعامل پول بلیت هواپیمایش را هم ندارد باید چکار کنم؟ یک بار نشد یک تیم دولتی به تور ما بخورد. تیم های دولتی همه پولدار هستند. رقم های قراردادها آنقدر بالا است که وزارت ورزش نمی تواند همه آنها را پرداخت کند.


عزیزی تاکید کرد: تیم های دولتی همه پولدار و تیم های خصوصی  بدبخت و بیچاره هستند. امکانی ندارد که سپاهان مشکل مالی داشته باشد، چون مدیریت قوی دارد. نفت آبادان همیشه پول داشته است. تراکتور تیم خصوصی است و از زمانی که مدیر عامل جدید آمد آنقدر دچار مشکل نشد. مشکل عمده فوتبال ما مدیرانمان هستند که تخصص فوتبالی ندارند و ماندنشان دست خودشان نیست.
وی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا حاضرید رییس فدراسیون شوید، گفت: با این فوتبال نه. ما داریم سر ای اف سی را کلاه می گذاریم. وقتی ابومسلم لیگ برتر بود آقای سوزوکی از ژاپن آمد تا سطح فوتبال حرفه ای ما را بازدید کند، باشگاه خصوصی باید استادیوم اختصاصی و زمین چمن داشته باشد. ابومسلم دفتر نداشت چه برسد به اینکه زمین داشته باشد. زمین ورزشی دیگری را نشان دادند و گفتند عده ای بروند با لباس ابومسلم تمرین کنند و اینگونه سوزوکی را فریب دادند.

 

1421605

 


این بازیکن سابق فوتبال با اشاره به خصوصی بودن تیم های ذوب آهن و فولاد، یادآور شد: سپاهان با آن عظمت در نقش جهان بازی می کند و هیچ کدام زمین ندارند. اصل اول خصوصی سازی که داشتن زمین است رعایت نمی شود.


عزیزی تصریح کرد: من کانال و رابطه ای ندارم که رییس فدراسیون فوتبال شوم. همه هم گفته اند من اهل دعوا هستم، اگر هم چهار نفر تایید می کردند من کسی را نزده ام امروز در برنامه شما این ذهنیت خراب شد.


این سرمربی فوتبال با اشاره به جلسه ای که یک بار با استقلالی ها گذاشته و رفتن تا پای قرارداد با پرسپولیسی ها، دراین باره که میناوند گفته نمی داند به پرسپولیس بیشتر علاقه دارد یا پسرش، اظهار کرد: من می پذیرم که طرفداران پرسپولیس استقلال اگر ببازند ممکن است بچه هایشان را با چک بزنند یا اعصاب خوردی کنند. اما به نظر من بازیکن ها تا زمانی که بازی می کنند پرسپولیسی استقلالی هستند و بعد از پایان این دوران دیگر آنقدر برایشان مهم نیست. مهرداد بین پسرش و پرسپولیس می ماند کدام را انتخاب کند!؟ اگر پسرش ایران بود قطعا مردد نمی شد!


در ادامه برنامه عکس کودکی برخی چهره های فوتبالی نمایش داده می شد و عزیزی باید صاحب عکس را شناسایی می کرد، نخستین عکس متعلق به سردار آزمون بود که عزیزی درباره او گفت: به نظر من در فوتبال قدیم همیشه مهاجمان خوبی داشتیم، مثلا از نسل قدیم ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس و علی کریمی از این دست بودند اما خیلی وقت است مهاجمان مثل آن نسل را نداریم ولی سردار توانایی اش را دارد.

 

1421604


وی از تشخیص عکس  کودکی علی دایی بازماند و گفت: قیافه این بچه به علی نمی خورد و او بچه بوده خوشگل بوده است. در فوتبالی ها من با سه چهار نفر خیلی خوبم، از جمله دایی، باقری، علی کریمی و با عابدزاده هم رابطه خوبی دارم. خیلی ها الان هم می گویند من و علی رابطه خوبی ندارم اما من هم در دوران بازیگری هم الان رابطه خوبی با او داشته و دارم.
عزیزی همچنین با بیان اینکه امیدوارم اگر کسی چیزی را نقل قول می کند بگوید من خودم آنجا بودم و اتفاق را دیدم، در پاسخ به اینکه آیا دعوایش  در ستاره ساز با فیروز کریمی صوری بوده، گفت: نه صوری نبود و من اهل دعوای صوری نیستم. آن صحنه اختلاف سلیقه ای بین من و کریمی درباره ضربه ایستگاهی پیش آمد، اصولا دیوار دفاعی را 9 قدم می شمارند اما فیروز می گفت بچه ها عقب تر بروند و ما اینگونه به اختلاف سلیقه خوردیم. برای هزار و هشتصد و نود و نهمین بار از آقای کریمی استادم مربی ام به خاطر آن موضوع عذرخواهی می کنم.

 

در ادامه واکنش این فوتبالیست به عکس کودکی فوتبالیستی که پستانک داشت، این بود: او باید اسماعیل حلالی باشد چون او فقط از پستانک استفاده می کرد!
عزیزی وقتی مشخص شد عکس متعلق به مهرداد میناوند است، در ادامه گفت: اسماعیل بهترین هم اتاقی دوران فوتبالی من است. او واقعا پسر بامزه ای است و اسماعیل را من کشف کرده بودم و من خیلی او را دوست دارم. زمان جام جهانی عربستان رقیب ما بود و آخرین بازی دوره مقدماتی را پیش رو داشتیم، اگر عربستان چین را می برد ما باید حتما قطر را می بردیم، اگر مساوی می کرد ما هم باید مساوی کنیم تا به جام جهانی راه پیدا کنیم.


وی افزود: به ما گفتند اگر عربستان ببازد نفری 500 دلار به شما پاداش می دهیم. عربستان باخت و آمددند در اتاق و به ما پاداش دادند. حلالی در پاکت خود را باز کرد و دید 200 دلار است از من خواست پاکتم را چک کنم. من هم گفتم برای من 500 دلار است. او پاسخ جالبی داد که هنوز یادم مانده. او  گفت ما فردا با قطر بازی داریم، شما و علی دایی و کریم باقری فیکس هستید و اگر بردید و هزار دلار پاداش گرفتید طبیعی است که به من که ذخیره ام 200 دلار بدهند ولی الان ما دو تایی داشتیم با هم بازی را نگاه می کردیم، شما چطور نگاه کردید که به شما 500 دلار دادند به من 200 دلار؟! اتفاقا فردایش هم ما بدترین بازی تاریخ را مقابل قطر انجام دادیم و یکی از دلایل باختمان سبیل باقری بود!


عزیزی در پاسخ به اینکه آیا درست است مایلی کهن گفته بود همه باید ریش بگذارید، گفت: این حرفها هیچ صحت و سقمی ندارد.


وی در پاسخ به اینکه همه می گفتند شما 7 بر 1 باختید تا ایویچ برکنار شود، تاکید کرد: خیر اینطور نبود، بهترین مربی خارجی که وارد ایران شد ایویچ بود. او همه مدارج مربی گری را با جام گذرانده بود و فقط یک افتخار در کارنامه اش کم بود آن هم نشستن روی نیمکت یک تیم در جام جهانی، برای همین حضور در ایران را قبول کرد. اویچ خواسته هایی داشت که از نظر اهالی فوتبال ما غیرمعقول بود ولی او کاملا فوتبالی نگاه می کرد. او می گفت ما می توانیم صعود کنیم. اینکه هفت یک باختیم هم یک اتفاق بود. مثل اینکه ما کره چنوبی را 6، دو بردیم و دیگر این موضوع تکرار نمی شود. اما عده ای آماده بودند این اتفاق بیفتد. من عمدی بودنش را قبول ندارم و مدیران می خواستند چیزی را به ایویچ تحمیل کنند اما او نمی پذیرفت و منتظر برکناری اش بودند.

 

1421606

 


مربی «ستاره ساز» در پاسخ به اینکه آیا در فوتبال سحر و جادو وجود دارد، گفت: بله به شدت. اما نمی فهمم وقتی 11 نفر بازیکن فیکس، تعدادی ذخیره، چند مربی و کمکهایشان، فنی و تدارکات و.. همه در طول هفته تلاش می کنند، اگر یک جادوگر بتواند نتیجه تلاش آنها را تغییر بدهد خب مرتاض های هندی را به فوتبال ایران بیاورند! بعضی هایشان روی زمین می نشینند برخی هوا و خیلی هم خوب هستند.


عزیزی تصریح کرد: عده ای از مربیان ما هستند که با جادوگر کار می کنند. طرف برایشان می نویسد که چه کسانی را بازی بدهد یا در چه دقایقی چه کسانی را تعویض کنند.


وی با بیان اینکه ما دانش کافی را نداریم، یادآور شد: ایرادی که به عربستان می گرفتیم این بود که تند تند مربی عوض می کنند ولی خودمان داریم همین کار را می کنیم.


این مربی فوتبال در پایان اذعان کرد: من تعجب می کنم چطور برخی که این کارها را می پذیرند، پس چرا تمرین و آنالیز می کنند؟!


«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیا شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 17:45 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

دیدگاه‌ها